Blåsor i munnen!
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Blåsor i munnen!

    Nån som vet vad man kan göra för att lindra smärtan när barnet har blåsor på tungan? Alva hade två blåsor häromdagen och idag sa hon att hon hade ont så jag kollade, då var hela tungan täckt av små blåsor och hon vägrar nu att äta eller dricka, inte ens vällingen som ALLTID går i gick. =(

    Tips nån? Detta är dock en tjej som vi ALDRIG får i alvedon så det blir väl svårt att få i henne någon medicin. =(

    Kram från en ledsen mamma!
  2. 1
    Blåsor i munnen! Nån som vet vad man kan göra för att lindra smärtan när barnet har blåsor på tungan? Alva hade två blåsor häromdagen och idag sa hon att hon hade ont så jag kollade, då var hela tungan täckt av små blåsor och hon vägrar nu att äta eller dricka, inte ens vällingen som ALLTID går i gick. =(

    Tips nån? Detta är dock en tjej som vi ALDRIG får i alvedon så det blir väl svårt att få i henne någon medicin. =(

    Kram från en ledsen mamma!
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Det finns ngt som heter AFTAMED på apoteket, receptfritt. Ännu ett annat med liknande namn. det är som en tunn gel man klickar/stryker på tungan, eller inne i munnen. Funkar utmärkt på mina barn o även på mig...
  4. 2
    Det finns ngt som heter AFTAMED på apoteket, receptfritt. Ännu ett annat med liknande namn. det är som en tunn gel man klickar/stryker på tungan, eller inne i munnen. Funkar utmärkt på mina barn o även på mig...
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    OK tack! Dock behövdes det aldrig då det snabbt försvann igen. =)
  6. 3
    OK tack! Dock behövdes det aldrig då det snabbt försvann igen. =)

Liknande trådar

  1. Blåsor i munnen?
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 21:06
  2. Blåsor i munnen???
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 21:20
  3. Blåsor i munnen
    By sussiebj in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 10:58
  4. Blåsor i munnen
    By lisati in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 15:42
  5. Blåsor i munnen?
    By __tess__ in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 14:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar