farligt med tajta kläder?
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    farligt med tajta kläder?

    Hej allihopa!
    har inte varit så aktiv här men varit inne å läst varje dag
    E lite orolig för jag har fått ont i magen, som när man har haft för tajta kläder å sen äter för mkt ni vet ... fast nu är det ju för att de e en liten bebis där inne
    Har slutat knäppa mina ridbyxor för dom är alldeles för tajta, men i söndags så var jag tvungen att knäppa dom när jag skulle till affären, kan ju inte gå runt med uppknäppta byxor å se ut hur som helst..
    å nu har jag fortfarande ont i magen efetr det, speciellt när jag böjer mig ner eller har det minsta åtsittande byxorna..
    är det nån som känner igen och är det nåt man ska oroa sig eller är det bara så det är?
    Hoppas nån vet vad jag menar!
    hälsningar
    lantsara
  2. 1
    farligt med tajta kläder? Hej allihopa!
    har inte varit så aktiv här men varit inne å läst varje dag
    E lite orolig för jag har fått ont i magen, som när man har haft för tajta kläder å sen äter för mkt ni vet ... fast nu är det ju för att de e en liten bebis där inne
    Har slutat knäppa mina ridbyxor för dom är alldeles för tajta, men i söndags så var jag tvungen att knäppa dom när jag skulle till affären, kan ju inte gå runt med uppknäppta byxor å se ut hur som helst..
    å nu har jag fortfarande ont i magen efetr det, speciellt när jag böjer mig ner eller har det minsta åtsittande byxorna..
    är det nån som känner igen och är det nåt man ska oroa sig eller är det bara så det är?
    Hoppas nån vet vad jag menar!
    hälsningar
    lantsara
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    jag har faktiskt också tänkt på det. ´jag hade en jeanskjol som också var för tajt och jeans töjjer ju inte sig direkt. fick också ont i magen och hade det ett tag efter... liten blev väl sur av att vara inklämd en hel dag

    har tyvärr inget svar dock..
  4. 2
    jag har faktiskt också tänkt på det. ´jag hade en jeanskjol som också var för tajt och jeans töjjer ju inte sig direkt. fick också ont i magen och hade det ett tag efter... liten blev väl sur av att vara inklämd en hel dag

    har tyvärr inget svar dock..
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Det är nog inte mer fara än att det inte är bra för din kropp. Tror inte bebisen tar skada, men samtidigt får man ju ta en känsla av att något inte känns bra som att man ska undvika det... Hoppas du fattar (lite stressad ;-) ordna bekvämare kläder så blodet kan flöda...
  6. 3
    Det är nog inte mer fara än att det inte är bra för din kropp. Tror inte bebisen tar skada, men samtidigt får man ju ta en känsla av att något inte känns bra som att man ska undvika det... Hoppas du fattar (lite stressad ;-) ordna bekvämare kläder så blodet kan flöda...
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Jag tror inte att det är någon fara med bebisen men personligen tycker jag att det är alldeles för obekvämt och har sedan ganska många veckor gått över till kläder (framför allt byxor) som inte sitter tajt över magen.
  8. 4
    Jag tror inte att det är någon fara med bebisen men personligen tycker jag att det är alldeles för obekvämt och har sedan ganska många veckor gått över till kläder (framför allt byxor) som inte sitter tajt över magen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Jag tror att det är mest du som tar styk. Bebben har ju sin västkefyllda boll som den lever i. Om du har tajta kläder trycks bollen längre in i din kropp och påverkar dig.. Jag lade undan mina tajta vanliga kläder i januari för att slippa ha det obekvämt!
  10. 5
    Jag tror att det är mest du som tar styk. Bebben har ju sin västkefyllda boll som den lever i. Om du har tajta kläder trycks bollen längre in i din kropp och påverkar dig.. Jag lade undan mina tajta vanliga kläder i januari för att slippa ha det obekvämt!
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    tack för alla svar, känner mig lite lugnare nu och har inte lika ont idag så det är ju bra!

    Ni har väl rätt får väl ta och inhandla lite icke magtajta kläder!
  12. 6
    tack för alla svar, känner mig lite lugnare nu och har inte lika ont idag så det är ju bra!

    Ni har väl rätt får väl ta och inhandla lite icke magtajta kläder!

Liknande trådar

  1. Tajta tröjor?
    By Cecilia m. små troll in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 09:13
  2. Byxorna tajta
    By Ullafia 20/4 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 12:57
  3. tajta kläder...
    By C. med två + bf 4/2 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 18:41
  4. Tajta jeansshorts?
    By Thess m twins in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 20:09
  5. Provade byxor,tajta stl 44 och......
    By Mamma till D&M - kör vv o tränar in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar