Frisyrer på små barn?
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Frisyrer på små barn?

    Klippte S:s lugg i januari och det blev helt snett så nästa gång blir det ett försök hos frissan istället
    Någon som har tips på fina frisyrer man kan ha till små barn?
    Försökte googla lite efter bilder på barnfrisyrer för att förbereda inför besöket hos frisören, men hittade inte något
    Deras hår har blivit så långt, sött är det men inte så praktiskt med alla matrester m.m. som fastnar bra i håret så måste komma iväg snart men vill veta lite mer om de frisyr alternativ som finns för barn...
    Hur gör ni? Klipper själv eller hos frisören?
  2. 1
    Frisyrer på små barn? Klippte S:s lugg i januari och det blev helt snett så nästa gång blir det ett försök hos frissan istället
    Någon som har tips på fina frisyrer man kan ha till små barn?
    Försökte googla lite efter bilder på barnfrisyrer för att förbereda inför besöket hos frisören, men hittade inte något
    Deras hår har blivit så långt, sött är det men inte så praktiskt med alla matrester m.m. som fastnar bra i håret så måste komma iväg snart men vill veta lite mer om de frisyr alternativ som finns för barn...
    Hur gör ni? Klipper själv eller hos frisören?
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Jag klipper själv. Det blir snett, det blir vint, men det duger. Och efter nån vecka så syns det inte längre att det är snett. Nu har jag i och för sig barn vars hår inte växer. :P Lukas hår har jag aldrig behövt klippa och storasyster, som snart är tre år, har jag bara klippt luggen på några få gånger. Max fyra-fem stycken, tror jag. När de börjar få längre hår kanske jag får ta dem till frisören, jag vet inte än.
  4. 2
    Jag klipper själv. Det blir snett, det blir vint, men det duger. Och efter nån vecka så syns det inte längre att det är snett. Nu har jag i och för sig barn vars hår inte växer. :P Lukas hår har jag aldrig behövt klippa och storasyster, som snart är tre år, har jag bara klippt luggen på några få gånger. Max fyra-fem stycken, tror jag. När de börjar få längre hår kanske jag får ta dem till frisören, jag vet inte än.
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    3 åringen får gå till frisören numera. Han har i och för sig lockigt hår så misstagen ser inte lika allvarliga ut
    Lill-fröken har vi klippt själva men jag funderar på att låta även henne bli klippt av frisören nu till sommaren. Båda barnens hår växer så det knakar och hårspännen eller andra söta saker i håret ligger inte riktigt för den lilla

    Jag såg i senaste numret av Vi föräldrar att det fanns en artikel om barnklippning, kanske kan vara nåt?
  6. 3
    3 åringen får gå till frisören numera. Han har i och för sig lockigt hår så misstagen ser inte lika allvarliga ut
    Lill-fröken har vi klippt själva men jag funderar på att låta även henne bli klippt av frisören nu till sommaren. Båda barnens hår växer så det knakar och hårspännen eller andra söta saker i håret ligger inte riktigt för den lilla

    Jag såg i senaste numret av Vi föräldrar att det fanns en artikel om barnklippning, kanske kan vara nåt?
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    jepp, läste det också men det verkade mer vara för äldre barn om man nu inte kör med maskinen
    Dessutom har jag noll koll på vilken slags frisyr de kan ha, vill ju inte att de ska ha en pottfrilla eller helt snaggat som jag misstänker att de blir om jag går lös
  8. 4
    jepp, läste det också men det verkade mer vara för äldre barn om man nu inte kör med maskinen
    Dessutom har jag noll koll på vilken slags frisyr de kan ha, vill ju inte att de ska ha en pottfrilla eller helt snaggat som jag misstänker att de blir om jag går lös
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    Jag klipper inte själv. Milva har varit hos frisören 4 gånger (hon är 5). Hon klipper en gång om året och har lång lugg (väldigt praktiskt)
    Celia har inte så mycket hår än så där behövs inte klippas. Men det kommer bli frisör då med och ingen kort lugg.
    Har du kollat youtube? Där brukar finnas videor på allt, säkert klippning med.
    Annars borde väl en frisör veta vart man kan itta tidningar med barnfrisyrer?
    Lycka till
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  10. 5
    Jag klipper inte själv. Milva har varit hos frisören 4 gånger (hon är 5). Hon klipper en gång om året och har lång lugg (väldigt praktiskt)
    Celia har inte så mycket hår än så där behövs inte klippas. Men det kommer bli frisör då med och ingen kort lugg.
    Har du kollat youtube? Där brukar finnas videor på allt, säkert klippning med.
    Annars borde väl en frisör veta vart man kan itta tidningar med barnfrisyrer?
    Lycka till
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    Tackar för tipset.
    Ska kika på yoytube inför nästa gång.
    idag var vi hos frisören, lät honom bestämma hur han skulle klippa.
    Hur det gick kan ni läsa om på vår blogg
    www.sargitochmp.blogspot.com
  12. 6
    Tackar för tipset.
    Ska kika på yoytube inför nästa gång.
    idag var vi hos frisören, lät honom bestämma hur han skulle klippa.
    Hur det gick kan ni läsa om på vår blogg
    www.sargitochmp.blogspot.com
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Klara är inte i närheten av att behöva klippas. Det är väldigt dåligt med hår framtill. Storebror går hos frisör. Det började han med strax före 2-årsdagen. Jag klippte (illa) i början. Det vore ju jättebra att kunna själv för det blir inte billigt med ett pojkhår som växer som ogräs.
  14. 7
    Klara är inte i närheten av att behöva klippas. Det är väldigt dåligt med hår framtill. Storebror går hos frisör. Det började han med strax före 2-årsdagen. Jag klippte (illa) i början. Det vore ju jättebra att kunna själv för det blir inte billigt med ett pojkhår som växer som ogräs.

Liknande trådar

  1. frisyrer
    By Lin-nea in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 08:41
  2. Frisyrer!
    By Lisa med Nisse in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 08:54
  3. Frisyrer-nån som
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 19:04
  4. Frisyrer
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 11:04
  5. Ang barn och frisyrer
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 11:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar