Gnällig 3-månaders?
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Gnällig 3-månaders?

    Fler som har gnälliga 12-veckors nu? Zeb är egentligen bara nöjd i sitt gym, där han får träna på sina kommande färdigheter som att gripa och smaka. Sover bra på nätterna fortfarande, men har väldigt svårt att komma till ro på dagarna. Somnar inte ens i bilen nu.

    Zeb är ju mitt andra barn, så jag var mer förberedd på dessa "utvecklingsfaser", men trots det tar det någon dag att ställa om. Sen är han en stor bebis (över 8 kg) så detta kånkande är energikrävande. Har lånat en suverän ergonomisk sele som hans bulliga rumpa får plats i
  2. 1
    Gnällig 3-månaders? Fler som har gnälliga 12-veckors nu? Zeb är egentligen bara nöjd i sitt gym, där han får träna på sina kommande färdigheter som att gripa och smaka. Sover bra på nätterna fortfarande, men har väldigt svårt att komma till ro på dagarna. Somnar inte ens i bilen nu.

    Zeb är ju mitt andra barn, så jag var mer förberedd på dessa "utvecklingsfaser", men trots det tar det någon dag att ställa om. Sen är han en stor bebis (över 8 kg) så detta kånkande är energikrävande. Har lånat en suverän ergonomisk sele som hans bulliga rumpa får plats i
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Astrid är likadan. Sover bara småstunder på dagarna och smågnäller resten av tiden. Hoppas att det snart går över
  4. 2
    Astrid är likadan. Sover bara småstunder på dagarna och smågnäller resten av tiden. Hoppas att det snart går över
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Är det vanligt att dom blir mer..

    ..gnälliga just vid 3 mån? Linnea är också mer gnällig och svårare att få henne att komma till ro om kvällarna....jobbigt just nu.
  6. 3
    Är det vanligt att dom blir mer.. ..gnälliga just vid 3 mån? Linnea är också mer gnällig och svårare att få henne att komma till ro om kvällarna....jobbigt just nu.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Här kan du läsa om utvecklingssprången och vad som händer.
    http://www.familjeliv.se/Foralder/Wiki/a190.html
  8. 4
    Här kan du läsa om utvecklingssprången och vad som händer.
    http://www.familjeliv.se/Foralder/Wiki/a190.html
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Tack för tipset! Skönt att höra att A är normal i alla fall så det finns en förklaring. Har annars varit en flashback till för en månad sedan då jag bara bar omkring på henne hela dagarna idag. Märks dock att hon väger nästan 2 kg mer...
  10. 5
    Tack för tipset! Skönt att höra att A är normal i alla fall så det finns en förklaring. Har annars varit en flashback till för en månad sedan då jag bara bar omkring på henne hela dagarna idag. Märks dock att hon väger nästan 2 kg mer...
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Vilken bra text om utvecklingsfaserna!
  12. 6
    Vilken bra text om utvecklingsfaserna!
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    Min BVC-sköterska sa att de kan vara i extra behov av tröst mellan 3-4 månader eftersom det är så knepigt för dem att lära sig använda händerna.
  14. 7
    Min BVC-sköterska sa att de kan vara i extra behov av tröst mellan 3-4 månader eftersom det är så knepigt för dem att lära sig använda händerna.

Liknande trådar

  1. Gnällig
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 12:35
  2. Gnällig gnällig gnällig
    By -Jessis- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 22:03
  3. gnällig
    By gröna hönan in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 13:12
  4. Gnällig...
    By Anna79s m.Noa in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 17:20
  5. gnällig och öm...
    By ~Susanna~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 00:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar