Marsvin?
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Marsvin?

    Julie tjatar och tjatar om marsvin.Lite svårt att ta ett beslut,dock.Alla i familjen tål marsvin,vilket är bra.Även Simon,han är endast allergisk mot pollen trots sin astma och det har han bra medicin mot.Men det är ju en massa skötsel och så,jag är lite osäker på hur det kommer gå,Julie är inte världens noggrannaste typ,hon kan glömma saker. Vi funderar på om hon och Vilma skulle ha ett marsvin var,funkar det kanske?

    Vad tycker ni,vad är bra och dåligt med marsvin?
  2. 1
    Marsvin? Julie tjatar och tjatar om marsvin.Lite svårt att ta ett beslut,dock.Alla i familjen tål marsvin,vilket är bra.Även Simon,han är endast allergisk mot pollen trots sin astma och det har han bra medicin mot.Men det är ju en massa skötsel och så,jag är lite osäker på hur det kommer gå,Julie är inte världens noggrannaste typ,hon kan glömma saker. Vi funderar på om hon och Vilma skulle ha ett marsvin var,funkar det kanske?

    Vad tycker ni,vad är bra och dåligt med marsvin?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Vi gav efter för tjat om husdjur och köpte gerbiler till vår dotter. betydligt mer lättskötta än marsvin men ändå bedårande söta och roliga att hantera.
  4. 2
    Vi gav efter för tjat om husdjur och köpte gerbiler till vår dotter. betydligt mer lättskötta än marsvin men ändå bedårande söta och roliga att hantera.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Marsvin är sociala små varelser som ger tillbaka kärlek om de får ta emot själv. Nackdelen är att man måste sköta buren så ofta annars luktar det kiss och bajs och ladugård.
    Man kan ha dem lösa och dom är som små hundar om dom blir tama. De är ganska sköra och kan lätt bli förkylda.
    Jag tycker att barn och djur är en fin kombo, det ger barnen massor av lärdomar och respekt för livet plus att det ger dem kärlek, tröst och trygghet. Men min erfarenhet är att slitgörat får ligga på dom vuxna och att det blir en hel del tjat om skötseln....efter ett tag då nyhetens behag är över. Gäller alla djur!
  6. 3
    Marsvin är sociala små varelser som ger tillbaka kärlek om de får ta emot själv. Nackdelen är att man måste sköta buren så ofta annars luktar det kiss och bajs och ladugård.
    Man kan ha dem lösa och dom är som små hundar om dom blir tama. De är ganska sköra och kan lätt bli förkylda.
    Jag tycker att barn och djur är en fin kombo, det ger barnen massor av lärdomar och respekt för livet plus att det ger dem kärlek, tröst och trygghet. Men min erfarenhet är att slitgörat får ligga på dom vuxna och att det blir en hel del tjat om skötseln....efter ett tag då nyhetens behag är över. Gäller alla djur!
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4
    Kolla så att pollenallergikern tål hö! Pappan i vår familj tål visserligen kaniner, men inte hö, så kaninerna får bo som utekaniner.
  8. 4
    Kolla så att pollenallergikern tål hö! Pappan i vår familj tål visserligen kaniner, men inte hö, så kaninerna får bo som utekaniner.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Mina tjejer (-00 och -97) ville ha djur, dom ville även dom ha marsvin, men det sa vi nej till då deras pappa inte tål katter och inte är testad för några andra djur. Då bestämde dom sig för att dom ville ha fiskar vilket vi tyckte var ok.
    Dom lyckades spara ihop pengar till akvariet, fiskarna och allt som man behöver till, detta efter som dom hade tur och hittade ett till bra pris på blocket.
    Nu har vi haft akvariet i 4 månader och det är barnen som matar fiskarna, rengör akvariet mm, det jag hjälper till med är att köpa mat. Men det går fortfarande bra.
    Vi har även en "matmaskin" så vi kan åka bort några dagar utan risk för fiskarna.
  10. 5
    Mina tjejer (-00 och -97) ville ha djur, dom ville även dom ha marsvin, men det sa vi nej till då deras pappa inte tål katter och inte är testad för några andra djur. Då bestämde dom sig för att dom ville ha fiskar vilket vi tyckte var ok.
    Dom lyckades spara ihop pengar till akvariet, fiskarna och allt som man behöver till, detta efter som dom hade tur och hittade ett till bra pris på blocket.
    Nu har vi haft akvariet i 4 månader och det är barnen som matar fiskarna, rengör akvariet mm, det jag hjälper till med är att köpa mat. Men det går fortfarande bra.
    Vi har även en "matmaskin" så vi kan åka bort några dagar utan risk för fiskarna.
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    Ska vi absolut göra!
  12. 6
    Ska vi absolut göra!
  13. Medlem sedan
    Mar 2010
    #7
    För tre dagar sen kontrollerade vi om Simon tålde hö vilket han gjorde,enligt svaren vi fått nu.

    Så det får bli marsvin,ett var till tjejerna.Vi har gett löfte om att köpa dem när vi flyttar till större hus.
  14. 7
    För tre dagar sen kontrollerade vi om Simon tålde hö vilket han gjorde,enligt svaren vi fått nu.

    Så det får bli marsvin,ett var till tjejerna.Vi har gett löfte om att köpa dem när vi flyttar till större hus.

Liknande trådar

  1. Mer marsvin...
    By Dina_KL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 21:56
  2. marsvin.....
    By patricia76 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 22:58
  3. Nu är vi med marsvin
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 08:49
  4. marsvin!?
    By patricia76 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 12:41
  5. marsvin
    By Monica med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 00:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar