Presenter?
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Presenter?

    Jag sitter och funderar på vad Alva ska få när hon fyller.. Är så svårt sådant där, vill inte bara ge en massa leksaker som kommer att drälla runt här hemma..

    Det som redan är inhandlat är:

    En huvtröja från Wild Mango
    En stor My little ponny som pratar

    Sen funderar vi på att köpa en sandlåda, om vi hittar ngn med lock. Kanske nån som vet var man kan få tag på en till bra pris?

    Vad ska ni ge era 3 åringar/ eller gett till dom?

    Ha de bra alla mammor/pappor
  2. 1
    Presenter? Jag sitter och funderar på vad Alva ska få när hon fyller.. Är så svårt sådant där, vill inte bara ge en massa leksaker som kommer att drälla runt här hemma..

    Det som redan är inhandlat är:

    En huvtröja från Wild Mango
    En stor My little ponny som pratar

    Sen funderar vi på att köpa en sandlåda, om vi hittar ngn med lock. Kanske nån som vet var man kan få tag på en till bra pris?

    Vad ska ni ge era 3 åringar/ eller gett till dom?

    Ha de bra alla mammor/pappor
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Mn snälla du, hon behöver väl inte mer än som ni redan har köpt.
  4. 2
    Mn snälla du, hon behöver väl inte mer än som ni redan har köpt.
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Jag har funderat på att köpa en traktor med släp (dyr, kostar 800 kr, men jätterolig) men det senaste har Vanja pratat väldigt mycket om att hon vill ha en sparkcykel, så det kanske blir en sådan istället. I övrigt vet jag inte vad vi ska köpa. Leksaker har barnen hur mycket som helst av och vi snubblar över dem överallt, men nåt i leksaksväg blir det säkert också.
  6. 3
    Jag har funderat på att köpa en traktor med släp (dyr, kostar 800 kr, men jätterolig) men det senaste har Vanja pratat väldigt mycket om att hon vill ha en sparkcykel, så det kanske blir en sådan istället. I övrigt vet jag inte vad vi ska köpa. Leksaker har barnen hur mycket som helst av och vi snubblar över dem överallt, men nåt i leksaksväg blir det säkert också.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Det som verkar passa sonen just nu, och kommer trilla in från diverse släktingar, är
    -Alla möjliga Blixtenbilar
    -... egentligen vad som helst med Blixtentema
    -enkla faktaböcker om djur, natur etc (han gillar t ex sin fågelbok och tar med den när vi ska mata ankor)
    -dinosaurier i plast, lite finare än de som man kan köpa typ 10 st i ett paket för 100 kr
    -Lera

    vi har ingen trädgård och dåligt med uteplats, annars hade någon form av cykel varit intressant
  8. 4
    Det som verkar passa sonen just nu, och kommer trilla in från diverse släktingar, är
    -Alla möjliga Blixtenbilar
    -... egentligen vad som helst med Blixtentema
    -enkla faktaböcker om djur, natur etc (han gillar t ex sin fågelbok och tar med den när vi ska mata ankor)
    -dinosaurier i plast, lite finare än de som man kan köpa typ 10 st i ett paket för 100 kr
    -Lera

    vi har ingen trädgård och dåligt med uteplats, annars hade någon form av cykel varit intressant
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Vi hade tänkt att ge en 12tumscykel med stödhjul i present! Men eftersom jag får så
    mkt sammandragningar av att dra vagnen med Maja i till dagis(ca10-15 min promenad, 20-25 om hon går själv) så köpte vi den nu, så hon cyklar till dagis varje dag nu Hon älskar sin cykel, så det är verkligen ett tips! Vi köpte vår på biltema. Nu blir det spöket Laban film, en ryggsäck och någon/några böcker om att få syskon tror jag... Maja älskar också pyssel i alla former, pussel, rita/måla...
    Kram
  10. 5
    Vi hade tänkt att ge en 12tumscykel med stödhjul i present! Men eftersom jag får så
    mkt sammandragningar av att dra vagnen med Maja i till dagis(ca10-15 min promenad, 20-25 om hon går själv) så köpte vi den nu, så hon cyklar till dagis varje dag nu Hon älskar sin cykel, så det är verkligen ett tips! Vi köpte vår på biltema. Nu blir det spöket Laban film, en ryggsäck och någon/några böcker om att få syskon tror jag... Maja älskar också pyssel i alla former, pussel, rita/måla...
    Kram
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6
    Vi har köpt en sån här "grävskopa" som man själv sitter på och gräver med..
    Han ska få en sandlåda av sin morfar så då tyckte vi det kunde va en kul grej. Han älskar att gräva nämligen..
    Förra året vet jag att jag såg en sån där sandlåda med lock på Bauhaus men i år har jag inte sett nån ännu men jag antar att de borde ha det även i år..

    Sen har vi även köpt lite småsaker som böcker, trädgårdshandskar, ett roligt bordsunderlägg och så funderar jag på lite mer trädgårdsredskap i barnstorlek. Vi håller på och fixar en ny trädgård och Lucas älskar att hjälpa till..
  12. 6
    Vi har köpt en sån här "grävskopa" som man själv sitter på och gräver med..
    Han ska få en sandlåda av sin morfar så då tyckte vi det kunde va en kul grej. Han älskar att gräva nämligen..
    Förra året vet jag att jag såg en sån där sandlåda med lock på Bauhaus men i år har jag inte sett nån ännu men jag antar att de borde ha det även i år..

    Sen har vi även köpt lite småsaker som böcker, trädgårdshandskar, ett roligt bordsunderlägg och så funderar jag på lite mer trädgårdsredskap i barnstorlek. Vi håller på och fixar en ny trädgård och Lucas älskar att hjälpa till..
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Ebba älskar gult! När hon fyllde år fick hon två gula "sjuanstolar" av oss. Inga original men liknande sjuan, fast från Mio barn. Sen köpte vi ett bord till dem på Ikea. Hon gillar jättemycket att sitta där och pyssla. Hon fick även ett Pippimemoryspel med brickor som finns på Åhlens.

    Av släkt o vänner fick hon ett spel med hundvalpar, pippifigurer, pippikläder (jo, pippi är idolen), magnetalfabet och en gul/vitrandig mössa. Mkt bra presenter tycker jag!

    Lycka till o ha en mysig födelsedag!
  14. 7
    Ebba älskar gult! När hon fyllde år fick hon två gula "sjuanstolar" av oss. Inga original men liknande sjuan, fast från Mio barn. Sen köpte vi ett bord till dem på Ikea. Hon gillar jättemycket att sitta där och pyssla. Hon fick även ett Pippimemoryspel med brickor som finns på Åhlens.

    Av släkt o vänner fick hon ett spel med hundvalpar, pippifigurer, pippikläder (jo, pippi är idolen), magnetalfabet och en gul/vitrandig mössa. Mkt bra presenter tycker jag!

    Lycka till o ha en mysig födelsedag!
  15. Medlem sedan
    Apr 2009
    #8
    Vår dotter fick bla en sparkcykel, uppskattat. Köp såpbubblor, lera, ritgrejor...sånt går alltid åt. Eller lite roliga uteleksaker, spann o spade, vattenkanna mm.
    Lycka till!
  16. 8
    Vår dotter fick bla en sparkcykel, uppskattat. Köp såpbubblor, lera, ritgrejor...sånt går alltid åt. Eller lite roliga uteleksaker, spann o spade, vattenkanna mm.
    Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Mar 2007
    #9
    Jag vet.. Hon behöver inte men jag är en sån där mamma som älskar att handla en massa presenter. =)
  18. 9
    Jag vet.. Hon behöver inte men jag är en sån där mamma som älskar att handla en massa presenter. =)
  19. Medlem sedan
    Mar 2007
    #10
    Tack! =) Mer pyssell grejer behövs alltid, så lite sådant blir det nog, om vi inte hittar en sandlåda då. =)
  20. 10
    Tack! =) Mer pyssell grejer behövs alltid, så lite sådant blir det nog, om vi inte hittar en sandlåda då. =)

Liknande trådar

  1. presenter
    By -jenna- in forum _98 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 17:42
  2. presenter! :-)
    By LuddesMamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 10:29
  3. Presenter då?
    By ~liten~ in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 16:26
  4. 1 års presenter!?
    By Småtrollsmamman in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 22:03
  5. Presenter???
    By Agnieszka in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 13:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar