Angående barn och deodranter
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Angående barn och deodranter

    Vi har en dotter på 10 år som har en extrem fotsvett. Nu har jag köpt hem fotspray för att se om det kan vara något som kan hjälpa henne. Men hur förklarar vi för våra barn att de behöver ha något för att de svettas för att svetten luktar illa utan att de blir obehagliga till mods?. Så att de inte blir oroliga för att de går omkring och luktar illa. Vår tjej blir svettig bara hon rör på sig, stackarn. Medan det krävs mycket för att jag skall bli något svettig så har hon extremt lätt för det precis som sin pappa.

    Skönt att höra att det inte bara vår flicka som börjar få det här så i tidig ålder.
  2. 1
    Angående barn och deodranter Vi har en dotter på 10 år som har en extrem fotsvett. Nu har jag köpt hem fotspray för att se om det kan vara något som kan hjälpa henne. Men hur förklarar vi för våra barn att de behöver ha något för att de svettas för att svetten luktar illa utan att de blir obehagliga till mods?. Så att de inte blir oroliga för att de går omkring och luktar illa. Vår tjej blir svettig bara hon rör på sig, stackarn. Medan det krävs mycket för att jag skall bli något svettig så har hon extremt lätt för det precis som sin pappa.

    Skönt att höra att det inte bara vår flicka som börjar få det här så i tidig ålder.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Du kan ju säga att det är viktigt att inte bli för svettig och blöt om fötterna, för då kan man få fotsvamp vilken gör ont.
    Dottern blir lätt varm av sig, hon hade tom fotsvamp förra sommaren.

    Testa av få henne att ha på fotspray, det har jag testat själv för flera år sedan. Det känns skumt men man vänjer sig.
    Är det så att hon luktar mkt fotsvett? Låt henne ha strumpor och sandaler på sig eller kör utan strumpor.
    Det är viktigt att duscha ofta, inte för att man behöver tvätta sig fördärvad för det, men en bra rutin.

    Min dotter ha deo som hon använder, hon får lätt armsvett och luktar. Jag har förklarat att det inte är trevligta att gå och lukta svett och hon förstår.
  4. 2
    Du kan ju säga att det är viktigt att inte bli för svettig och blöt om fötterna, för då kan man få fotsvamp vilken gör ont.
    Dottern blir lätt varm av sig, hon hade tom fotsvamp förra sommaren.

    Testa av få henne att ha på fotspray, det har jag testat själv för flera år sedan. Det känns skumt men man vänjer sig.
    Är det så att hon luktar mkt fotsvett? Låt henne ha strumpor och sandaler på sig eller kör utan strumpor.
    Det är viktigt att duscha ofta, inte för att man behöver tvätta sig fördärvad för det, men en bra rutin.

    Min dotter ha deo som hon använder, hon får lätt armsvett och luktar. Jag har förklarat att det inte är trevligta att gå och lukta svett och hon förstår.
  5. Medlem sedan
    Nov 2009
    #3

    Fråga hur hon luktar

    Jag brukar fråga dottern hur kläderna luktar. För att de behöver tvättas om det luktar illa. Hon får lukta under armarna också och då känner hon om det behövs en dusch. Värre är ju om de inte känner att det luktar illa... Det kan ju vara känsligt förstås.
  6. 3
    Fråga hur hon luktar Jag brukar fråga dottern hur kläderna luktar. För att de behöver tvättas om det luktar illa. Hon får lukta under armarna också och då känner hon om det behövs en dusch. Värre är ju om de inte känner att det luktar illa... Det kan ju vara känsligt förstås.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Jag har inte funderat så mycket på det utan helt enkelt sagt till min dotter att hon måste tvätta sig under armarna för att det luktar. Jag tycker det är mycket bättre att de förstår att det kan lukta illa än att de luktar och kompisarna reagerar på det...
  8. 4
    Jag har inte funderat så mycket på det utan helt enkelt sagt till min dotter att hon måste tvätta sig under armarna för att det luktar. Jag tycker det är mycket bättre att de förstår att det kan lukta illa än att de luktar och kompisarna reagerar på det...

Liknande trådar

  1. Angående innetid för barn....
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 06:21
  2. Angående barn och kläder...
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 09:32
  3. Angående barn och flygresor
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 12:18
  4. Angående förlorade barn.
    By ellatova in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 12:09
  5. Angående smala barn
    By madeleine med 4 in forum Vikt – barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 12:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar