föräldradagar
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Anonym
    #1

    föräldradagar

    Hur ser du/ni på att exet tar föräldradagar för ett av barnen på dagar som du själv har barnen. Jag blev faktiskt lite upprörd när exet sa att han skulle göra det, för jag hade ju ändå barnet hemma. Tar man en föräldradag så får man för sjutton se till att ha barnet hemma - hos sig. Jag sa att hon varit på förskolan den dagen, fast hon var hemma, blev lite irriterad faktiskt. Nu hade han tänkt ta imorgon och sedan helgen, fast jag har barnen i helgen, sa som jag tyckte att det inte är okej att göra så.

    Om man ringer försäkringskassan, får de då lämna ut vilka dagar han varit hemma med dottern? Är det någon som vet?
  2. 1
    föräldradagar Hur ser du/ni på att exet tar föräldradagar för ett av barnen på dagar som du själv har barnen. Jag blev faktiskt lite upprörd när exet sa att han skulle göra det, för jag hade ju ändå barnet hemma. Tar man en föräldradag så får man för sjutton se till att ha barnet hemma - hos sig. Jag sa att hon varit på förskolan den dagen, fast hon var hemma, blev lite irriterad faktiskt. Nu hade han tänkt ta imorgon och sedan helgen, fast jag har barnen i helgen, sa som jag tyckte att det inte är okej att göra så.

    Om man ringer försäkringskassan, får de då lämna ut vilka dagar han varit hemma med dottern? Är det någon som vet?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Det där är inte okej. Föräldraförsäkringen får inte användas som semesterpengar. Ring du Fk och ta ett snack med dem.
  4. 2
    Det där är inte okej. Föräldraförsäkringen får inte användas som semesterpengar. Ring du Fk och ta ett snack med dem.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Säger som Malinau.. Prata med FK! De har ingen sekretess då de gäller detta.
  6. 3
    Säger som Malinau.. Prata med FK! De har ingen sekretess då de gäller detta.
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4
    Nej, det är inte OK. Det är försäkringsbedrägeri, typ.
  8. 4
    Nej, det är inte OK. Det är försäkringsbedrägeri, typ.
  9. Anonym
    #5
    Tack för era svar, det är ju precis så jag tycker. Ska se till att ringa försäkringskassan. Visserligen har han 60 dagar på dottern att ta ut, men då måste han ju ha henne hemma.
  10. 5
    Tack för era svar, det är ju precis så jag tycker. Ska se till att ringa försäkringskassan. Visserligen har han 60 dagar på dottern att ta ut, men då måste han ju ha henne hemma.

Liknande trådar

  1. Föräldradagar
    By aanna in forum _1007 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 15:36
  2. Det här med föräldradagar -
    By Cherinne in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 07:57
  3. Föräldradagar?
    By Väntar&Väntar in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 11:00
  4. Att ta ut föräldradagar
    By SusanneJ in forum Föräldraledighet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 15:42
  5. Föräldradagar
    By Love in forum Änglabarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 14:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar