Min dotter!
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Min dotter!

    Hade för avsikt att svara på Rikkus inlägg en bit ner men så gav datorn upp. När den väl kom hem igen gick dagarna och det blev inget skrivet. Nu måste jag ta tag i det.
    Klara är en härlig tjej! Hon pratar och bubblar massor och kan en hel del riktiga ord. Hon sysselsätter sig gärna själv och fixar med allt möjligt. Nu när snön äntligen försvann har hon utvecklat lite av en passion för skor. Det ska provas och grejas med hela familjens skor.
    Hon visar mer humör nu. Hade jag skrivit för en månad sen, när jag först tänkte, hade jag inte skrivit att hon kan sura ihop ordentligt och låta som en spädgris med halsfluss. Ett kort period gick hon nästan ner i spagat och ålade sig bakåt när hon blev arg men det har hon slutat med.
    Hon älskar badkaret! Förra veckan var det premiär utan badsitsen och det gillade hon verkligen. Det roliga var att hon genast började ställa alla badleksaker i en rad på kanten. Upp och ner. Upp och ner. Hon har lärt sig av storebror.
    Klara är väldigt snabb. Jag är övertygad om att hon skulle vinna ett sprinterlopp i åldersklassen. Det är otroligt vad hon accelererar! På småbarnssången springer hon lätt ifrån äldre barn.
    Hon brukar bada i simhall med sin far, vilket hon tycker om.
    Äter själv men får just inget med på besticken än. Sover jättebra.
    Storebror (snar 3½ år) är fortfarande tuff mot henne. Det är det jobbiga, dessa knuffar mm varje dag. Samtidigt börjar de kunna umgås bra också. De kan sitta och läsa tillsammans i hans säng, t ex.
    Bäst att posta nu så det inte försvinner!
  2. 1
    Min dotter! Hade för avsikt att svara på Rikkus inlägg en bit ner men så gav datorn upp. När den väl kom hem igen gick dagarna och det blev inget skrivet. Nu måste jag ta tag i det.
    Klara är en härlig tjej! Hon pratar och bubblar massor och kan en hel del riktiga ord. Hon sysselsätter sig gärna själv och fixar med allt möjligt. Nu när snön äntligen försvann har hon utvecklat lite av en passion för skor. Det ska provas och grejas med hela familjens skor.
    Hon visar mer humör nu. Hade jag skrivit för en månad sen, när jag först tänkte, hade jag inte skrivit att hon kan sura ihop ordentligt och låta som en spädgris med halsfluss. Ett kort period gick hon nästan ner i spagat och ålade sig bakåt när hon blev arg men det har hon slutat med.
    Hon älskar badkaret! Förra veckan var det premiär utan badsitsen och det gillade hon verkligen. Det roliga var att hon genast började ställa alla badleksaker i en rad på kanten. Upp och ner. Upp och ner. Hon har lärt sig av storebror.
    Klara är väldigt snabb. Jag är övertygad om att hon skulle vinna ett sprinterlopp i åldersklassen. Det är otroligt vad hon accelererar! På småbarnssången springer hon lätt ifrån äldre barn.
    Hon brukar bada i simhall med sin far, vilket hon tycker om.
    Äter själv men får just inget med på besticken än. Sover jättebra.
    Storebror (snar 3½ år) är fortfarande tuff mot henne. Det är det jobbiga, dessa knuffar mm varje dag. Samtidigt börjar de kunna umgås bra också. De kan sitta och läsa tillsammans i hans säng, t ex.
    Bäst att posta nu så det inte försvinner!
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2
    Jättekul att läsa. Min dotter har också precis börjat kasta sig på marken när jag lyfter bort henne och det är nytt hos oss. Dessutom klättrar hon vidare och sitter tidvis säkert på stokke utan skydd. Tidvis skriver jag, eftersom vilket ögonblick som helst glömmer hon och jag sitter och vaktar...

    Hon leker ok med storebror, men jag tror nästan hon puttar mer än vad han gör (han är alltför klängig tycker hon). Sonen är precis tre år i veckan så tror att det kommer gå bättre om ett par månader när han är lite större också. De har väldigt kul ihop redan.
  4. 2
    Jättekul att läsa. Min dotter har också precis börjat kasta sig på marken när jag lyfter bort henne och det är nytt hos oss. Dessutom klättrar hon vidare och sitter tidvis säkert på stokke utan skydd. Tidvis skriver jag, eftersom vilket ögonblick som helst glömmer hon och jag sitter och vaktar...

    Hon leker ok med storebror, men jag tror nästan hon puttar mer än vad han gör (han är alltför klängig tycker hon). Sonen är precis tre år i veckan så tror att det kommer gå bättre om ett par månader när han är lite större också. De har väldigt kul ihop redan.
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Vilken härlig unge! Man blir glad i kroppen av att läsa ditt inlägg.
  6. 3
    Vilken härlig unge! Man blir glad i kroppen av att läsa ditt inlägg.

Liknande trådar

  1. Har min dotter AS?
    By Anonym in forum Autismspektrum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 21:01
  2. Min dotter är verkligen MIN dotter...
    By Zinita in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 16:57
  3. En dotter
    By Å med 2+1 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 03:07
  4. Hur får jag min dotter att...
    By orolig mamma in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 20:34
  5. Jag och min dotter
    By Lilla jag in forum Pappasnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar