Huvudmått?
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2009
    #1

    Huvudmått?

    På besök från ankomstgrupp juni...
    Sitter och virkar en liten babymössa och insåg att den nog kommer bli för liten för min lilla bebis. Mössan är bara 30 cm i omkrets. Min fråga till er är hur stort bebisens huvud är när den föds? Ungefär sådär... Ni har ju säkert färskt i minnet eller ja, om ni orkar så kan ni ju mäta ert lilla barns huvud.
    Jag vore väldigt tacksam för svar!
  2. 1
    Huvudmått? På besök från ankomstgrupp juni...
    Sitter och virkar en liten babymössa och insåg att den nog kommer bli för liten för min lilla bebis. Mössan är bara 30 cm i omkrets. Min fråga till er är hur stort bebisens huvud är när den föds? Ungefär sådär... Ni har ju säkert färskt i minnet eller ja, om ni orkar så kan ni ju mäta ert lilla barns huvud.
    Jag vore väldigt tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    har för mig att min lilla hade 35 cm huvudmått till sina 3270 g och 50 cm längd... så 30 cm är på gränsen, om den inte går att töja en del, fast det brukar de inte gilla så mycket när det sitter för tight...
    men du har ju en månad på sig att göra om den *ler*
  4. 2
    har för mig att min lilla hade 35 cm huvudmått till sina 3270 g och 50 cm längd... så 30 cm är på gränsen, om den inte går att töja en del, fast det brukar de inte gilla så mycket när det sitter för tight...
    men du har ju en månad på sig att göra om den *ler*
  5. Medlem sedan
    Dec 2009
    #3
    Min var 34cm runt.
  6. 3
    Min var 34cm runt.
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    37 cm

    sa damen i barnvagnsaffären att det var nyföddhetsstorlek i mössan. Jag vet inte vad min dotter hade för huvudmått, det har nog inte mätts än, men den sitter bra på henne.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  8. 4
    37 cm sa damen i barnvagnsaffären att det var nyföddhetsstorlek i mössan. Jag vet inte vad min dotter hade för huvudmått, det har nog inte mätts än, men den sitter bra på henne.
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Min lille kille hade 36 i huvudmått..
  10. 5
    Min lille kille hade 36 i huvudmått..
  11. Medlem sedan
    Feb 2010
    #6
    Min hade nätta 32,5 cm i huvudmått.
  12. 6
    Min hade nätta 32,5 cm i huvudmått.

Liknande trådar

  1. Huvudmått
    By Vill in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 17:48
  2. Mer om huvudmått..
    By willow in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 23:17
  3. Huvudmått?
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 17:09
  4. Huvudmått?
    By Ulrika med Jonathan in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 08:38
  5. Ang huvudmått
    By inger73 in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 10:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar