Slutet på sagan
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Slutet på sagan

    Sagan är slut för vår del. Natten till tisdag fick jag magsmärtor och vi åkte till akuten. Vi hoppades förstås att vi åkte i onödan.

    Läkaren började med att visa med ultraljud att hjärtat slog, i syfte att lugna mig eftersom hon trodde att jag var som jag var mer av oro än av smärta. Men sedan undersökte hon och såg att förlossningen startat. Då sa hon att det fanns inget att göra och jag fick massor av smärtlindring. Vattnet gick kort därefter och några timmar senare föddes vår lilla lilla dotter, i vecka 19+2.

    Sköterskor och barnmorskor var underbara men läkarna var (enligt mig) brutala. Ingen omvårdnad.

    Senare fick vi, enligt eget val, se flickan. Hon var alldeles alldeles riktig men så liten (storlek stämde precis med åldern).

    Vi är hemma nu, och gråter mest hela tiden. Vi hoppas få möjlighet att försöka igen, även om graviditeten då blir en enda lång oro.

    Som tur är är så här sena missfall ovanligt så jag vill önska alla er andra en fin andra halva på graviditeten.

    Om jag stannar här och läser något vet jag inte.
  2. 1
    Slutet på sagan Sagan är slut för vår del. Natten till tisdag fick jag magsmärtor och vi åkte till akuten. Vi hoppades förstås att vi åkte i onödan.

    Läkaren började med att visa med ultraljud att hjärtat slog, i syfte att lugna mig eftersom hon trodde att jag var som jag var mer av oro än av smärta. Men sedan undersökte hon och såg att förlossningen startat. Då sa hon att det fanns inget att göra och jag fick massor av smärtlindring. Vattnet gick kort därefter och några timmar senare föddes vår lilla lilla dotter, i vecka 19+2.

    Sköterskor och barnmorskor var underbara men läkarna var (enligt mig) brutala. Ingen omvårdnad.

    Senare fick vi, enligt eget val, se flickan. Hon var alldeles alldeles riktig men så liten (storlek stämde precis med åldern).

    Vi är hemma nu, och gråter mest hela tiden. Vi hoppas få möjlighet att försöka igen, även om graviditeten då blir en enda lång oro.

    Som tur är är så här sena missfall ovanligt så jag vill önska alla er andra en fin andra halva på graviditeten.

    Om jag stannar här och läser något vet jag inte.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    NEJ!!! Sådant får bara inte hända!! Tårarna rinner ner längst mina kinder och jag finner inga ord... Jag beklagar av hela mitt hjärta...
  4. 2
    NEJ!!! Sådant får bara inte hända!! Tårarna rinner ner längst mina kinder och jag finner inga ord... Jag beklagar av hela mitt hjärta...
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Nej nej nej!!!!!! Fy vad jag gråter nu.. den absolut värsta mardrömmen som jag fruktar varje dag.. Är sååå himla ledsen för er skull! :.(.. Jag ska genast tända ett ljus för er lilla ängel <3

    Stoooor varm tröstekram..
  6. 3
    Nej nej nej!!!!!! Fy vad jag gråter nu.. den absolut värsta mardrömmen som jag fruktar varje dag.. Är sååå himla ledsen för er skull! :.(.. Jag ska genast tända ett ljus för er lilla ängel <3

    Stoooor varm tröstekram..
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Så otroligt ledsen för er skull. Det känns overkligt, vi var ju precis samtidigt, det skilde bara några dagar. Jag tror knappt det är sant och känner mig så frustrerad och ledsen för er skull. Hoppas ni får eller har fått någon förklaring så du slipper oron vid nästa graviditet, även om den kommer vara svår att undvika. Ord känns inte tillräckliga, men jag tänker på er och även om det känns svårt att känna något annat än tomhet, saknad, sorg och besvikelse så kommer det en dag då ni håller en bebis i era armar. Hoppas det blir snart. Även jag ska tända ett ljus ikväll och tänka på er alla... Kram. Jag önskar dig mycket styrka nu när det är svårt...
  8. 4
    Så otroligt ledsen för er skull. Det känns overkligt, vi var ju precis samtidigt, det skilde bara några dagar. Jag tror knappt det är sant och känner mig så frustrerad och ledsen för er skull. Hoppas ni får eller har fått någon förklaring så du slipper oron vid nästa graviditet, även om den kommer vara svår att undvika. Ord känns inte tillräckliga, men jag tänker på er och även om det känns svårt att känna något annat än tomhet, saknad, sorg och besvikelse så kommer det en dag då ni håller en bebis i era armar. Hoppas det blir snart. Även jag ska tända ett ljus ikväll och tänka på er alla... Kram. Jag önskar dig mycket styrka nu när det är svårt...
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Nej! Fy så hemskt! Stora styrkekramar!
  10. 5
    Nej! Fy så hemskt! Stora styrkekramar!
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Tänder ett ljus för er lilla dotter även jag... Styrkekramar!
  12. 6
    Tänder ett ljus för er lilla dotter även jag... Styrkekramar!
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Tänker på er! <3
    KRAM
  14. 7
    Tänker på er! <3
    KRAM
  15. Medlem sedan
    Jan 2010
    #8
    NEJ!!! Så hemskt!!! Finner inga ord för hur ledsamt det är...det är ju verkligen det värsta som kan hända...
    Tänker på er!!! Många styrkekramar i denna svåra stund...
  16. 8
    NEJ!!! Så hemskt!!! Finner inga ord för hur ledsamt det är...det är ju verkligen det värsta som kan hända...
    Tänker på er!!! Många styrkekramar i denna svåra stund...
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    NEJ! så hemskt! Tänder ett ljus för er ängel. Sådant får bara inte hända. =( massaKRAMAR till er
  18. 9
    NEJ! så hemskt! Tänder ett ljus för er ängel. Sådant får bara inte hända. =( massaKRAMAR till er
  19. Medlem sedan
    Sep 2009
    #10
    Fy så fruktansvärt, det gör ont i hela min kropp, sånt här ska inte behöva hända Jag tänker på er!
  20. 10
    Fy så fruktansvärt, det gör ont i hela min kropp, sånt här ska inte behöva hända Jag tänker på er!
  21. Medlem sedan
    Jan 2010
    #11
    Finner inga ord! Tänker på er och önskar att allt vore annorlunda. Ta vara på er! Stor varm kram
  22. 11
    Finner inga ord! Tänker på er och önskar att allt vore annorlunda. Ta vara på er! Stor varm kram
  23. Medlem sedan
    Oct 2005
    #12
    Å, men så fruktansvärt hemskt!
    Världen är inte rättvis, och jag vet hur det det känns att vara "den där procenten" som råkar ut för det ovanliga, när det går bra för "alla andra". Det finns inget värre.

    Är så ledsen för er skull och hoppas att ni hittar en väg att hantera denna sorg framöver.
    Jättestor kram till dig!!!
  24. 12
    Å, men så fruktansvärt hemskt!
    Världen är inte rättvis, och jag vet hur det det känns att vara "den där procenten" som råkar ut för det ovanliga, när det går bra för "alla andra". Det finns inget värre.

    Är så ledsen för er skull och hoppas att ni hittar en väg att hantera denna sorg framöver.
    Jättestor kram till dig!!!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Nej!!!!
    Det absolut värsta som kan hända.... Sänder många styrkekramar till dig och din familj.
    Tänker på er!
    Många kramar
  26. 13
    Nej!!!!
    Det absolut värsta som kan hända.... Sänder många styrkekramar till dig och din familj.
    Tänker på er!
    Många kramar
  27. Medlem sedan
    Feb 2001
    #14
    Åh nej! Jag är sååå ledsen för din skull, det är sådant som bara inte ska hända...
    Även jag tänder ett ljus för er och för er lilla ängladotter!

    Skickar så mycket styrka som går genom cybern och hoppas ni tar er igenom denna tiden på ett bra sätt för er.

    Kram!
  28. 14
    Åh nej! Jag är sååå ledsen för din skull, det är sådant som bara inte ska hända...
    Även jag tänder ett ljus för er och för er lilla ängladotter!

    Skickar så mycket styrka som går genom cybern och hoppas ni tar er igenom denna tiden på ett bra sätt för er.

    Kram!
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15
    Stackars, stackars, stackars er! Jag beklagar verkligen, av hela mitt hjärta. Även jag tänder ett ljus för er i kväll.

    Många kramar.
  30. 15
    Stackars, stackars, stackars er! Jag beklagar verkligen, av hela mitt hjärta. Även jag tänder ett ljus för er i kväll.

    Många kramar.
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    En sorg har drabbat er, det är fruktansvärt, och svårt att finna ord för det ofattbara.
  32. 16
    En sorg har drabbat er, det är fruktansvärt, och svårt att finna ord för det ofattbara.
  33. Ullis väntar trean
    #17
    men kära kära du! Vilken sorg att inte er lilla dotter inte finns i magen längre. Jag är så ledsen att ni skulle behöva gå igenom det här. STOR kram
  34. 17
    men kära kära du! Vilken sorg att inte er lilla dotter inte finns i magen längre. Jag är så ledsen att ni skulle behöva gå igenom det här. STOR kram
  35. Medlem sedan
    Jan 2010
    #18
    Åh, så hemskt! Usch, det är sådant som inte borde få hända... Tänker på er och er ängel, tänder ett ljus för er jag också.

    Massor av styrkekramar från mig <3.
  36. 18
    Åh, så hemskt! Usch, det är sådant som inte borde få hända... Tänker på er och er ängel, tänder ett ljus för er jag också.

    Massor av styrkekramar från mig <3.
  37. Medlem sedan
    Jul 2009
    #19
    Tack allihop för er medkänsla och fina ord.

    Vi hade sedan tidigare bokat en resa till Cypern med avresa imorgon och vi har bestämt oss för att åka. Det blir inte den resa det skulle vara men vi tror att det kan göra gott att resa bort och bara ta hand om varandra.
  38. 19
    Tack allihop för er medkänsla och fina ord.

    Vi hade sedan tidigare bokat en resa till Cypern med avresa imorgon och vi har bestämt oss för att åka. Det blir inte den resa det skulle vara men vi tror att det kan göra gott att resa bort och bara ta hand om varandra.
  39. Medlem sedan
    Jan 2010
    #20
    ni gjorde helt rätt, tycker jag. Ta hand om er! Varma kramar
  40. 20
    ni gjorde helt rätt, tycker jag. Ta hand om er! Varma kramar
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Och nu var sagan slut...
    By tuva06 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 20:38
  2. Sagan om ringen
    By lördagsKAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 21:07
  3. el-sagan
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 12:01
  4. el-sagan...
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 20:25
  5. Sagan om Belgarion
    By Osiris in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 09:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar