Klasslista
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Klasslista

    Fick precis klassslistan inför ettan, och det känns tråkigt att de delar på förskoleklassen. Det blir säkert bra, men jag tycker det är trist att två av de Hugo pratar mest om inte får gå i samma klass som Hugo.

    Trist också att de inte frågar oss föräldrar och barn om eventuella önskemål.

    Jag får väl vara glad att grannen, som Hugo leker med varje dag han är hos mig, i alla fall hamnade i samma klass.
  2. 1
    Klasslista Fick precis klassslistan inför ettan, och det känns tråkigt att de delar på förskoleklassen. Det blir säkert bra, men jag tycker det är trist att två av de Hugo pratar mest om inte får gå i samma klass som Hugo.

    Trist också att de inte frågar oss föräldrar och barn om eventuella önskemål.

    Jag får väl vara glad att grannen, som Hugo leker med varje dag han är hos mig, i alla fall hamnade i samma klass.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Ja du, ibland undrar man hur de tänker. Tur att han får med sig en som han gillar i alla fall.

    Hos oss går förskoleklassen upp, intakt men de delade upp dagisgruppen när Karl började i höstas. Från hans dagis kom 6 barn, vilka de splittrade. Från ett annat dagis kom 15 barn som fick hålla i hop. I den stora gruppen finns en grupp starka killar "alfahannarna" som en del föräldrar kallar dem (och då menar jag föräldrarna till dessa herrar). De bad förskolan splittra den här gruppen eftersom de är så starka, men icke DE fick minsann gå vidare som en grupp.

    Jag undrar verkligen vad det fanns för psykologi bakom de här indelningarna.....
  4. 2
    Ja du, ibland undrar man hur de tänker. Tur att han får med sig en som han gillar i alla fall.

    Hos oss går förskoleklassen upp, intakt men de delade upp dagisgruppen när Karl började i höstas. Från hans dagis kom 6 barn, vilka de splittrade. Från ett annat dagis kom 15 barn som fick hålla i hop. I den stora gruppen finns en grupp starka killar "alfahannarna" som en del föräldrar kallar dem (och då menar jag föräldrarna till dessa herrar). De bad förskolan splittra den här gruppen eftersom de är så starka, men icke DE fick minsann gå vidare som en grupp.

    Jag undrar verkligen vad det fanns för psykologi bakom de här indelningarna.....
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Ibland kan man ju fundera. Om dessutom föräldrarna vill att de ska dela på barnen...

    Vad skönt att förskoleklassen får gå upp intakt, jag hade önskat detsamma här.
  6. 3
    Ibland kan man ju fundera. Om dessutom föräldrarna vill att de ska dela på barnen...

    Vad skönt att förskoleklassen får gå upp intakt, jag hade önskat detsamma här.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Ja det är ju alltid tråkigt när de delar på en grupp. Men är du säker på att de två han pratar mest om är de han leker mest med? Jag har märkt att det inte alltid är så här i alla fall. Fröknarna som ser vem han leker med kanske tyckt annat, för de brukar väl försöka hålla ihop kompisarna lite i alla fall?
  8. 4
    Ja det är ju alltid tråkigt när de delar på en grupp. Men är du säker på att de två han pratar mest om är de han leker mest med? Jag har märkt att det inte alltid är så här i alla fall. Fröknarna som ser vem han leker med kanske tyckt annat, för de brukar väl försöka hålla ihop kompisarna lite i alla fall?

Liknande trådar

  1. Klasslista eller likn.(långt)
    By guinness20 in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 16:09
  2. Läste sonens klasslista...
    By Thess in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 09:52
  3. Får man klasslista innan?
    By Maa in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 11:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar