Rött och svullet ögonlock
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Rött och svullet ögonlock

    Förra onsdagen så vaknade Emma med ett alldeles igensvullet öga. Det såg ut som om hon hade fått en snyting.
    Själva ögat var fint, inget rött på ögonvitan, men det var en del gegg runtom när hon vaknade.
    Sjukvårdsupplysningen rådde mig att ta en tuss med uppkokt vatten och vrida ur i ögat på henne flera gånger om dagen. De trodde att hon möjligen hade fått i något skräp.
    Dagen efter såg det bättre ut så jag kontaktade aldrig vårdcentralen, men hela veckan har hon varit kladdig i ögonen, vilket jag kopplat ihop med hennes förkylning. Hon hostar och snorar en hel del.
    I morse vaknade hon igen med rött och svullet ögonlock. Vad kan det vara? Är hon ovanligt känslig eller kan man bli såhär vid förkylning?

    Har tid för 6 mån kontroll i morgon och då träffar vi ju läkaren. Får fråga då om inte annat.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  2. 1
    Rött och svullet ögonlock Förra onsdagen så vaknade Emma med ett alldeles igensvullet öga. Det såg ut som om hon hade fått en snyting.
    Själva ögat var fint, inget rött på ögonvitan, men det var en del gegg runtom när hon vaknade.
    Sjukvårdsupplysningen rådde mig att ta en tuss med uppkokt vatten och vrida ur i ögat på henne flera gånger om dagen. De trodde att hon möjligen hade fått i något skräp.
    Dagen efter såg det bättre ut så jag kontaktade aldrig vårdcentralen, men hela veckan har hon varit kladdig i ögonen, vilket jag kopplat ihop med hennes förkylning. Hon hostar och snorar en hel del.
    I morse vaknade hon igen med rött och svullet ögonlock. Vad kan det vara? Är hon ovanligt känslig eller kan man bli såhär vid förkylning?

    Har tid för 6 mån kontroll i morgon och då träffar vi ju läkaren. Får fråga då om inte annat.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Kian är inte svullen, men han har varit geggig i ögat över en vecka nu... han hostar också när han sover. Men inte direkt snorig. Han är inte påverkad av detta utan är pigg och glad som vanligt!

    Visst kan de väl bli geggiga i ögat av förkylning? Det tror jag.

    Skönt att ni får träffa läkaren imorgon!

    Jag tycker Kians öga ser lite bättre ut så hoppas det blir bra snart för tycker det har varit lite väl länge...
  4. 2
    Kian är inte svullen, men han har varit geggig i ögat över en vecka nu... han hostar också när han sover. Men inte direkt snorig. Han är inte påverkad av detta utan är pigg och glad som vanligt!

    Visst kan de väl bli geggiga i ögat av förkylning? Det tror jag.

    Skönt att ni får träffa läkaren imorgon!

    Jag tycker Kians öga ser lite bättre ut så hoppas det blir bra snart för tycker det har varit lite väl länge...
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Det låter som en ögoninflammation i och med att hon är förkyld. Det är ju förkylingsvirus när man får det i ögonen med. Vår Jakob har någon gång fått det så att han har svullnat upp jättemycket och det har kletat men han har inte varit så röd i ögat. Men vi fick medicin då så det gick över. Ta du upp det med läkaren så får du se vad han/hon säger. Man vill ju inte nonchalera när det är något med ögonen heller. Bättre att kolla upp då ju.
  6. 3
    Det låter som en ögoninflammation i och med att hon är förkyld. Det är ju förkylingsvirus när man får det i ögonen med. Vår Jakob har någon gång fått det så att han har svullnat upp jättemycket och det har kletat men han har inte varit så röd i ögat. Men vi fick medicin då så det gick över. Ta du upp det med läkaren så får du se vad han/hon säger. Man vill ju inte nonchalera när det är något med ögonen heller. Bättre att kolla upp då ju.

Liknande trådar

  1. Svullet ögonlock
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 11:06
  2. äsch svullet ögonlock
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:36
  3. Svullet ögonlock
    By evwa in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 09:44
  4. Svullet ögonlock vid kyla?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 09:27
  5. svullet ögonlock
    By Sofie m P in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 14:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar