Tips! Liten blir storasyster/storebror
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Tips! Liten blir storasyster/storebror

    Jag fick ett supertips av en vännina hur man kan förbereda sin lilla (3-åring i vårt fall) på dagen när det kommer ett litet syskon och man blir storasyter eller storebror.

    Vi har böjrat prata med lill-jejen om att det är en bebis i magen som längtar efter sin storasyster. Och när bebisen kommer, då har den med sig ett stoooort paket till sin storasyster.

    Det verkar verkligen gå hem, och vi har redan märkt att hon har börjat bygga upp positiva förväntingar på att få ett syskon, så det vi hoppas på är att lindra känslan av avundsjuka och att någon kommer och inkräktar på hennes plats.

    Sen får man väl jobba vidare med egentid för henne och oss.. Ni som har fler barn redan - har ni fler tips så mottar jag dem tacksamt!
  2. 1
    Tips! Liten blir storasyster/storebror Jag fick ett supertips av en vännina hur man kan förbereda sin lilla (3-åring i vårt fall) på dagen när det kommer ett litet syskon och man blir storasyter eller storebror.

    Vi har böjrat prata med lill-jejen om att det är en bebis i magen som längtar efter sin storasyster. Och när bebisen kommer, då har den med sig ett stoooort paket till sin storasyster.

    Det verkar verkligen gå hem, och vi har redan märkt att hon har börjat bygga upp positiva förväntingar på att få ett syskon, så det vi hoppas på är att lindra känslan av avundsjuka och att någon kommer och inkräktar på hennes plats.

    Sen får man väl jobba vidare med egentid för henne och oss.. Ni som har fler barn redan - har ni fler tips så mottar jag dem tacksamt!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Bra tips. Fast vad kommer ni säga till henne att paketet består av som lillasyster eller lillebror har med sig?
  4. 2
    Bra tips. Fast vad kommer ni säga till henne att paketet består av som lillasyster eller lillebror har med sig?
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Hon kommer nog att får önska sig något så att hon får något hon vill ha.. Nån rolig leksak helt enkelt..
  6. 3
    Hon kommer nog att får önska sig något så att hon får något hon vill ha.. Nån rolig leksak helt enkelt..

Liknande trådar

  1. Storasyster blir vaccinerad...
    By sisak in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 23:57
  2. Lillasyster blir storasyster!!
    By -TuvaLiten- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 10:01
  3. Elsa blir storasyster
    By lingongrova in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 08:09
  4. Liten storasyster
    By Mamijo in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 18:27
  5. Storasyster el storebror...
    By ulrika in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 11:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar