Preventivmedel
Medelålders 45+
  1. Anonym
    #1

    Preventivmedel

    Vad använder ni kvinnor över 45 för preventivmedel? Jag har varit utan sex i 5 år, men har just klivit in i en ny relation och vet inte vad jag ska använda för p-medel med honom...
  2. 1
    Preventivmedel Vad använder ni kvinnor över 45 för preventivmedel? Jag har varit utan sex i 5 år, men har just klivit in i en ny relation och vet inte vad jag ska använda för p-medel med honom...
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Jag har ända sedan jag fick sista barnet använt kopparspiral och trivts med det. Men det senaste året (är nu 49) har jag fått så kraftig mens, så jag har plockat ut den och chansar faktiskt utan preventivmedel nu.
  4. 2
    Jag har ända sedan jag fick sista barnet använt kopparspiral och trivts med det. Men det senaste året (är nu 49) har jag fått så kraftig mens, så jag har plockat ut den och chansar faktiskt utan preventivmedel nu.
  5. Anonym
    #3
    Hormonspiral tills nu. Tog ut den nu för att de 5 åren gått och då gjorde gynekologen en test och jag min hormonhalt är så låg att jag inte behöver något skydd längre. Hade jag behövt det så hade jag satt in en hormonspiral igen vilken jag varit väldigt nöjd med.
  6. 3
    Hormonspiral tills nu. Tog ut den nu för att de 5 åren gått och då gjorde gynekologen en test och jag min hormonhalt är så låg att jag inte behöver något skydd längre. Hade jag behövt det så hade jag satt in en hormonspiral igen vilken jag varit väldigt nöjd med.
  7. Pers fru
    #4
    Fram till i vinter använde vi kondom. Det har vi haft hela tiden. Men min mens flödade rikligt och ofta och hans stånd var inte alltid pålitligt, så då bytte jag/vi till hormonspiral. Första månaden var det "alltid" rosa i flytningarna, men nu minns jag inte när det blödde sist och då var det fånigt lite: två dagar som såg ut som de två sista dagarna.
  8. 4
    Fram till i vinter använde vi kondom. Det har vi haft hela tiden. Men min mens flödade rikligt och ofta och hans stånd var inte alltid pålitligt, så då bytte jag/vi till hormonspiral. Första månaden var det "alltid" rosa i flytningarna, men nu minns jag inte när det blödde sist och då var det fånigt lite: två dagar som såg ut som de två sista dagarna.
  9. Anonym
    #5
    Tro det eller ej men vi har använt kondom i snart 10 år. Jag tycker att det funkar jättebra. Jag är 48. Förstår faktiskt inte vad det är som är så hemskt med kondom.
  10. 5
    Tro det eller ej men vi har använt kondom i snart 10 år. Jag tycker att det funkar jättebra. Jag är 48. Förstår faktiskt inte vad det är som är så hemskt med kondom.
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Grattis till ny kärlek. Testa er bägge två först, så du vet om ni kan skippa kondom. Sen föreslår jag pessar. Finns två moderna silikonpessar numer. Själv är jag nöjd med FemCap, som kan sitta inne två dygn och man har ett milt pessargel till, som heter Contragel grön. Behöver inte provas ut, man köper på nätet. Godkänt och använt i över tio år.
  12. 6
    Grattis till ny kärlek. Testa er bägge två först, så du vet om ni kan skippa kondom. Sen föreslår jag pessar. Finns två moderna silikonpessar numer. Själv är jag nöjd med FemCap, som kan sitta inne två dygn och man har ett milt pessargel till, som heter Contragel grön. Behöver inte provas ut, man köper på nätet. Godkänt och använt i över tio år.
  13. Medlem sedan
    May 2010
    #7
    Hej. Jag steriliserade mig när jag var 40. Det kan jag verkligen rekommendera. Ingen oro för oönskade graviditeter och inga hormonstörningar av preventivmedel.
  14. 7
    Hej. Jag steriliserade mig när jag var 40. Det kan jag verkligen rekommendera. Ingen oro för oönskade graviditeter och inga hormonstörningar av preventivmedel.

Liknande trådar

  1. Preventivmedel..
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 16:25
  2. Preventivmedel
    By Anonym in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 00:04
  3. Preventivmedel?
    By Familjnu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 13:34
  4. preventivmedel?
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 22:15
  5. Preventivmedel
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar