Skakar på huvudet
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Skakar på huvudet

    Igår började Simon skaka på huvudet.. Fram o tillbaka. Han har gjort det rätt ofta idag. Jag har läst nånstans att det är helt normalt o att vissa till o med ligger o dänger med sina huvuden i sängarna, men nu hittar jag ingenting om det på nätet...

    Nån som vet nåt om det här?
    * * * * * *
    * 091109 *
    * * * * * * * *
  2. 1
    Skakar på huvudet Igår började Simon skaka på huvudet.. Fram o tillbaka. Han har gjort det rätt ofta idag. Jag har läst nånstans att det är helt normalt o att vissa till o med ligger o dänger med sina huvuden i sängarna, men nu hittar jag ingenting om det på nätet...

    Nån som vet nåt om det här?
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Tillägg: Han gör det från sida till sida, som när man menar nej.
  4. 2
    Tillägg: Han gör det från sida till sida, som när man menar nej.
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Läste nåt om det i "växa"-boken. Det kommer med 26-veckorssprånget tror jag
  6. 3
    Läste nåt om det i "växa"-boken. Det kommer med 26-veckorssprånget tror jag
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Jag hittade var jag hade läst om det, det var i en bok som heter Barn 0-2 år. Då står det att det är vanligt att det uppkommer mellan 4 o 9 månader men att det beror på trötthet eller tristess.

    Men Simon var inte trött när han gjorde det och han var inte uttråkad. En gång var tex när han fick sitta i stolen o titta på mig när jag duschade o det var jättespännande för det var första gången jag duschade nere istället för uppe, så han var jätteglad då. En annan gång var när pappa kom hem nu på kvällen, och då var han ju också jätteglad. Hmm...
  8. 4
    Jag hittade var jag hade läst om det, det var i en bok som heter Barn 0-2 år. Då står det att det är vanligt att det uppkommer mellan 4 o 9 månader men att det beror på trötthet eller tristess.

    Men Simon var inte trött när han gjorde det och han var inte uttråkad. En gång var tex när han fick sitta i stolen o titta på mig när jag duschade o det var jättespännande för det var första gången jag duschade nere istället för uppe, så han var jätteglad då. En annan gång var när pappa kom hem nu på kvällen, och då var han ju också jätteglad. Hmm...
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Hmm..i växa-boken står det såhär under listan på saker de "lär" sig i språnget:
    Härmar när någon ruskar på huvudet eller nickar ("nickar" ofta bara med ögonen)
    Så ni får väl sluta ruska på huvudet..
  10. 5
    Hmm..i växa-boken står det såhär under listan på saker de "lär" sig i språnget:
    Härmar när någon ruskar på huvudet eller nickar ("nickar" ofta bara med ögonen)
    Så ni får väl sluta ruska på huvudet..
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Milo ska ha huvudet bakåt hela tiden. Tar spjärn med fötterna. Världen ser ju lite annorlunda ut upp och ner :-). Sitter han på höften när man bär honom så hänger han sig bakåt oxå.
  12. 6
    Milo ska ha huvudet bakåt hela tiden. Tar spjärn med fötterna. Världen ser ju lite annorlunda ut upp och ner :-). Sitter han på höften när man bär honom så hänger han sig bakåt oxå.
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    Haha vet faktiskt inte om vi håller på o ruskar på huvudet fast jag troor att storebror gör det en del... hmmm men tack!
  14. 7
    Haha vet faktiskt inte om vi håller på o ruskar på huvudet fast jag troor att storebror gör det en del... hmmm men tack!
  15. mrsess
    #8
    Haha, Manne gör precis likadant sedan en vecka tillbaka typ. Först trodde jag att han diggade musiken, för han gjorde det först när hans skiva var på. Men nu gör han det titt som tätt både med och utan musik.

    Det är väl ännu en medvetenhetsgrej antar jag. Att dom testar vad dom kan och känner. Tar sig på öronen, skakar på huvudet, stampar med foten. Så ser jag det iaf... =)
  16. 8
    Haha, Manne gör precis likadant sedan en vecka tillbaka typ. Först trodde jag att han diggade musiken, för han gjorde det först när hans skiva var på. Men nu gör han det titt som tätt både med och utan musik.

    Det är väl ännu en medvetenhetsgrej antar jag. Att dom testar vad dom kan och känner. Tar sig på öronen, skakar på huvudet, stampar med foten. Så ser jag det iaf... =)
  17. mrsess
    #9
    Haha, inte Manne heller. Han skrattar och leker och skakar på huvudet. Så det tycker inte jag stämmer så bra. Fast han kanske tycker att han har det jättetråkigt
  18. 9
    Haha, inte Manne heller. Han skrattar och leker och skakar på huvudet. Så det tycker inte jag stämmer så bra. Fast han kanske tycker att han har det jättetråkigt
  19. Medlem sedan
    Nov 2005
    #10
    Låter ju bra att flera gör det när de är glada!
  20. 10
    Låter ju bra att flera gör det när de är glada!
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Oscar gor ocksa det - men jag har tolkat det som att han kittlar sig sjalv med trojkanten. Han ar namligen kittlig pa halsen och vi brukar kittlas och busa nar han byter till pyjamas. En kvall gjorde han sa och skrattade gott, och sen dess gor han det varje kvall och ibland pa dagarna, han tittar alltid pillemariskt pa mig efterat och skrattar sa jag satsar pa att han kittlar sig sjalv (hoppas att det ar det for det ar valdigt gulligt)!
  22. 11
    Oscar gor ocksa det - men jag har tolkat det som att han kittlar sig sjalv med trojkanten. Han ar namligen kittlig pa halsen och vi brukar kittlas och busa nar han byter till pyjamas. En kvall gjorde han sa och skrattade gott, och sen dess gor han det varje kvall och ibland pa dagarna, han tittar alltid pillemariskt pa mig efterat och skrattar sa jag satsar pa att han kittlar sig sjalv (hoppas att det ar det for det ar valdigt gulligt)!
  23. Medlem sedan
    Nov 2005
    #12
    Kul att han roar sig själv Här handlar det dock inte om nån kittling... snarare om att testa att bli yr typ...
  24. 12
    Kul att han roar sig själv Här handlar det dock inte om nån kittling... snarare om att testa att bli yr typ...
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Javisst verkar det praktiskt; nu ska han bara lara sig byta bloja och ata sjalv sa ar man helt overflodig:-)
  26. 13
    Javisst verkar det praktiskt; nu ska han bara lara sig byta bloja och ata sjalv sa ar man helt overflodig:-)
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Ingmar kan göra så i sömnen (vrida huvudet snabbt fram och tillbaka), om han sover oroligt och/eller håller på att vakna. Men i vaket tillstånd har det inte hänt ännu.
  28. 14
    Ingmar kan göra så i sömnen (vrida huvudet snabbt fram och tillbaka), om han sover oroligt och/eller håller på att vakna. Men i vaket tillstånd har det inte hänt ännu.

Liknande trådar

  1. Skakar på huvudet
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 11:48
  2. Skakar huvudet?
    By Norrskenet in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 16:15
  3. Skakar på huvudet..
    By cessan78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 22:05
  4. *skakar på huvudet*
    By MYZOXE! in forum Försöker bli med barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:37
  5. Skakar på huvudet...
    By J m T, M & L in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar