Den ständigt återkommande presentfrågan.
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Den ständigt återkommande presentfrågan.

    Så var det snart dags för sjuårsdagen (stopp! vad hände??) och familj o vänner undrar vad hon önskar sig...
    Vad har ni för tips? Vad gillar era vårbarn?
    Vet att hon skulle bli glad för fler barbies, fler wii-spel och hon pratar en del om pokemonkort (fast hon knappt rört de hon fick i julas), men jag skulle vilja komma på något annat att bryta av med.

    Något kreativt? Något som är bra för finmotoriken?
    Eller vad som helst som inte är fler barbies....
  2. 1
    Den ständigt återkommande presentfrågan. Så var det snart dags för sjuårsdagen (stopp! vad hände??) och familj o vänner undrar vad hon önskar sig...
    Vad har ni för tips? Vad gillar era vårbarn?
    Vet att hon skulle bli glad för fler barbies, fler wii-spel och hon pratar en del om pokemonkort (fast hon knappt rört de hon fick i julas), men jag skulle vilja komma på något annat att bryta av med.

    Något kreativt? Något som är bra för finmotoriken?
    Eller vad som helst som inte är fler barbies....
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Min tjej fick presentkort på panduro,
    vilket blev jätte uppskattat. Hon har inte handlat
    där än för hon kunde inte välja vad hon ville pyssla med. Dom har ju allt. Det lutar åt att hon vill göra en fågelholk.
    Böcker o läsa själv var oxå uppskattat då hon lärde sig läsa i höstas.
  4. 2
    Min tjej fick presentkort på panduro,
    vilket blev jätte uppskattat. Hon har inte handlat
    där än för hon kunde inte välja vad hon ville pyssla med. Dom har ju allt. Det lutar åt att hon vill göra en fågelholk.
    Böcker o läsa själv var oxå uppskattat då hon lärde sig läsa i höstas.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Presentkort på Bio eller ett museum? Det fick E, dels ett presentkort på SF plus ett presentkort på Naturhistoriska samt inträde på Cosmonova. Eller gå in på Panduro och botanisera om hon gillar att pyssla.
    Av oss fick hon en kamera, av farmor och farfar en liten bärbar stereo och av mormor och morfar en ny sparkcykel som gör gnistror när man stannar....
  6. 3
    Presentkort på Bio eller ett museum? Det fick E, dels ett presentkort på SF plus ett presentkort på Naturhistoriska samt inträde på Cosmonova. Eller gå in på Panduro och botanisera om hon gillar att pyssla.
    Av oss fick hon en kamera, av farmor och farfar en liten bärbar stereo och av mormor och morfar en ny sparkcykel som gör gnistror när man stannar....
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Mitt vårbarn gillar lego och när hon fyllde år fick hon bla. Lego Creator som var ett strandhus som går att bygga om till 3 olika hus. Sedan fick hon ett "Petshophus "som hon blev överlycklig över. Utöver det gillar hon böcker och pyssel av alla de slag. Men det allra bästa presenten tycker båda mina barn är en egen dag med farmor. Då sover de över där kvällen innan och har sedan en mysdag där de får välja i stort sett vad de vill göra och ha farmor helt för sig själv utan syrran eller kusinerna. De är helt lyriska över detta.
  8. 4
    Mitt vårbarn gillar lego och när hon fyllde år fick hon bla. Lego Creator som var ett strandhus som går att bygga om till 3 olika hus. Sedan fick hon ett "Petshophus "som hon blev överlycklig över. Utöver det gillar hon böcker och pyssel av alla de slag. Men det allra bästa presenten tycker båda mina barn är en egen dag med farmor. Då sover de över där kvällen innan och har sedan en mysdag där de får välja i stort sett vad de vill göra och ha farmor helt för sig själv utan syrran eller kusinerna. De är helt lyriska över detta.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Vi spelar mycket spel hemma hos oss. De spel jag gillar bäst är vanligt Fiaspel och Quoridor http://www.unispel.com/catalog/quori...ka-p-6344.html
    Vanligt kortspel och rim-memo spelar vi också, och lägger pussel.

    Annars - en stor studsmatta i trädgården om ni inte redan har det!
  10. 5
    Vi spelar mycket spel hemma hos oss. De spel jag gillar bäst är vanligt Fiaspel och Quoridor http://www.unispel.com/catalog/quori...ka-p-6344.html
    Vanligt kortspel och rim-memo spelar vi också, och lägger pussel.

    Annars - en stor studsmatta i trädgården om ni inte redan har det!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Här är det mycket dataspelande..

    Linnea gillar att spela Nintendo Wii (favoriten är mario wintergames fortfarande). Sen har hon ett Nintendo DS också som hon sitter och är osocial med i långa stunder..
    Eller så är det dataspelande på datorn och sajter som coolaspel.nu och dyl.
    Hennes pappa köpte nyligen SIMS till henne och det har hon också blivit duktig på..

    Usch ja, jag hör ju nu att det är alldeles för mycket data..
    Men får säga, till mitt försvar, att vi har mediastopp med jämna mellanrum.
    Då får hon vara ute med kompisarna, de cyklar en hel del (fast Linnea kan tyvärr inte cykla riktigt ordentligt än.. lite rädd) hoppar kompisarnas studsmatta, hoppar rep & hage och sånt.
    Och leker Linnea och hennes kompisar mycket med littlest pet shop. det går lite i vågor det där, nu är det tydligen little petshop som gäller, för ett tag sen var det bara Polly Pocket.
    Och så pysslar dem, Linnea fick för ett tag sen ett stort paket med pärlor, snoddar o annat där man kan göra egna smycken, det har varit poppis.

    barbie däremot leks inte så med just nu, det är mest lillasyster (5år) som leker med det dagarna i ända.

    Usch vilket svamlande, men kanske några tips här? (fast lite sent inser jag nu, din dotter har väl redan haft sitt kalas kanske)
  12. 6
    Här är det mycket dataspelande.. Linnea gillar att spela Nintendo Wii (favoriten är mario wintergames fortfarande). Sen har hon ett Nintendo DS också som hon sitter och är osocial med i långa stunder..
    Eller så är det dataspelande på datorn och sajter som coolaspel.nu och dyl.
    Hennes pappa köpte nyligen SIMS till henne och det har hon också blivit duktig på..

    Usch ja, jag hör ju nu att det är alldeles för mycket data..
    Men får säga, till mitt försvar, att vi har mediastopp med jämna mellanrum.
    Då får hon vara ute med kompisarna, de cyklar en hel del (fast Linnea kan tyvärr inte cykla riktigt ordentligt än.. lite rädd) hoppar kompisarnas studsmatta, hoppar rep & hage och sånt.
    Och leker Linnea och hennes kompisar mycket med littlest pet shop. det går lite i vågor det där, nu är det tydligen little petshop som gäller, för ett tag sen var det bara Polly Pocket.
    Och så pysslar dem, Linnea fick för ett tag sen ett stort paket med pärlor, snoddar o annat där man kan göra egna smycken, det har varit poppis.

    barbie däremot leks inte så med just nu, det är mest lillasyster (5år) som leker med det dagarna i ända.

    Usch vilket svamlande, men kanske några tips här? (fast lite sent inser jag nu, din dotter har väl redan haft sitt kalas kanske)
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    låter ungefär som här. Här har iofs My little pony hållt i sig annars så är det ena stunden Barbie, nästa polly pocket, sedan littlest pet shop...och just nu är det leka skola med Playmobil som gäller...vandrar runt liksom
  14. 7
    låter ungefär som här. Här har iofs My little pony hållt i sig annars så är det ena stunden Barbie, nästa polly pocket, sedan littlest pet shop...och just nu är det leka skola med Playmobil som gäller...vandrar runt liksom
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    sonen fyller på lördag.
    Jag har köpt star wars lego, en transformers, ps2 spel Spiderman, ps2 spel GT-R 400, ps2 spel Burnout (bilkraschspel)
    Så ska han få en knallpistol mm av sambon
  16. 8
    sonen fyller på lördag.
    Jag har köpt star wars lego, en transformers, ps2 spel Spiderman, ps2 spel GT-R 400, ps2 spel Burnout (bilkraschspel)
    Så ska han få en knallpistol mm av sambon

Liknande trådar

  1. Den ständigt återkommande...
    By Sportbil in forum Politik
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 19:57
  2. En ständigt återkommande fråga!
    By Eyrene in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 21:02
  3. återkommande sd
    By Linnsan1986 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 18:16
  4. återkommande fråga
    By angelican in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-01, 12:24
  5. Återkommande?
    By CMDB in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar