Smeknamn
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Smeknamn

    Hej, vet att vi tidigt i gruppen berättade vad vi kallade vårat barn. Använder ni fortfarande samma smeknamn?

    Om jag minns rätt så kallade jag Love för Fluffyn och Smulan. Det gör jag inte längre. Nu blir det Lovis-ansjovis eller Love-pove.

    Ni då?
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  2. 1
    Smeknamn Hej, vet att vi tidigt i gruppen berättade vad vi kallade vårat barn. Använder ni fortfarande samma smeknamn?

    Om jag minns rätt så kallade jag Love för Fluffyn och Smulan. Det gör jag inte längre. Nu blir det Lovis-ansjovis eller Love-pove.

    Ni då?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Pontus har nog kallats för Lontas och Pontelonten rätt länge nu. Oftast använder vi Pontus men ovan nämnda förekommer liksom tjuris, suris, lillknas och dyligt när han är på det humöret
  4. 2
    Pontus har nog kallats för Lontas och Pontelonten rätt länge nu. Oftast använder vi Pontus men ovan nämnda förekommer liksom tjuris, suris, lillknas och dyligt när han är på det humöret
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3

    Beror lite på frökens humör

    Nellie-gnällie när hon är arg
    Nellie-snällie när hon är glad

    Nellsan-Bellsan ibland och pappa kallar henne ofta för Äschfält. Hörru Äschfält kom hit, vilket hon inte kan sluta skratta åt.

    Många namn är det men jag kan knappt komma på något nu.
  6. 3
    Beror lite på frökens humör Nellie-gnällie när hon är arg
    Nellie-snällie när hon är glad

    Nellsan-Bellsan ibland och pappa kallar henne ofta för Äschfält. Hörru Äschfält kom hit, vilket hon inte kan sluta skratta åt.

    Många namn är det men jag kan knappt komma på något nu.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    hon heter samma; märtha mys, oftast förkortat mys, eller mysan vilket är det vi oftast säger. märtis förkommer också. annars är hon lillgris eller "minsta grisen"
  8. 4
    hon heter samma; märtha mys, oftast förkortat mys, eller mysan vilket är det vi oftast säger. märtis förkommer också. annars är hon lillgris eller "minsta grisen"
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Jonna kallade jag för Grynet när hon låg i magen. Nu kallas hon Jonnis, Grodis eller Grodan
  10. 5
    Jonna kallade jag för Grynet när hon låg i magen. Nu kallas hon Jonnis, Grodis eller Grodan
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Inga alls faktiskt. När vi spånade på namn innan han föddes pratade vi mycket om Abbe men än så länge har det inte blivit så.
  12. 6
    Inga alls faktiskt. När vi spånade på namn innan han föddes pratade vi mycket om Abbe men än så länge har det inte blivit så.

Liknande trådar

  1. smeknamn, har ni det?
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 21:44
  2. Smeknamn?
    By Ewitha in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 22:19
  3. Smeknamn
    By Lilltuss in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 23:04
  4. Om smeknamn
    By smultron in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 08:41
  5. Smeknamn
    By Caroline m. Manne in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 23:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar