bytt nick, tillbaka till mitt
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    bytt nick, tillbaka till mitt

    gamla, så det ser konstigt ut nedan men vi känner ju varann så...

    inget direkt nytt på fronten annars, astrid längtar efter att börja tvåan, oklart varför : ) hur har ni tänkt runt skolor, står era i kö och till vilka?

    vi står i kö till engelska skolan i gubbängen och till kunskapsskolan i enskede för jag vill ha valmöjligehter när det är dags...
    "därav hjärtat fullt är talar ock munnen"
  2. 1
    bytt nick, tillbaka till mitt gamla, så det ser konstigt ut nedan men vi känner ju varann så...

    inget direkt nytt på fronten annars, astrid längtar efter att börja tvåan, oklart varför : ) hur har ni tänkt runt skolor, står era i kö och till vilka?

    vi står i kö till engelska skolan i gubbängen och till kunskapsskolan i enskede för jag vill ha valmöjligehter när det är dags...
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    vi har inga planer på att byta, räknar med att Rasmus fortsätter i samma skola framöver.
  4. 2
    vi har inga planer på att byta, räknar med att Rasmus fortsätter i samma skola framöver.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    När är det dags att byta skola?
    Vi kommer inte att byta skola, den som Jolina går i ligger närmast (10 min gångavstånd) och fungerar jättebra. Det finns en F-5 skola och en 6-9 skola. Jolina ser fram emot att börja tvåan för då kommer Juni gå i "nollan"!
  6. 3
    När är det dags att byta skola?
    Vi kommer inte att byta skola, den som Jolina går i ligger närmast (10 min gångavstånd) och fungerar jättebra. Det finns en F-5 skola och en 6-9 skola. Jolina ser fram emot att börja tvåan för då kommer Juni gå i "nollan"!
  7. Åsa m A, M & Klara
    #4
    Nästa termin flyttar hela nuvarande skolan in i nya fina lokaler. Toppmoderna och helt nyrenoverade lokaler. Ska bli spännande!
    Båda mina 2 yngsta ska gå där eftersom det blir en F-9 skola. Min äldsta börjar gymnasiet till hösten.
    Klara har gått i en F-2 klass hittills men fr om nästa termin blir det rena linjer istället och därmed kommer även 3rna bli lågstadieklasser och 6rna blir mellanstadieklasser. Känns bra tycker jag.
    Oj, vad det fungerar olika över landet vad gäller skolor, val mm
  8. 4
    Nästa termin flyttar hela nuvarande skolan in i nya fina lokaler. Toppmoderna och helt nyrenoverade lokaler. Ska bli spännande!
    Båda mina 2 yngsta ska gå där eftersom det blir en F-9 skola. Min äldsta börjar gymnasiet till hösten.
    Klara har gått i en F-2 klass hittills men fr om nästa termin blir det rena linjer istället och därmed kommer även 3rna bli lågstadieklasser och 6rna blir mellanstadieklasser. Känns bra tycker jag.
    Oj, vad det fungerar olika över landet vad gäller skolor, val mm
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Vilda blir kvar på samma skola. Loke börjar sexårs där till hösten (men det är förskola i samma byggnad så inte så stort hopp). Skolan är F-9. Hitills är vi nöjda med det mesta!
    Men jag tycker det skulle vara skönt att slippa skjutsa... den ligger på bilavstånd nämligen
  10. 5
    Vilda blir kvar på samma skola. Loke börjar sexårs där till hösten (men det är förskola i samma byggnad så inte så stort hopp). Skolan är F-9. Hitills är vi nöjda med det mesta!
    Men jag tycker det skulle vara skönt att slippa skjutsa... den ligger på bilavstånd nämligen
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Inget skolbyte här. Här finns en kommunal skola och den är f-2 på ena stället o sen börjar man på nästa skola åk 3-9. Inga trassliga val för varken barn eller föräldrarna
  12. 6
    Inget skolbyte här. Här finns en kommunal skola och den är f-2 på ena stället o sen börjar man på nästa skola åk 3-9. Inga trassliga val för varken barn eller föräldrarna
  13. anna m a&m gwendolyn
    #7
    : ) jag hade också så när jag gick i skolan. jag tycker det är superbra med val, en skola passar inte alla och alla skolor är inte bra.
    här byter ca hälften skola efter 3:an så jag vill att hon skall hamna i en bra skola. den hon har nu är bra men går bara till åk 6, börjar hon inte i en bra skola i fyran är risken att det blir ett dåligt gymnasium, långt dit men här är det viktigt att planera: ) men visst är det gôtt ibland att inte behöva välja, särskilt om allt funkar bra!
  14. 7
    : ) jag hade också så när jag gick i skolan. jag tycker det är superbra med val, en skola passar inte alla och alla skolor är inte bra.
    här byter ca hälften skola efter 3:an så jag vill att hon skall hamna i en bra skola. den hon har nu är bra men går bara till åk 6, börjar hon inte i en bra skola i fyran är risken att det blir ett dåligt gymnasium, långt dit men här är det viktigt att planera: ) men visst är det gôtt ibland att inte behöva välja, särskilt om allt funkar bra!
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Byter aldrig

    vi bor 100 meter från skolan och allt är bra.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  16. 8
    Byter aldrig vi bor 100 meter från skolan och allt är bra.

Liknande trådar

  1. Bytte tillbaka till gammalt nick
    By Eyrene in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 06:22
  2. Nu har jag bytt vattnet i mitt glas till
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 22:30
  3. Jag har tagit tillbaka mitt nick
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 09:13
  4. Fått tillbaka mitt nick
    By Cara_ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 12:12
  5. Oj, en till med mitt nick ...
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar