Sko efterlysning
Övriga funktionshinder
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Sko efterlysning

    Jag söker en speciell sko som jag tidigare köpt via ortopeden men som sent förra året nu har gått ur produktion! Lite små panik då skon är lite speciell med en mycket plan och bred sula vilket är vad min pojke behöver för att inte falla omkull mest hela tiden :-/ Vi har inte lyckats hitta någon ersättningssko som har samma typ av sula eller liknade med den bredd som den jag söker har.

    Kanske någon har ett par begagnade Duna sport st. 29, 30 eller 31? Är intresserad av alla stolekarna för fötterna växer ju :-)

    Andra skor av märket Duna kan också vara av intresse om de har den stora breda sulan.

    Har du en sko, skicka mej gärna ett brev här på aff! eller skriv en kommentar :-)
    En turist i tillvaron
  2. 1
    Sko efterlysning Jag söker en speciell sko som jag tidigare köpt via ortopeden men som sent förra året nu har gått ur produktion! Lite små panik då skon är lite speciell med en mycket plan och bred sula vilket är vad min pojke behöver för att inte falla omkull mest hela tiden :-/ Vi har inte lyckats hitta någon ersättningssko som har samma typ av sula eller liknade med den bredd som den jag söker har.

    Kanske någon har ett par begagnade Duna sport st. 29, 30 eller 31? Är intresserad av alla stolekarna för fötterna växer ju :-)

    Andra skor av märket Duna kan också vara av intresse om de har den stora breda sulan.

    Har du en sko, skicka mej gärna ett brev här på aff! eller skriv en kommentar :-)
  3. Xappoline
    #2
    Jag kan inte hjälpa... Hoppas du hittar vad du söker. Kanske kan du också ringa andra ortopediska mottagningar och fråga om de har i lager? Det finns ju många mottagningar, någon kanske har? Fler här kanske kan skriva var det finns en mottagning som du kan kontakta? De har ofta stora kataloger med skor, har de inget som verkar stämma där i?

    Det finns ortopedtekniska i Göteborg.
  4. 2
    Jag kan inte hjälpa... Hoppas du hittar vad du söker. Kanske kan du också ringa andra ortopediska mottagningar och fråga om de har i lager? Det finns ju många mottagningar, någon kanske har? Fler här kanske kan skriva var det finns en mottagning som du kan kontakta? De har ofta stora kataloger med skor, har de inget som verkar stämma där i?

    Det finns ortopedtekniska i Göteborg.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Jag tog fitt råd och ringde runt till flera olika ortopedsko försäljare och en hade en sko på lager, dock en storlek för stor och ej snörning utan bara kardborre men ändå, jag fick tag i en sko! :-)
    Problemet är att den här skon har en mycket speciell sula, den är nästan 2cm bredare både fram och bak än "vanliga" barnskor från ortopeden. Det finns vissa skor som har nästan samma breda sula men då är de skorna lika breda innuti för de är gjorde för att rymma skenor :-/
    Fattar inte varför i hela fridens namn de skulle sluta tillverka skon *muttrar*
  6. 3
    Jag tog fitt råd och ringde runt till flera olika ortopedsko försäljare och en hade en sko på lager, dock en storlek för stor och ej snörning utan bara kardborre men ändå, jag fick tag i en sko! :-)
    Problemet är att den här skon har en mycket speciell sula, den är nästan 2cm bredare både fram och bak än "vanliga" barnskor från ortopeden. Det finns vissa skor som har nästan samma breda sula men då är de skorna lika breda innuti för de är gjorde för att rymma skenor :-/
    Fattar inte varför i hela fridens namn de skulle sluta tillverka skon *muttrar*
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    fitt? :-D snabbt men fel, ska stå .. jag tog ditt ..! :-D
  8. 4
    fitt? :-D snabbt men fel, ska stå .. jag tog ditt ..! :-D

Liknande trådar

  1. Efterlysning
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 00:47
  2. Efterlysning
    By GunillaK in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 16:55
  3. Efterlysning!
    By nornor in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 17:47
  4. Efterlysning!
    By pehtra in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 08:32
  5. Efterlysning *FIX*
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 18:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar