cortexia...fråga!
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    cortexia...fråga!

    HEj i glädjeyran!
    Hur mår du? Har känslan lagt sig? Går det att ta in? Är detta ditt första försök?
    Hoppas hoppas vul går bra och att det växer så det knakar i magen!

    Jag undrar över din överstimulering....hur kändes det? Kom det innan et?

    JAg känner mig så konstig i magen, full av luft/vatten eller likn. Känns ända upp i solarplexus. Ingen olidlig smärta, kan gå, var en stund på stan i dag. funkar. Men gör ont och e spänt hela tiden...vad tror du?
    ET i morgon.

    kram
  2. 1
    cortexia...fråga! HEj i glädjeyran!
    Hur mår du? Har känslan lagt sig? Går det att ta in? Är detta ditt första försök?
    Hoppas hoppas vul går bra och att det växer så det knakar i magen!

    Jag undrar över din överstimulering....hur kändes det? Kom det innan et?

    JAg känner mig så konstig i magen, full av luft/vatten eller likn. Känns ända upp i solarplexus. Ingen olidlig smärta, kan gå, var en stund på stan i dag. funkar. Men gör ont och e spänt hela tiden...vad tror du?
    ET i morgon.

    kram
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    HEj i glädjeyran!
    Hur mår du? Har känslan lagt sig? Går det att ta in? Är detta ditt första försök?
    Hoppas hoppas vul går bra och att det växer så det knakar i magen!

    Jag undrar över din överstimulering....hur kändes det? Kom det innan et?

    JAg känner mig så konstig i magen, full av luft/vatten eller likn. Känns ända upp i solarplexus. Ingen olidlig smärta, kan gå, var en stund på stan i dag. funkar. Men gör ont och e spänt hela tiden...vad tror du?
    ET i morgon.

    kram
    Hej hej!!
    Jag mår bra!! Lite illamående och sjösjuka men inget jag inte kan leva med....
    Jag tror jag har lite svårt att ta in allt pga att både sambon och jag väntar lite med att ta ut den riktiga lyckan då vi vet att det inte är klart på långa vägar.
    Först efter vul i v 7 när vi vet att hjärtat slår, då kommer jag att slå kullerbyttor men inte innan det... Glad men samlad just nu.

    Detta är även vårt första försök och bara det är ju helt otroligt i sig.

    Jag mådde bra under hela behandlingen. Det första min läkare märkte att jag riskerade att bli överstim var ett jättehögt östrogenvärde (tror jag det måste vara va) därför sänktes dosen i etapper under de sista sprutdagarna med extra blodprov som följd för att verkligen övervaka utvecklingen. Från 300 IE till 75 IE på 3 dagar.
    Jag kände själv inte av ngt alls i det skedet.

    De två sista dagarna innan ÄP var jag dock illamående. Jag tror att jag lyckades i det skedet häva en överstim pga att jag drack i massor.

    Efter ÄP (tors) var jag ju fruktansvärt öm och nu i efterhand tror jag att det var samma dag eller dagen efter (fred) som överstim satte igång i kombination med smärta från ÄP.
    På lörd, dagen för ET blev jag regält överstim med viktökning på ca 3 kg, illamående, otroligt uppsvullen buk med väldig smärta som följd. Jag såg ut att vara i 4:e månaden. Detta kom mkt fort och höll i sig under sönd och månd sedan avtog det av sig självt.
    Dock tror jag att jag har kvar lite vätska i buken men inget jag känner av nämnvärt mer än att jag kissar oftare och då lite, jag tror vätskan trycker på urinblåsan.

    Jag tror du har början till överstim. DRICK DRICK DRICK: 3 liter per dag varav en 1 liter energidryck (stora sockermolekyler som trycker tillbaka vätskan i blodbanan).

    Lycka till!!!
  4. 2
    HEj i glädjeyran!
    Hur mår du? Har känslan lagt sig? Går det att ta in? Är detta ditt första försök?
    Hoppas hoppas vul går bra och att det växer så det knakar i magen!

    Jag undrar över din överstimulering....hur kändes det? Kom det innan et?

    JAg känner mig så konstig i magen, full av luft/vatten eller likn. Känns ända upp i solarplexus. Ingen olidlig smärta, kan gå, var en stund på stan i dag. funkar. Men gör ont och e spänt hela tiden...vad tror du?
    ET i morgon.

    kram
    Hej hej!!
    Jag mår bra!! Lite illamående och sjösjuka men inget jag inte kan leva med....
    Jag tror jag har lite svårt att ta in allt pga att både sambon och jag väntar lite med att ta ut den riktiga lyckan då vi vet att det inte är klart på långa vägar.
    Först efter vul i v 7 när vi vet att hjärtat slår, då kommer jag att slå kullerbyttor men inte innan det... Glad men samlad just nu.

    Detta är även vårt första försök och bara det är ju helt otroligt i sig.

    Jag mådde bra under hela behandlingen. Det första min läkare märkte att jag riskerade att bli överstim var ett jättehögt östrogenvärde (tror jag det måste vara va) därför sänktes dosen i etapper under de sista sprutdagarna med extra blodprov som följd för att verkligen övervaka utvecklingen. Från 300 IE till 75 IE på 3 dagar.
    Jag kände själv inte av ngt alls i det skedet.

    De två sista dagarna innan ÄP var jag dock illamående. Jag tror att jag lyckades i det skedet häva en överstim pga att jag drack i massor.

    Efter ÄP (tors) var jag ju fruktansvärt öm och nu i efterhand tror jag att det var samma dag eller dagen efter (fred) som överstim satte igång i kombination med smärta från ÄP.
    På lörd, dagen för ET blev jag regält överstim med viktökning på ca 3 kg, illamående, otroligt uppsvullen buk med väldig smärta som följd. Jag såg ut att vara i 4:e månaden. Detta kom mkt fort och höll i sig under sönd och månd sedan avtog det av sig självt.
    Dock tror jag att jag har kvar lite vätska i buken men inget jag känner av nämnvärt mer än att jag kissar oftare och då lite, jag tror vätskan trycker på urinblåsan.

    Jag tror du har början till överstim. DRICK DRICK DRICK: 3 liter per dag varav en 1 liter energidryck (stora sockermolekyler som trycker tillbaka vätskan i blodbanan).

    Lycka till!!!
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    tacktacktack kära ivf-vän för ditt utförliga svar. Hjälpte verkligen. Har hält i mig massor med vatten och vilat! Se mitt svar ovan för mer detaljer om min dag ;o)

    Du e underbar som tog dig tid!
  6. 3
    tacktacktack kära ivf-vän för ditt utförliga svar. Hjälpte verkligen. Har hält i mig massor med vatten och vilat! Se mitt svar ovan för mer detaljer om min dag ;o)

    Du e underbar som tog dig tid!

Liknande trådar

  1. Cortexia
    By Happie-D in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-30, 16:18
  2. Cortexia och Karin Lovisa!
    By -Majsan- in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 08:25
  3. UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 18:54
  4. fråga till män (även på fråga pappo
    By undrar in forum Sex & erotik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 19:25
  5. Enkät, fråga eller inte fråga
    By cecilia in forum Sex & erotik
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 17:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar