Någon som läser DI här?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Någon som läser DI här?

    Och då menar jag inte nätupplagan utan papperstidningen? Det är så intressant att läsa om skuggbudgeten som är presenterad med nettosiffror (vilket är olagligt för statliga finanser, men för politiska partier går det ju bra, men det blir som att jämföra äppen och päron) och inte bruttosiffror som regeringens budget.
  2. 1
    Någon som läser DI här? Och då menar jag inte nätupplagan utan papperstidningen? Det är så intressant att läsa om skuggbudgeten som är presenterad med nettosiffror (vilket är olagligt för statliga finanser, men för politiska partier går det ju bra, men det blir som att jämföra äppen och päron) och inte bruttosiffror som regeringens budget.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Jag tror inte gemene man (som i den allra största delen av väljarkåren) bryr sig så mycket om de exakta siffrorna. Det är fördelningar och omfördelningar som är intressant. Lite höjningar här, lite sänkningar här, 2 miljarder från försvaret och en höjd procentsats i a-kassan. Sådant bryr sig människor om.
  4. 2
    Jag tror inte gemene man (som i den allra största delen av väljarkåren) bryr sig så mycket om de exakta siffrorna. Det är fördelningar och omfördelningar som är intressant. Lite höjningar här, lite sänkningar här, 2 miljarder från försvaret och en höjd procentsats i a-kassan. Sådant bryr sig människor om.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Nej, tyvärr

    Vilken slutsats hade DI dragit då?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Nej, tyvärr Vilken slutsats hade DI dragit då?
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Jag tänker främst på Gunnar Öhrn som är kolumnist i DI. Han tyckte det var rent bedrägeri att presentera siffror som inte går att jämföra med regeringens. Skattehöjningarna som slår mot normalinkomsttagare var miljardbelopp högre än vad som redovisades i budgeten. Jag sitter på kontoret nu och har inte tidningen framför mig, så jag kan (likt Östros) inte ge dig rätt siffror. Det var väldigt intressant läsning och glädjande nog ser jag också att förtroendet för oppositionen rasar.
  8. 4
    Jag tänker främst på Gunnar Öhrn som är kolumnist i DI. Han tyckte det var rent bedrägeri att presentera siffror som inte går att jämföra med regeringens. Skattehöjningarna som slår mot normalinkomsttagare var miljardbelopp högre än vad som redovisades i budgeten. Jag sitter på kontoret nu och har inte tidningen framför mig, så jag kan (likt Östros) inte ge dig rätt siffror. Det var väldigt intressant läsning och glädjande nog ser jag också att förtroendet för oppositionen rasar.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Har nog inte med saken att göra

    Jag tvivlar på att oppositionen har någon större utbredning bland DI:s läsare. Om SVT tar upp saken vore det en annan sak men det tror jag på när jag ser det...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Har nog inte med saken att göra Jag tvivlar på att oppositionen har någon större utbredning bland DI:s läsare. Om SVT tar upp saken vore det en annan sak men det tror jag på när jag ser det...
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Aha, så du menar att oppositions anhängare i allmänhet inte bryr sig om svenskt och utländskt näringsliv? Det skulle i så fall förklara ganska mycket.
    Jag har en vän med en väldigt radikal syn på begreppet demokrati och gemene mans rätt att påverka sådant som han/hon inte har någon insikt i eller förståelse för. Jag ska inte dra den nu, men den har vissa (om än provocerande) poänger.
  12. 6
    Aha, så du menar att oppositions anhängare i allmänhet inte bryr sig om svenskt och utländskt näringsliv? Det skulle i så fall förklara ganska mycket.
    Jag har en vän med en väldigt radikal syn på begreppet demokrati och gemene mans rätt att påverka sådant som han/hon inte har någon insikt i eller förståelse för. Jag ska inte dra den nu, men den har vissa (om än provocerande) poänger.

Liknande trådar

  1. Någon som läser här
    By Astrid in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 22:30
  2. Någon som läser KY här?
    By lifv in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 10:04
  3. Läser ni någon bok
    By alca in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 00:19
  4. Någon som läser Må Bra?
    By picar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 11:06
  5. Någon som läser in
    By -Chrillan- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar