Choklad och amning
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    Choklad och amning

    Jag har hört att man inte ska äta choklad när man ammar. Att choklad gör så att bebis får ont i magen.
    Jag har ätit choklad nu när jag ammat och kom att tänka på detta rykte förra veckan. Har tidigare skrivit om att Leo har skrikit lite på kvällarna, men sedan jag undvikit choklad sen förra veckan har han varit världens lugnaste bebis på kvällarna. Kanske bara en slump men.... Har ju för övrigt ökat på med Minifomen oxå.

    Nåt ni hört talas om att bebisar får ont i magen när man äter choklad?
  2. 1
    Choklad och amning Jag har hört att man inte ska äta choklad när man ammar. Att choklad gör så att bebis får ont i magen.
    Jag har ätit choklad nu när jag ammat och kom att tänka på detta rykte förra veckan. Har tidigare skrivit om att Leo har skrikit lite på kvällarna, men sedan jag undvikit choklad sen förra veckan har han varit världens lugnaste bebis på kvällarna. Kanske bara en slump men.... Har ju för övrigt ökat på med Minifomen oxå.

    Nåt ni hört talas om att bebisar får ont i magen när man äter choklad?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    har aldrig hört den. Däremot har jag hört att bebisar kan få utslag om mamman äter choklad.
  4. 2
    har aldrig hört den. Däremot har jag hört att bebisar kan få utslag om mamman äter choklad.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Jo, jag har också hört det ryktet. Vet inte om det stämmer dock... Fast med min äldre dotter åt jag vansinnigt mycket choklad när jag ammade, och hon hade när jag tänkter efter mycket mer problem med magen (kanske en slump?). Den här gången har jag inget chokladsug, det fösvann när hon kom ut, men när hon låg i magen var jag sugen jämt..
  6. 3
    Jo, jag har också hört det ryktet. Vet inte om det stämmer dock... Fast med min äldre dotter åt jag vansinnigt mycket choklad när jag ammade, och hon hade när jag tänkter efter mycket mer problem med magen (kanske en slump?). Den här gången har jag inget chokladsug, det fösvann när hon kom ut, men när hon låg i magen var jag sugen jämt..
  7. Medlem sedan
    Dec 2009
    #4
    Jo, det har jag åxå hört.
  8. 4
    Jo, det har jag åxå hört.

Liknande trådar

  1. Choklad eller inte choklad?
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 02:27
  2. Choklad!!!! Jag vill ha choklad!!!!!!
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 20:34
  3. Ang amning, inlägg i "amning" IMT
    By kranen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 23:29
  4. Riskera amning?! (äv på amning)
    By Lilla P in forum Föräldraskap
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 23:52
  5. Amning och tänder..*även på amning*
    By mamin in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 15:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar