Om hårborttagning
Mammasnack
  1. Anonym
    #1

    Om hårborttagning

    Jag tänkte ha lite vuxentid/mammatid för mig själv och tänkte då raka bla. benen vilket jag också har gjort. Använde vaxremsor. Men vilket klet. Hur får jag bort kletet?
    Sen tog jag dessa remsor på hakan där generande hårväxt uppkommit och nu bränner det där.
    Jag har tagit o gnuggat varmt vatten på stället för att få bort kletet men när jag ska torka mig där fastnar handduken.
    Vad ska jag göra iaf mot brännet på hakan????
    Snälla svara helst fort.
  2. 1
    Om hårborttagning Jag tänkte ha lite vuxentid/mammatid för mig själv och tänkte då raka bla. benen vilket jag också har gjort. Använde vaxremsor. Men vilket klet. Hur får jag bort kletet?
    Sen tog jag dessa remsor på hakan där generande hårväxt uppkommit och nu bränner det där.
    Jag har tagit o gnuggat varmt vatten på stället för att få bort kletet men när jag ska torka mig där fastnar handduken.
    Vad ska jag göra iaf mot brännet på hakan????
    Snälla svara helst fort.
  3. Anonym
    #2
    olja eller makeupremover kanske?
  4. 2
    olja eller makeupremover kanske?
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Kletet tar man bort genom att dutta med baksidan av vaxremsorna - åtminstone på den sort jag använder. Olja brukar vara bra efteråt. (olivolja och rapsolja funkar)
  6. 3
    Kletet tar man bort genom att dutta med baksidan av vaxremsorna - åtminstone på den sort jag använder. Olja brukar vara bra efteråt. (olivolja och rapsolja funkar)
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Det finns olika typer för kallvax i remsor beroende på om du använder det på benen eller i ansiktet. Märken som Veet har med små engångsservetter med olja som du tar bort överflödigt vax med. Sprita huden först, vaxa sen.

    Bränner det låter det som om du fått någon typ av allergisk reaktion. Aloe Vera gele brukar kunna lugna men om det inte ger sig får du kolla upp det.
  8. 4
    Det finns olika typer för kallvax i remsor beroende på om du använder det på benen eller i ansiktet. Märken som Veet har med små engångsservetter med olja som du tar bort överflödigt vax med. Sprita huden först, vaxa sen.

    Bränner det låter det som om du fått någon typ av allergisk reaktion. Aloe Vera gele brukar kunna lugna men om det inte ger sig får du kolla upp det.
  9. Anonym
    #5
    Intressant vad olika vi anser vuxentid/mammatid innebär. Har tyvärr ingen aning om lösning på ditt problem, men det har du självklart redan fixat vid den här tiden efttersom det var bråttom.
  10. 5
    Intressant vad olika vi anser vuxentid/mammatid innebär. Har tyvärr ingen aning om lösning på ditt problem, men det har du självklart redan fixat vid den här tiden efttersom det var bråttom.
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Riktigt vax är ett kletigt elände, använd sockervarianten i stället som värms upp enkelt i micron och som lätt sköljs av med bara vatten.
  12. 6
    Riktigt vax är ett kletigt elände, använd sockervarianten i stället som värms upp enkelt i micron och som lätt sköljs av med bara vatten.

Liknande trådar

  1. Permanent hårborttagning?
    By Blygfis in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 07:07
  2. Permanent hårborttagning..
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 07:05
  3. Hårborttagning?
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 08:22
  4. hårborttagning
    By aggebagg in forum Tonåringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 21:35
  5. Hårborttagning
    By lillan2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 12:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar