Bröst?
_00 Alla barn
  1. Anonym
    #1

    Bröst?

    Hur långt har era tjejer kommit i utvecklingen?

    Vad jag kommer ihåg fick jag nog bröst vid 11 års ålder men min dotter på drygt 9 år har redan börjat att få små "knoppar"! Är inte det tidigt? Hur är det med era tjejer som är ungefär likadana?

    Mens - när brukar den dyka upp? Kommer inte alls ihåg när min kom men gissar på 12-13 år.
  2. 1
    Bröst? Hur långt har era tjejer kommit i utvecklingen?

    Vad jag kommer ihåg fick jag nog bröst vid 11 års ålder men min dotter på drygt 9 år har redan börjat att få små "knoppar"! Är inte det tidigt? Hur är det med era tjejer som är ungefär likadana?

    Mens - när brukar den dyka upp? Kommer inte alls ihåg när min kom men gissar på 12-13 år.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Min dotter började få bröst vid 9-årsåldern. Nu är hon snart 10,5 och det har hänt mycket. Storasyster fick sin mens när hon var 11 och det fick jag också. Men min bästis var 16 innan hon fick mens och i stora flickans klass (hon går i åk 7) är det tydligen inte alla som fått mens ännu. Jag hoppas att yngsta dottern väntar ett tag till så hon hinner växa lite mer, annars blir hon rätt kort. Efter mens växer man ca 6-8 cm till och lillan är bara 140 nu.
  4. 2
    Min dotter började få bröst vid 9-årsåldern. Nu är hon snart 10,5 och det har hänt mycket. Storasyster fick sin mens när hon var 11 och det fick jag också. Men min bästis var 16 innan hon fick mens och i stora flickans klass (hon går i åk 7) är det tydligen inte alla som fått mens ännu. Jag hoppas att yngsta dottern väntar ett tag till så hon hinner växa lite mer, annars blir hon rätt kort. Efter mens växer man ca 6-8 cm till och lillan är bara 140 nu.
  5. Anonym
    #3
    Mina äldre tjejer var bara 10 resp 11 år när de fick mens. bröst började växa redan i klass 3.
    Har heller inga långa döttrar och är själv bara 160 cm.
    00-an lär väl inte bli mer än så heller, men jag hoppas hon ändå får vara "barn" lite till. Men med våra gener är det inte så troligt utan hon får väl mens snart eller så =(. Brorsan hennes fick börja raka mustaschen redan i åk sex.
  6. 3
    Mina äldre tjejer var bara 10 resp 11 år när de fick mens. bröst började växa redan i klass 3.
    Har heller inga långa döttrar och är själv bara 160 cm.
    00-an lär väl inte bli mer än så heller, men jag hoppas hon ändå får vara "barn" lite till. Men med våra gener är det inte så troligt utan hon får väl mens snart eller så =(. Brorsan hennes fick börja raka mustaschen redan i åk sex.

Liknande trådar

  1. Bröst
    By Ceck in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 16:39
  2. Bröst!
    By 5barnsmamman in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 16:18
  3. Nya bröst
    By anonymt namn in forum Kroppsideal
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 12:39
  4. Bröst, enbart bröst
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 08:27
  5. Skillnad på bröst och bröst
    By Tina. in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 09:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar