Stockholm - Första barnet i Augusti
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Stockholm - Första barnet i Augusti

    Hej Alla!

    Jag är ganska nyinflyttad här i Stockholm, och har inte direkt några "egna" vänner här.. Känner inte en kotte förutom karlns familj. Någon i samma område som har lust att prata? Vore kul att ha någon att prata och kunna umgås med.

    Väntar vårt första barn som är beräknat att komma den 6 Augusti 2010!

    / Sandra
  2. 1
    Stockholm - Första barnet i Augusti Hej Alla!

    Jag är ganska nyinflyttad här i Stockholm, och har inte direkt några "egna" vänner här.. Känner inte en kotte förutom karlns familj. Någon i samma område som har lust att prata? Vore kul att ha någon att prata och kunna umgås med.

    Väntar vårt första barn som är beräknat att komma den 6 Augusti 2010!

    / Sandra
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Kul och välkommen hit.. Helena heter jag och väntar vår lilla trea. Bor i spånga strax utanför stockholm

    Se till att fråga ditt bvc där du bor om föräldragrupp sen efter barnet är fött, dels så kan man ju alltid träffa lite tre´vliga prickar här, men jag har fått jättebra mammagrupper som fikat och lunchat och gått på sånggrupper mm... Vissa har jag fortfarande efter 5 resp 7 år kontakt med...
  4. 2
    Kul och välkommen hit.. Helena heter jag och väntar vår lilla trea. Bor i spånga strax utanför stockholm

    Se till att fråga ditt bvc där du bor om föräldragrupp sen efter barnet är fött, dels så kan man ju alltid träffa lite tre´vliga prickar här, men jag har fått jättebra mammagrupper som fikat och lunchat och gått på sånggrupper mm... Vissa har jag fortfarande efter 5 resp 7 år kontakt med...
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Halloj!
    Jag bor inte i Stockholm längre, men det är det nog en hel drös här i gruppen som gör.
    Välkommen hit i alla fall och grattis till bebismagen!
    Jag heter Karin och väntar nummer 4.
  6. 3
    Halloj!
    Jag bor inte i Stockholm längre, men det är det nog en hel drös här i gruppen som gör.
    Välkommen hit i alla fall och grattis till bebismagen!
    Jag heter Karin och väntar nummer 4.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Härligt med fler magar. Välkommen hit :-)
    Bor visserligen på Västkusten men här inne bor vi ju här ;-)

    Jag heter Gabriella (Bella) och väntar nr 4
  8. 4
    Härligt med fler magar. Välkommen hit :-)
    Bor visserligen på Västkusten men här inne bor vi ju här ;-)

    Jag heter Gabriella (Bella) och väntar nr 4
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Tackar tackar!
    Ja det finns ju föräldrargrupper som man kan gå på efter att barnet är fött. Men är ju ett tag kvar tills dess. Min BM gav förslag på att jag skulle gå till öppna förskolan, men låter inte så lockande iomed att jag inte har fött ännu -
  10. 5
    Tackar tackar!
    Ja det finns ju föräldrargrupper som man kan gå på efter att barnet är fött. Men är ju ett tag kvar tills dess. Min BM gav förslag på att jag skulle gå till öppna förskolan, men låter inte så lockande iomed att jag inte har fött ännu -
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Tackar tackar
  12. 6
    Tackar tackar
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Nä, känns ju lite skumt att sitta där själv om man inte har något barn med sig (eller ja, med är det ju men fortfarande på insidan..)

    kanske kan vi få till en stockholmsträff härifrån i sommar?
  14. 7
    Nä, känns ju lite skumt att sitta där själv om man inte har något barn med sig (eller ja, med är det ju men fortfarande på insidan..)

    kanske kan vi få till en stockholmsträff härifrån i sommar?
  15. Medlem sedan
    Apr 2009
    #8
    Hej och välkommen!
    Kul med fler mammor.

    Jag heter Sofie och bor i Norrland. Jag väntar andra barnet..
  16. 8
    Hej och välkommen!
    Kul med fler mammor.

    Jag heter Sofie och bor i Norrland. Jag väntar andra barnet..
  17. Medlem sedan
    Dec 2009
    #9
    Hej och välkommen hit! Jag bor också i Stockholm och väntar mitt och sambons första barn den 18 augusti. Var i stan bor du?
  18. 9
    Hej och välkommen hit! Jag bor också i Stockholm och väntar mitt och sambons första barn den 18 augusti. Var i stan bor du?
  19. Medlem sedan
    Jan 2010
    #10
    Hejsan! Bor inte direkt i Stan. Bor längs röda linjen. Du då?

    /Sandra
  20. 10
    Hejsan! Bor inte direkt i Stan. Bor längs röda linjen. Du då?

    /Sandra
  21. Medlem sedan
    Jan 2010
    #11
    Nej precis, ganska säker på att längtan efter sitt eget barn blir större då och den resterande delen av graviditeten bara känns längre :P

    Ja de skulle vara kul! Få ihop ett par st!
  22. 11
    Nej precis, ganska säker på att längtan efter sitt eget barn blir större då och den resterande delen av graviditeten bara känns längre :P

    Ja de skulle vara kul! Få ihop ett par st!
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Välkommen hit!
    Jag bor också i Stockholm, söderförort. Väntar mitt andra barn i slutet av augusti, har sedan tidigare en dotter på 8 år. Var i Stockholm bor du?

    Vi får väll dra ihop alla Stockholms mammorna i gruppen och ses någon gång!
  24. 12
    Välkommen hit!
    Jag bor också i Stockholm, söderförort. Väntar mitt andra barn i slutet av augusti, har sedan tidigare en dotter på 8 år. Var i Stockholm bor du?

    Vi får väll dra ihop alla Stockholms mammorna i gruppen och ses någon gång!
  25. Medlem sedan
    Dec 2009
    #13
    Välkommen hit! :-) Kul med flytt till stockholm. Jag bor också i Stockholm, längs den röda linjen :-)
  26. 13
    Välkommen hit! :-) Kul med flytt till stockholm. Jag bor också i Stockholm, längs den röda linjen :-)
  27. Medlem sedan
    Jan 2010
    #14
    Ohh Vart någonstans?
  28. 14
    Ohh Vart någonstans?
  29. Medlem sedan
    Dec 2009
    #15
    Jag bor vid Hornstull i ca 2 veckor till, sen flyttar jag strax utanför tullarna - utmed gröna linjen dock, Hammarbyhöjden. Vart utmed röda bor du?
  30. 15
    Jag bor vid Hornstull i ca 2 veckor till, sen flyttar jag strax utanför tullarna - utmed gröna linjen dock, Hammarbyhöjden. Vart utmed röda bor du?
  31. Medlem sedan
    Dec 2009
    #16
    Absolut! Vi är ju ett gäng som bor i och kring Stockholm. Vore jättekul att få till någon träff. Börjar ju bli så härligt väder nu så sakteliga så då blir det ju ännu lättare att ses, kanske för någon picknick eller liknande

    Men, det går ju å andra sidan att få till en träff inomhus också
  32. 16
    Absolut! Vi är ju ett gäng som bor i och kring Stockholm. Vore jättekul att få till någon träff. Börjar ju bli så härligt väder nu så sakteliga så då blir det ju ännu lättare att ses, kanske för någon picknick eller liknande

    Men, det går ju å andra sidan att få till en träff inomhus också
  33. Medlem sedan
    Dec 2009
    #17
    Mot fruängen, vid telefonplan :-)
  34. 17
    Mot fruängen, vid telefonplan :-)

Liknande trådar

  1. BF Januari/Första barnet/Stockholm?
    By sofie123 in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 12:25
  2. Ny Medlem - Första Barnet i Augusti
    By BostonPappa in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 13:40
  3. Stockholm - Första barnet i Augusti
    By försökermedtvåan in forum Gravidsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 18:54
  4. Stockholm - Första barnet i Augusti
    By försökermedtvåan in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 13:34
  5. Första barnet i augusti, Umeå
    By Anglie in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 20:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar