grin och gnäll!
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    grin och gnäll!

    Hur tacklar ni en 7-årig tös som är grinig och gnällig á la tonårsfasoner! det är ju skrattretande men i stundens hetta har jag svårt att bemöta detta... känner så väl igen mej själv och livrädd att hon blir lika obstinat som jag var och drev mina föräldrar till vansinne, antagligen.

    Tips, ideer, funderingar från er?!
    Nu är det din stund på jorden.
  2. 1
    grin och gnäll! Hur tacklar ni en 7-årig tös som är grinig och gnällig á la tonårsfasoner! det är ju skrattretande men i stundens hetta har jag svårt att bemöta detta... känner så väl igen mej själv och livrädd att hon blir lika obstinat som jag var och drev mina föräldrar till vansinne, antagligen.

    Tips, ideer, funderingar från er?!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Vår 7-åring är inte grinig och gnällig à la tonåring, men han är då och då tonårsstöddig, har riktig tonårsattityd alltså. Jag vet inte hur man ska bemöta det. Jag tycker det är jättejobbigt! Jag är tacksam att det inte är så hela tiden. Ser _inte_ fram emot den dag då tillståndet är mer konstant...
  4. 2
    Vår 7-åring är inte grinig och gnällig à la tonåring, men han är då och då tonårsstöddig, har riktig tonårsattityd alltså. Jag vet inte hur man ska bemöta det. Jag tycker det är jättejobbigt! Jag är tacksam att det inte är så hela tiden. Ser _inte_ fram emot den dag då tillståndet är mer konstant...
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Här är en 7 åring som är i en riktig trots. lilla tonåren... Såna utbrott det kommer ibland. Det har hållit på i en år nu och jag hoppas att det snart ska klinga av. Lite har det nog förvunnit men hon blev storasyster i höstas och då kom lite extra trots fram. Men hon är även världens gulligaste ibland.

    Jag försöker bara härda ut tror jag och inte gå på hennes fällor så man står och gapar lika högt båda två men det är jätte svårt.
  6. 3
    Här är en 7 åring som är i en riktig trots. lilla tonåren... Såna utbrott det kommer ibland. Det har hållit på i en år nu och jag hoppas att det snart ska klinga av. Lite har det nog förvunnit men hon blev storasyster i höstas och då kom lite extra trots fram. Men hon är även världens gulligaste ibland.

    Jag försöker bara härda ut tror jag och inte gå på hennes fällor så man står och gapar lika högt båda två men det är jätte svårt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Har tyvärr inget tips..

    kan bara le igenkännande
    Har haft samma sak här hemma en lång tid. Men faktiskt att jag tycker att Linnea lugnat ner sig rejält sista månaderna. Det var som värst runt 6-6½år tyckte jag.
    Nu börjar däremot lillasyster Matilda (5år) börja visa samma tendenser som Linnea gjorde när hon var som värst. Suck..
  8. 4
    Har tyvärr inget tips.. kan bara le igenkännande
    Har haft samma sak här hemma en lång tid. Men faktiskt att jag tycker att Linnea lugnat ner sig rejält sista månaderna. Det var som värst runt 6-6½år tyckte jag.
    Nu börjar däremot lillasyster Matilda (5år) börja visa samma tendenser som Linnea gjorde när hon var som värst. Suck..
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    lilla tonåren, helt klart... har inga vidare tips, men kan instämma... sonen kan ena stunden vara lugn, go och omtänksam och i nästa stund vråla "fuck you" och peka finger... Jag kan dock se en liten förbättring, han har lugnat ned sig jämfört med ett par månader sedan... (Lillasyster däremot är snart 5 år och suuuupergnällig just nu!)
  10. 5
    lilla tonåren, helt klart... har inga vidare tips, men kan instämma... sonen kan ena stunden vara lugn, go och omtänksam och i nästa stund vråla "fuck you" och peka finger... Jag kan dock se en liten förbättring, han har lugnat ned sig jämfört med ett par månader sedan... (Lillasyster däremot är snart 5 år och suuuupergnällig just nu!)

Liknande trådar

  1. Men grin F**t kä**ing
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 10:11
  2. grin grin grin...
    By Sissi82 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 10:13
  3. Grin-ångest
    By Tove m. pojkarna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 09:40
  4. Gnäll, grin o stök!
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 21:50
  5. grin gubbe
    By störd! in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 17:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar