Ang bröstmjölk..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Ang bröstmjölk..

    Frågan fick mig att minnas ett ganska roligt minne det var när jag blott 20 år gammal fick min förstfödda, jag hade ingen erfarenhet alls av amning..ingen av mina kompisar hade barn och varken jag eller mitt syskon är ammade så jag kunde inte fråga mamma heller..
    Men för mig var det lika självklart att amma som att äta..och jag hade ingen aning om att det kunde bli problem, jag ammade henne helt i 6 månader utan problem, hon var lika rund som en badboll...fast en mycket söt sådan
    Jag skulle en dag börja ge henne smakisar och värmde lite potatispure och blandade i rejält med bröstmjölk...just då plingade det på dörren och där stod mamsen...hon kom in och jag skulle sätta på kaffe då hon säger "men åh..jag kan mata lillan!" tar en sked och säger "nu lilla skruttan ska du få lite potatis! mormor ska bara smaka först så det inte är varmt!" jag hann inte stoppa....hon tog en sked av mjölkpotatisen..."men oj vad söt den var? har du haft i socker?" näää...stammade jag och började prata om vädret...ännu i dags datum vet hon inte att det var bröstmjölk i.
  2. 1
    Ang bröstmjölk.. Frågan fick mig att minnas ett ganska roligt minne det var när jag blott 20 år gammal fick min förstfödda, jag hade ingen erfarenhet alls av amning..ingen av mina kompisar hade barn och varken jag eller mitt syskon är ammade så jag kunde inte fråga mamma heller..
    Men för mig var det lika självklart att amma som att äta..och jag hade ingen aning om att det kunde bli problem, jag ammade henne helt i 6 månader utan problem, hon var lika rund som en badboll...fast en mycket söt sådan
    Jag skulle en dag börja ge henne smakisar och värmde lite potatispure och blandade i rejält med bröstmjölk...just då plingade det på dörren och där stod mamsen...hon kom in och jag skulle sätta på kaffe då hon säger "men åh..jag kan mata lillan!" tar en sked och säger "nu lilla skruttan ska du få lite potatis! mormor ska bara smaka först så det inte är varmt!" jag hann inte stoppa....hon tog en sked av mjölkpotatisen..."men oj vad söt den var? har du haft i socker?" näää...stammade jag och började prata om vädret...ännu i dags datum vet hon inte att det var bröstmjölk i.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Hehe. Du får tala om det för henne i ett tal på hennes närmsta stora födelsedag!
  4. 2
    Hehe. Du får tala om det för henne i ett tal på hennes närmsta stora födelsedag!
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Haha, jag tror jag avstår min mamma tycker det är märkligt att amma barn äldre än 6 månader så får hon höra att hon smakat som vuxen kan det möjligtvis resultera i en hjärtinfarkt
  6. 3
    Haha, jag tror jag avstår min mamma tycker det är märkligt att amma barn äldre än 6 månader så får hon höra att hon smakat som vuxen kan det möjligtvis resultera i en hjärtinfarkt
  7. Medlem sedan
    Mar 1998
    #4
    Hur gick det med din pappa förresten? Blev han överraskad?
  8. 4
    Hur gick det med din pappa förresten? Blev han överraskad?
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Japp han stirrade länge o väl kan jag säga....
  10. 5
    Japp han stirrade länge o väl kan jag säga....
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6
    Trodde kanske du ställt dit en fejkwife... Jag är imponerad av din viktnedgång.
  12. 6
    Trodde kanske du ställt dit en fejkwife... Jag är imponerad av din viktnedgång.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Tack först blev han chockad...sedan imponerad...sedan nästan lite avis...han har haft viktproblem själv och var lite grinig att han inte fixar det själv...men för mig är det inga problem då jag är envis som en röd gris
  14. 7
    Tack först blev han chockad...sedan imponerad...sedan nästan lite avis...han har haft viktproblem själv och var lite grinig att han inte fixar det själv...men för mig är det inga problem då jag är envis som en röd gris

Liknande trådar

  1. Bröstmjölk
    By Mmmm in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 21:37
  2. bröstmjölk
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 14:31
  3. Bröstmjölk..
    By Petra-p3a in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 18:44
  4. bröstmjölk
    By dove in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 15:50
  5. Bröstmjölk
    By anonymt namn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 15:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar