Deo för 9-åring???
_00 Alla barn
  1. Anonym
    #1

    Deo för 9-åring???

    Jag har märkt att min dotter har börjat lukta svett under armarna när hon har tränat. Inte så konstigt kanske men hon har inte gjort det förut.

    Nu undrar jag om det är någon som vet om det finns någon slags deo till barn? Som det inte är för mycket parfym i eftersom de inte vill att barnen ska ha det i skolan.
  2. 1
    Deo för 9-åring??? Jag har märkt att min dotter har börjat lukta svett under armarna när hon har tränat. Inte så konstigt kanske men hon har inte gjort det förut.

    Nu undrar jag om det är någon som vet om det finns någon slags deo till barn? Som det inte är för mycket parfym i eftersom de inte vill att barnen ska ha det i skolan.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    vet inte om det finns speciell för barn, min dotter har Hanna Montana-deo + vanlig "rosa" naturelle
  4. 2
    vet inte om det finns speciell för barn, min dotter har Hanna Montana-deo + vanlig "rosa" naturelle
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Jag har funderat på att leta upp någon aluminiumfri när det blir dags, men har inte kommit så långt än.
  6. 3
    Jag har funderat på att leta upp någon aluminiumfri när det blir dags, men har inte kommit så långt än.
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4
    Den här har jag köpt till dottern:

    http://www.shopping4net.se/Haelsokos...eo-crystal.htm

    Den är aluminiumfri, nackdelen är att flaskan är i glas.
  8. 4
    Den här har jag köpt till dottern:

    http://www.shopping4net.se/Haelsokos...eo-crystal.htm

    Den är aluminiumfri, nackdelen är att flaskan är i glas.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Tack för tipset - men i innehållsförteckningen på nätet står det bara "kristaller" - det kan ju vara av vilket ämne som helst?
  10. 5
    Tack för tipset - men i innehållsförteckningen på nätet står det bara "kristaller" - det kan ju vara av vilket ämne som helst?
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Det är mineralsalt:

    http://www.urtekram.dk/produktdetalj...ttproducts_pi1[cat]=307&tx_ttproducts_pi1[backPID]=634&tx_ttproducts_pi1[product]=3709&cHash=390bede2a7
  12. 6
    Det är mineralsalt:

    http://www.urtekram.dk/produktdetalj...ttproducts_pi1[cat]=307&tx_ttproducts_pi1[backPID]=634&tx_ttproducts_pi1[product]=3709&cHash=390bede2a7
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7
    tack, men jag fick inte upp den sidan...
    och är inte aluminium ett mineral? (eller.. jag är inte säker?)
  14. 7
    tack, men jag fick inte upp den sidan...
    och är inte aluminium ett mineral? (eller.. jag är inte säker?)
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8
    Varför ska den vara aluminiumfri?
    I vilket fall som helst så nr min kusin började svettas kopiösa mängder som 7 åring så behandlades han med aluminumklorid (absolut torr) i ett par dagar och kunde sedan leva som vanligt utan att använda deo ett par år till.
    Här är det inte dags. Sonen svettas mycket, men i håret så det är bara att duscha ofta.
  16. 8
    Varför ska den vara aluminiumfri?
    I vilket fall som helst så nr min kusin började svettas kopiösa mängder som 7 åring så behandlades han med aluminumklorid (absolut torr) i ett par dagar och kunde sedan leva som vanligt utan att använda deo ett par år till.
    Här är det inte dags. Sonen svettas mycket, men i håret så det är bara att duscha ofta.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9
    Wow! Vilken superbra effekt att det höll i sig så länge, det måste ju ha varit en lättnad för barnet.

    Jag återkommer med referens om aluminium!
  18. 9
    Wow! Vilken superbra effekt att det höll i sig så länge, det måste ju ha varit en lättnad för barnet.

    Jag återkommer med referens om aluminium!
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Jag använde Doves deo på min kille. Den lukar ju mest som tvål, är återfuktande och bra.
  20. 10
    Jag använde Doves deo på min kille. Den lukar ju mest som tvål, är återfuktande och bra.

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. Lektips 4-åring och 1,5-åring? (långt)
    By Gaaah in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:39
  3. Med en 9-åring o en 5-åring - veckopeng
    By Lopi1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 10:41
  4. 5-åring som en 2-åring igen?
    By rådvill... in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 09:13
  5. Mamma, pappa, 3-åring + 1-åring!
    By Mamman in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar