Hej igen
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. AnonymaLena
    #1

    Hej igen

    Var ett tag sedan som jag skrev. Min 11 åriga dotter ville flytta till pappa för att hon inte kände sig hemma. Sorligt för mig. Nu har hon flyttat och är hos mig varrannan helg. Kommer torsdag kväll och går till pappa söndag kväll. Hon verkar trivs men inte jag. Saknar henne så de gör ont.

    Men nu till min undran.

    Barnbidraget får pappan hela. Jag vill ju gärna ge honom lite underhålls bidrag oxå. Vi har pratat lite löst om 1000kr i månaden och att vi skriver eget papper, är de okej, eller ska vi blanda in försäkringskassan?? Hur ska vi göra med dotterns saker, hur mycket tycker ni hon ska flytta med till pappan?? Ska jag låta henne ta med sig alla kläder? Sin cd-spelar? m.m.?? De känns som de kommer bli tomt om hon tar med sig alla saker, är de fullt att låta henne lämna kvar lite saker?? Kläder kommer hon ändå växa ur och så, så de kan hon ju ta med sig.

    Pappan pratade om att jag kan få köpa in kläder tillsammans med dottern då han anser att jag är bättre på de än han. Vilket jag blev jätte glad över. Han kommer meddela mig vad som behövs och så och hur mycket pengar jag kan få lägga m.m.

    Ville bara berätta och få lite feedback.

    Kram
  2. 1
    Hej igen Var ett tag sedan som jag skrev. Min 11 åriga dotter ville flytta till pappa för att hon inte kände sig hemma. Sorligt för mig. Nu har hon flyttat och är hos mig varrannan helg. Kommer torsdag kväll och går till pappa söndag kväll. Hon verkar trivs men inte jag. Saknar henne så de gör ont.

    Men nu till min undran.

    Barnbidraget får pappan hela. Jag vill ju gärna ge honom lite underhålls bidrag oxå. Vi har pratat lite löst om 1000kr i månaden och att vi skriver eget papper, är de okej, eller ska vi blanda in försäkringskassan?? Hur ska vi göra med dotterns saker, hur mycket tycker ni hon ska flytta med till pappan?? Ska jag låta henne ta med sig alla kläder? Sin cd-spelar? m.m.?? De känns som de kommer bli tomt om hon tar med sig alla saker, är de fullt att låta henne lämna kvar lite saker?? Kläder kommer hon ändå växa ur och så, så de kan hon ju ta med sig.

    Pappan pratade om att jag kan få köpa in kläder tillsammans med dottern då han anser att jag är bättre på de än han. Vilket jag blev jätte glad över. Han kommer meddela mig vad som behövs och så och hur mycket pengar jag kan få lägga m.m.

    Ville bara berätta och få lite feedback.

    Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Jag tycker det låter som ett bra upplägg med underhållet och det, fast ska man följa fk är minsta beloppet 1273 per barn. Men om du ska köpa alla kläder till henne går det väl jämnt ut antar jag. Kan inte du och pappan diskutera hur ni ska göra med hennes grejer? Jag kan ju tycka att det nästan känns lite "onödigt" eller vad man ska säga att t ex hennes cd-spelare bara ska stå hos dig när hon bara kommer vh..hon har ingen hos pappan eller? Mina barn är hos sin pappa vh och alla "större" saker är hos mig där de ändå är mest. Likadant med kläder, i stort sett allt finns här, vi packar med det som behövs för helgen hos pappa. Ja just det, ja, ni behöver inte blanda in fk i underhållet alls om ni kommer överens. Det är nog det bästa om ni kan fixa det själva. Hoppas ni kommer vänja er vid den nya situationen allihopa snart! Förstår att det känns jobbigt för dig..verkar dottern trivas bättre med tillvaron nu?
  4. 2
    Jag tycker det låter som ett bra upplägg med underhållet och det, fast ska man följa fk är minsta beloppet 1273 per barn. Men om du ska köpa alla kläder till henne går det väl jämnt ut antar jag. Kan inte du och pappan diskutera hur ni ska göra med hennes grejer? Jag kan ju tycka att det nästan känns lite "onödigt" eller vad man ska säga att t ex hennes cd-spelare bara ska stå hos dig när hon bara kommer vh..hon har ingen hos pappan eller? Mina barn är hos sin pappa vh och alla "större" saker är hos mig där de ändå är mest. Likadant med kläder, i stort sett allt finns här, vi packar med det som behövs för helgen hos pappa. Ja just det, ja, ni behöver inte blanda in fk i underhållet alls om ni kommer överens. Det är nog det bästa om ni kan fixa det själva. Hoppas ni kommer vänja er vid den nya situationen allihopa snart! Förstår att det känns jobbigt för dig..verkar dottern trivas bättre med tillvaron nu?

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. hmmm tvist igen och igen
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:06
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar