Arbetsförmedlingen vs FK?
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Arbetsförmedlingen vs FK?

    Genom arbetsförmedlingen har jag en praktikplats, min fråga var om jag kan korta den från heltid till 75% med hjälp av föräldrapengen. Arbetsförmedlingen vet inte (det går visst att korta den om man blir sjukskriven på procent) och FK säger att de inte motsätter sig om inte arbetsförmedlingen gör det..

    Jag känner mig lite mellan olika stolar.. någon som provat detta och fått det att funka? Vill ju inte bli utan ersättning för att någon i efterhand kommer på att de inte gillar..
  2. 1
    Arbetsförmedlingen vs FK? Genom arbetsförmedlingen har jag en praktikplats, min fråga var om jag kan korta den från heltid till 75% med hjälp av föräldrapengen. Arbetsförmedlingen vet inte (det går visst att korta den om man blir sjukskriven på procent) och FK säger att de inte motsätter sig om inte arbetsförmedlingen gör det..

    Jag känner mig lite mellan olika stolar.. någon som provat detta och fått det att funka? Vill ju inte bli utan ersättning för att någon i efterhand kommer på att de inte gillar..
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Det borde väl gå? Säkert inte så vanligt men det borde väl inte vara något som hindrar att du söker jobb på 75 % och är hemma på 25 %

    Frågan är väl bara om du kan gå upp på att söka jobb 100 % igen när du väl varit f-ledig klart men det borde ju arbetsförmedligen kunna svara på. Tänkte mest så att de inte på nåt sätt baserar fortsättningen på hur du gör nu.
  4. 2
    Det borde väl gå? Säkert inte så vanligt men det borde väl inte vara något som hindrar att du söker jobb på 75 % och är hemma på 25 %

    Frågan är väl bara om du kan gå upp på att söka jobb 100 % igen när du väl varit f-ledig klart men det borde ju arbetsförmedligen kunna svara på. Tänkte mest så att de inte på nåt sätt baserar fortsättningen på hur du gör nu.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    mellan två stolar

    Aj - det verkar som om du lite grand hamnar mellan två stolar. Fast i grunden lät ju båda positiva till det - så se till att du får det svart på vitt bara, så borde det ju vara vattentätt :-)
  6. 3
    mellan två stolar Aj - det verkar som om du lite grand hamnar mellan två stolar. Fast i grunden lät ju båda positiva till det - så se till att du får det svart på vitt bara, så borde det ju vara vattentätt :-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Jag vet bara inte hur jag ska få det klart? Vill ju inte lämna möjligheten till dem att krångla sen för att jag får prata med någon som tycker annorlunda..
  8. 4
    Jag vet bara inte hur jag ska få det klart? Vill ju inte lämna möjligheten till dem att krångla sen för att jag får prata med någon som tycker annorlunda..

Liknande trådar

  1. Vad är det med arbetsförmedlingen?!
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 17:52
  2. Hos Arbetsförmedlingen
    By peter56 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 10:26
  3. Hos Arbetsförmedlingen
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 13:21
  4. Arbetsförmedlingen...
    By Matilda m. William in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 23:50
  5. Arbetsförmedlingen...
    By stello in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 12:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar