18-månader!!
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    18-månader!!

    Är det likadant i hela Sverige att alla barn får sprutor vid 18-månader? Här får barnen det iaf... Tänkte kolla om det är någon som varit och tagit ännu, och isåfall kanske och mätt och vägt? Jag skulle tycka det va väldigt intressant med en 18-månaders-lista! Det vanliga; ålder, längd, vikt och hattmått kanske?
    Stella ska inte till BVC förrän den 19e så då har jag info!

    Nån som vill/kan börja?
    Gnoti seavton
  2. 1
    18-månader!! Är det likadant i hela Sverige att alla barn får sprutor vid 18-månader? Här får barnen det iaf... Tänkte kolla om det är någon som varit och tagit ännu, och isåfall kanske och mätt och vägt? Jag skulle tycka det va väldigt intressant med en 18-månaders-lista! Det vanliga; ålder, längd, vikt och hattmått kanske?
    Stella ska inte till BVC förrän den 19e så då har jag info!

    Nån som vill/kan börja?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Alice var på 18-månaderskontroll i torsdag. Hon fick mpr-sprutan och väger nu 11015 g till sina 78,8 cm (ja det mäter så noga här). Jag har inte pappren framför mig men tror att hattmåttet var 47 cm.
  4. 2
    Alice var på 18-månaderskontroll i torsdag. Hon fick mpr-sprutan och väger nu 11015 g till sina 78,8 cm (ja det mäter så noga här). Jag har inte pappren framför mig men tror att hattmåttet var 47 cm.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Ska vi göra en lista utav det så börjar jag så här då:
    Alice, f 081103: 11015 gr - 78,8 cm - 47 cm
  6. 3
    Ska vi göra en lista utav det så börjar jag så här då:
    Alice, f 081103: 11015 gr - 78,8 cm - 47 cm
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Kul idé! Ronja hade tid där nästa vecka men det har kört ihop sig och nu ska hon inte dit förrän 16 juni..får väl se då. Jag vet att hon ska få spruta och träffa läkaren men inget mer. Vet inte om dom har andra koller nu eller om det är senare, typ hoppa eller hur mycket hon pratar m.m.?
  8. 4
    Kul idé! Ronja hade tid där nästa vecka men det har kört ihop sig och nu ska hon inte dit förrän 16 juni..får väl se då. Jag vet att hon ska få spruta och träffa läkaren men inget mer. Vet inte om dom har andra koller nu eller om det är senare, typ hoppa eller hur mycket hon pratar m.m.?
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Vi hade nog tidernas kortaste besök, allt var klart på 15 min - vägning, mätning, spruta, lyssna på hjärta & lungor, kolla rörlighet i leder, klämma och känna på magen och så småprata lite med mig om vilka framsteg Alice har gjort se'n sist.
  10. 5
    Vi hade nog tidernas kortaste besök, allt var klart på 15 min - vägning, mätning, spruta, lyssna på hjärta & lungor, kolla rörlighet i leder, klämma och känna på magen och så småprata lite med mig om vilka framsteg Alice har gjort se'n sist.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Tilly gick stapla klossar och "rita" lite på ett papper. Sen frågade hon om hon hade börjat prata, om hon förstår om vi ber henne hämta något tex. Och om hon kan peka ut kroppsdelar...det var nog allt.
  12. 6
    Tilly gick stapla klossar och "rita" lite på ett papper. Sen frågade hon om hon hade börjat prata, om hon förstår om vi ber henne hämta något tex. Och om hon kan peka ut kroppsdelar...det var nog allt.
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Dom frågade bara mig om Tim förstod korta kommandon, hur många ord han kan säga, om han kan peka på någon kroppsdel, ifall han verkar höra bra och om han kan stapla klossar.
    Klossarna svarade jag : Nej, han river mest ner och kastar med klossar - och doktorn fyllde i det som ett JA.
    När jag kom hem så plockade jag fram lite klossar och byggde ett litet torn när Tim tittade på. Snabbt som attan smackade han ner det. Jag suckade och började plocka upp några av klossarna som hade åkt i backen ...och under tiden så byggde Tim ett torn som var dubbelt så högt som det jag byggt. Han gav mig en 'Är du nöjd nu?!?' blick och har inte rört en kloss sedan dess.
  14. 7
    Dom frågade bara mig om Tim förstod korta kommandon, hur många ord han kan säga, om han kan peka på någon kroppsdel, ifall han verkar höra bra och om han kan stapla klossar.
    Klossarna svarade jag : Nej, han river mest ner och kastar med klossar - och doktorn fyllde i det som ett JA.
    När jag kom hem så plockade jag fram lite klossar och byggde ett litet torn när Tim tittade på. Snabbt som attan smackade han ner det. Jag suckade och började plocka upp några av klossarna som hade åkt i backen ...och under tiden så byggde Tim ett torn som var dubbelt så högt som det jag byggt. Han gav mig en 'Är du nöjd nu?!?' blick och har inte rört en kloss sedan dess.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    haha vad roligt, vilken kaxig son du har Klart man inte bygger med klossar på kommando!
  16. 8
    haha vad roligt, vilken kaxig son du har Klart man inte bygger med klossar på kommando!
  17. Medlem sedan
    Sep 2008
    #9
    Hahaha han är underbar!!
  18. 9
    Hahaha han är underbar!!

Liknande trådar

  1. oxå var det 6 månader då
    By bebis 2010? in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 22:09
  2. 18 månader
    By Karonesse in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 09:43
  3. Ny här med 7 månader son
    By Yobbly in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 14:28
  4. 3 månader sen
    By wobblan in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 09:42
  5. 6 månader...
    By Myggis m A&G in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 09:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar