ritar...
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    ritar...

    Så var allt tvåårsfirande över.., och här är en tvååring! Fantastiskt roligt tycker jag! Kan inte låta bli att skryta lite med att lilltjej här just ritar huvudfotingar för fullt. Runt runt några varv, två ögon, en mun, ett par tre hårstrån och två armar och två ben. Roligt tycker jag. Kanske många andra också i samma ålder som gör det, men tror att det är lite tidigt alla fall.. Annars är hon lite sen med språket, sätter knappt ihop två ord även om hon kan många ord om än inte med så bra uttal. De flesta färger har hon vart rätt säker på i över ett halvår. Ja, dom lägger väl energi på olika saker... :-)
  2. 1
    ritar... Så var allt tvåårsfirande över.., och här är en tvååring! Fantastiskt roligt tycker jag! Kan inte låta bli att skryta lite med att lilltjej här just ritar huvudfotingar för fullt. Runt runt några varv, två ögon, en mun, ett par tre hårstrån och två armar och två ben. Roligt tycker jag. Kanske många andra också i samma ålder som gör det, men tror att det är lite tidigt alla fall.. Annars är hon lite sen med språket, sätter knappt ihop två ord även om hon kan många ord om än inte med så bra uttal. De flesta färger har hon vart rätt säker på i över ett halvår. Ja, dom lägger väl energi på olika saker... :-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Med mina mått mätt är det jättetidigt för ingen av mina har ritat huvudfotingar tidigt alls. Jennie lyckades innan 4-årskollen iaf, Pontus vägrade rita på sin koll men jag tror han fixar det med nöd och näppe om han försöker och Kasper kluddar bara.

    Men helt klart lägger de energi på olika saker. Kasper är riktigt hygglig på att prata men framförallt klättrar han som en apa och är jätteduktig motoriskt.
  4. 2
    Med mina mått mätt är det jättetidigt för ingen av mina har ritat huvudfotingar tidigt alls. Jennie lyckades innan 4-årskollen iaf, Pontus vägrade rita på sin koll men jag tror han fixar det med nöd och näppe om han försöker och Kasper kluddar bara.

    Men helt klart lägger de energi på olika saker. Kasper är riktigt hygglig på att prata men framförallt klättrar han som en apa och är jätteduktig motoriskt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Jättetidigt tycker jag, vad roligt! På vår tvåårskoll var sköterskan imponerad över att Leah lyckades rita cirklar
    Men hon talar långa meningar ist, det är verkligen intressant hur de lägger energi på olika saker
  6. 3
    Jättetidigt tycker jag, vad roligt! På vår tvåårskoll var sköterskan imponerad över att Leah lyckades rita cirklar
    Men hon talar långa meningar ist, det är verkligen intressant hur de lägger energi på olika saker
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Imponerande! Här ritas det omsorgsfullt kanelbullar Eller spiraler kanske? F är å andra sidan duktig motoriskt, kan skruva upp det mesta och är en riktig rackarunge emellanåt (vi har tex en skruvmejsel tillgänglig alltid för hon låser in sig på toa hur ofta som helst) Hon pratar oxå långa meningar nu och argumenterar ofta emot.. Hon har fått grepp om nu och sen och försöker övertala om att inte sova nu, sova sen istället? Tycker dte är duktigt men oxå ganska jobbigt
  8. 4
    Imponerande! Här ritas det omsorgsfullt kanelbullar Eller spiraler kanske? F är å andra sidan duktig motoriskt, kan skruva upp det mesta och är en riktig rackarunge emellanåt (vi har tex en skruvmejsel tillgänglig alltid för hon låser in sig på toa hur ofta som helst) Hon pratar oxå långa meningar nu och argumenterar ofta emot.. Hon har fått grepp om nu och sen och försöker övertala om att inte sova nu, sova sen istället? Tycker dte är duktigt men oxå ganska jobbigt

Liknande trådar

  1. Min tjej ritar upp och ner
    By JeanetteF in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 05:19
  2. Sonen ritar
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 07:54
  3. Vad ritar de nu?
    By -ME- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 11:16
  4. Hur ritar man i datorn?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 21:47
  5. Ritar
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 13:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar