Ja vad HAR barnen på skolavslutningen
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Ja vad HAR barnen på skolavslutningen

    nu för tiden? Mitt första barn (tjej) går ut f-klassen nu, så jag är helt nybörjare på det här med avslutningskläder. Utgår i huvudet ifrån mina egna outfits genom skolåren... :-)

    Jag tänker främst på hur uppklätt det brukar vara numera. Förstår ju att det är olika, men mellan tummen och pekfingret?
  2. 1
    Ja vad HAR barnen på skolavslutningen nu för tiden? Mitt första barn (tjej) går ut f-klassen nu, så jag är helt nybörjare på det här med avslutningskläder. Utgår i huvudet ifrån mina egna outfits genom skolåren... :-)

    Jag tänker främst på hur uppklätt det brukar vara numera. Förstår ju att det är olika, men mellan tummen och pekfingret?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    dessutom är det olika på olika skolor

    Min dotter har bestämt sig för att ha samma klänning som förra året, en vit med stora röda körsbär så den känns väldigt "rätt" i år... Till det vita remsandaler.

    Min sexåring ska ha en röd klänning med vita prickar från jackpot (också förra årets) och vita ballerina.

    Körsbärsklänningen är i trikå men rätt snyggt snitt, förra året var det en salig blandning men jag tror de flesta flickor hade klänning och inte de enklaste solklänningarna...
  4. 2
    dessutom är det olika på olika skolor

    Min dotter har bestämt sig för att ha samma klänning som förra året, en vit med stora röda körsbär så den känns väldigt "rätt" i år... Till det vita remsandaler.

    Min sexåring ska ha en röd klänning med vita prickar från jackpot (också förra årets) och vita ballerina.

    Körsbärsklänningen är i trikå men rätt snyggt snitt, förra året var det en salig blandning men jag tror de flesta flickor hade klänning och inte de enklaste solklänningarna...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    här har dom allt från enkla solklänningar med en liten kofta.till fina blåsor.till 3/4 byxa/jeans med topp/tunika.
    converse,foppa skor,gympaskor,sandaler.
  6. 3
    här har dom allt från enkla solklänningar med en liten kofta.till fina blåsor.till 3/4 byxa/jeans med topp/tunika.
    converse,foppa skor,gympaskor,sandaler.
  7. Medlem sedan
    Nov 1998
    #4
    Men det finns väl ingen klädkod man måste följa på skolavslutningen!?? Bara det är något som barnet känner sig bekväm och fin i så kvittar det väl om det är shorts, byxor kjol eller klänning!?
  8. 4
    Men det finns väl ingen klädkod man måste följa på skolavslutningen!?? Bara det är något som barnet känner sig bekväm och fin i så kvittar det väl om det är shorts, byxor kjol eller klänning!?
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Här har de flesta tjejer klänning eller tunika och tajts... har man jeans är det capri med en snygg tunika till typ. Killarna har oftas 3/4 byxor, lite snyggare t-shirt, pike eller några har skjorta.
    Så lite finare än vanliga skolkläder, men ändå inte superuppklätt... ;-)
  10. 5
    Här har de flesta tjejer klänning eller tunika och tajts... har man jeans är det capri med en snygg tunika till typ. Killarna har oftas 3/4 byxor, lite snyggare t-shirt, pike eller några har skjorta.
    Så lite finare än vanliga skolkläder, men ändå inte superuppklätt... ;-)
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Det låter som på mina barns skola.
  12. 6
    Det låter som på mina barns skola.

Liknande trådar

  1. Första skolavslutningen
    By Eva,Hampus & Matilda in forum _0307 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 19:35
  2. Presenter på skolavslutningen?
    By TacoBelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 21:17
  3. Velar ang skolavslutningen
    By helelen in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 12:43
  4. Nationalsång på skolavslutningen...
    By groen in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:34
  5. Hur gör ni på skolavslutningen?
    By klippotek in forum Styvfamiljer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar