dags att planera
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    dags att planera

    nu på tisdag blir Erika 7 veckor!
    inte klokt!

    snart 2 månader.

    och nu har vi börjat planera inför hennes dop när hon blivit 3 månader.
    jag hade rent glömt hur mycket man behöver tänka på inför en sån tillställning.
    välja kyrka,välja präst, välja festlokal efter eller om man ska vara hemma hos nån, vem man ska bjuda, vem som ska vara gudföräldrar och dopklänning osv osv osv....

    imorgon blir namnanmälan till skatteverket ivägskickat med alla fullständiga namn till henne

    hur har ni det på den fronten?
    ska ni döpa i kyrka eller ha namnceremoni?
    hur planerar ni?
    och hur långt i planerna har ni kommit?
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  2. 1
    dags att planera nu på tisdag blir Erika 7 veckor!
    inte klokt!

    snart 2 månader.

    och nu har vi börjat planera inför hennes dop när hon blivit 3 månader.
    jag hade rent glömt hur mycket man behöver tänka på inför en sån tillställning.
    välja kyrka,välja präst, välja festlokal efter eller om man ska vara hemma hos nån, vem man ska bjuda, vem som ska vara gudföräldrar och dopklänning osv osv osv....

    imorgon blir namnanmälan till skatteverket ivägskickat med alla fullständiga namn till henne

    hur har ni det på den fronten?
    ska ni döpa i kyrka eller ha namnceremoni?
    hur planerar ni?
    och hur långt i planerna har ni kommit?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Wilmer blir 5 veckor idag och vi har bokat präst och kyrka till i slutet av Maj. Gudföräldrarna är valda och namnet är klart, till 90 % ;-)

    Hade velat ha dopet hemma men vi har för lite plats (bor i radhus men är på desperat jakt efter ett hus!!!!) trots att vi inte blir många. Vi kommer att bli 12 vuxna, vi bjuder bara våra föräldrar, våra syskon med resp och barn dvs ett barn, samt gudföräldrarna.

    Klänning har vi ingen men jag gissar att vi kommer att låna en.

    Nej nu ska vi iväg till bvc.......
  4. 2
    Wilmer blir 5 veckor idag och vi har bokat präst och kyrka till i slutet av Maj. Gudföräldrarna är valda och namnet är klart, till 90 % ;-)

    Hade velat ha dopet hemma men vi har för lite plats (bor i radhus men är på desperat jakt efter ett hus!!!!) trots att vi inte blir många. Vi kommer att bli 12 vuxna, vi bjuder bara våra föräldrar, våra syskon med resp och barn dvs ett barn, samt gudföräldrarna.

    Klänning har vi ingen men jag gissar att vi kommer att låna en.

    Nej nu ska vi iväg till bvc.......
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    vad skönt att nästan ha allting färdigt inför dopet

    jag förstår vad du menar med att vara på jakt efter hus. vi letar också så vi slipper ha vår säng i vardagsrummet

    hoppas allt går bra på bvc
  6. 3
    vad skönt att nästan ha allting färdigt inför dopet

    jag förstår vad du menar med att vara på jakt efter hus. vi letar också så vi slipper ha vår säng i vardagsrummet

    hoppas allt går bra på bvc
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Meja är ju bara två veckor så vi har inte kommit så långt i planerna ännu. Dock har vi bestämt att det precis som med storebror blir en namngivningscermoni. När Theo föddes lånade vi mina föräldrars stora trädgård och hade festen för honom där. Dessvärre har de flyttat sedan dess så nu får vi ge oss på ny jakt efter plats att vara på.

    Men visst är det mycket att planera och fixa! Jag tycker dock att det är ganska kul.
  8. 4
    Meja är ju bara två veckor så vi har inte kommit så långt i planerna ännu. Dock har vi bestämt att det precis som med storebror blir en namngivningscermoni. När Theo föddes lånade vi mina föräldrars stora trädgård och hade festen för honom där. Dessvärre har de flyttat sedan dess så nu får vi ge oss på ny jakt efter plats att vara på.

    Men visst är det mycket att planera och fixa! Jag tycker dock att det är ganska kul.
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Vi måste först bestämma oss för vad han ska heta innan det är någon ide att börja planera dopet tror jag. Fast det krävs inte så mycket planering här. vi gör som vi gjorde med de andra två.

    Det finns en liten mysig kyrka i sörmland som min mans farfars farmors bror (eller någonting liknande) var med och byggde. Där döptes våra andra två barn och där gifte vi oss, så där kommer denna plutt också döpas. Dessutom arbetar där världens bästa präst som verkligen gör dopet till en glad fest! Kan verkligen rekomendera honom!

    Svärföräldrarna har sin sommarstuga ganska nära så där har vi dopfikat efteråt. Dopklänning finns två jättefina som gått i arv. (en stor och en liten så det är ingen panik om det tar tid med namnvalet). Och eftersom jag är konditor känns det inte så svårt att svänga ihop en doptårta och lite kakor till fikat!

    så, nu har jag ju planerat allt
  10. 5
    Vi måste först bestämma oss för vad han ska heta innan det är någon ide att börja planera dopet tror jag. Fast det krävs inte så mycket planering här. vi gör som vi gjorde med de andra två.

    Det finns en liten mysig kyrka i sörmland som min mans farfars farmors bror (eller någonting liknande) var med och byggde. Där döptes våra andra två barn och där gifte vi oss, så där kommer denna plutt också döpas. Dessutom arbetar där världens bästa präst som verkligen gör dopet till en glad fest! Kan verkligen rekomendera honom!

    Svärföräldrarna har sin sommarstuga ganska nära så där har vi dopfikat efteråt. Dopklänning finns två jättefina som gått i arv. (en stor och en liten så det är ingen panik om det tar tid med namnvalet). Och eftersom jag är konditor känns det inte så svårt att svänga ihop en doptårta och lite kakor till fikat!

    så, nu har jag ju planerat allt
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Vi har bokat kyrka och lokal, o det blir inte förrän i augusti eftersom maj o juni dels är uppbokade mkt av oss o även hos kyrkan.

    Vi valde mellan 10 juli eller att vänta till augusti. 10 juli är semestern redan igång o det kändes dumt så det blev 21 augusti istället.

    Love kommer förvisso vara rätt stor men ja så får det bli ibland!

    Det blir samma kyrka och präst som döpte storebror och vigde oss!! Lustigt nog träffade vi henne på BB också när Love var ny, då hade hon precis fått sitt första barnbarn
  12. 6
    Vi har bokat kyrka och lokal, o det blir inte förrän i augusti eftersom maj o juni dels är uppbokade mkt av oss o även hos kyrkan.

    Vi valde mellan 10 juli eller att vänta till augusti. 10 juli är semestern redan igång o det kändes dumt så det blev 21 augusti istället.

    Love kommer förvisso vara rätt stor men ja så får det bli ibland!

    Det blir samma kyrka och präst som döpte storebror och vigde oss!! Lustigt nog träffade vi henne på BB också när Love var ny, då hade hon precis fått sitt första barnbarn
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    ja, jag tycker också det är roligt att planera inför dopet
    men man har glömt hur mycket detaljer det är med en sån tillställning
  14. 7
    ja, jag tycker också det är roligt att planera inför dopet
    men man har glömt hur mycket detaljer det är med en sån tillställning
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    låter hur härligt som helst ju!

    det är skönt när allt klaffar på det viset utan ansträngning

    och vad härligt det lät med kyrkan och prästen. det är ju en av de viktigaste sakerna vid ett sånt stort tillfälle

    jag hade hoppats på att ha samma präst som döpte min stora tjej (som dessutom konfirmerat mig och mina 3 syskon + döpte mig) så det hade varit väldigt speciellt.
    men hon har tyvärr gått i pension.
    så nu försöker vi leta upp prästen som döpte min "man" och ska ev välja den kyrka han blev döpt i
  16. 8
    låter hur härligt som helst ju!

    det är skönt när allt klaffar på det viset utan ansträngning

    och vad härligt det lät med kyrkan och prästen. det är ju en av de viktigaste sakerna vid ett sånt stort tillfälle

    jag hade hoppats på att ha samma präst som döpte min stora tjej (som dessutom konfirmerat mig och mina 3 syskon + döpte mig) så det hade varit väldigt speciellt.
    men hon har tyvärr gått i pension.
    så nu försöker vi leta upp prästen som döpte min "man" och ska ev välja den kyrka han blev döpt i
  17. Medlem sedan
    Jul 2009
    #9
    låter härligt med ett augusti-dop
    när allt står som mest i blom och värmen är på topp

    och skönt att ni har en präst som ni har anknytning till.
    det tycker jag är viktigt för att det ska bli en trivsam och mysig tillställning
  18. 9
    låter härligt med ett augusti-dop
    när allt står som mest i blom och värmen är på topp

    och skönt att ni har en präst som ni har anknytning till.
    det tycker jag är viktigt för att det ska bli en trivsam och mysig tillställning

Liknande trådar

  1. Dags att planera graviditeten
    By Zusy in forum _1105 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 16:18
  2. dags att planera
    By mammaAngelica in forum _0407 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 20:17
  3. Dags att planera semestern?
    By Eyrene in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 21:04
  4. dags att planera framtiden
    By behöver hjälp av er in forum Bokstavsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 22:00
  5. Dags att planera för våren!
    By Kiddan m E. o bf 10/2 in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 16:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar