Äntligen!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Äntligen!

    Vi är blöjfria sen en vecka
    Det går över förväntan. Någon enstaka olycka och ännu ingen nattolycka.

    Fríða får en liten peng att stoppa på sin Barbapapa sparbössa varje gång det hamnar något i pottan. I går provsatte hon till och med toastolen. Den är hon lite skrajsen för efter att ha trillar i en gång för länggesen.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    Äntligen! Vi är blöjfria sen en vecka
    Det går över förväntan. Någon enstaka olycka och ännu ingen nattolycka.

    Fríða får en liten peng att stoppa på sin Barbapapa sparbössa varje gång det hamnar något i pottan. I går provsatte hon till och med toastolen. Den är hon lite skrajsen för efter att ha trillar i en gång för länggesen.
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Wow!

    Och vi som just idag fick till det för första gången på toa! Både och!
    Fast vi har ju INTE jobbat på det sas. Funderar på att köpa trainingpants till sommaren. Eller helt enkelt bara hålla henne utomhus. Helst på gräsmattan då. Häromdagen fick hon låna storasysters hello kitty-trosor när de skulle bada i poolen, för hon ville ha "badtrosor" som syrran, inte Polarns plastiga babybadbyxa, och då var hon torr tills vi gick in. Då skulle pappa såklart satt hene på toa innan blöjan åkte på igen, men nu har hon ju i alla fall gjort det en gång med lyckat resultat, så vem vet.
    (Vi provade bara för att hon sa att hon bajsat, men var hon uppenbart inte klar när jag fått av blöjan, där låg en harlort... Så då fick hon sitta framför mig på toan och hon både kissade och bajsade. Med fötjusning!)

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  4. 2
    Wow! Och vi som just idag fick till det för första gången på toa! Både och!
    Fast vi har ju INTE jobbat på det sas. Funderar på att köpa trainingpants till sommaren. Eller helt enkelt bara hålla henne utomhus. Helst på gräsmattan då. Häromdagen fick hon låna storasysters hello kitty-trosor när de skulle bada i poolen, för hon ville ha "badtrosor" som syrran, inte Polarns plastiga babybadbyxa, och då var hon torr tills vi gick in. Då skulle pappa såklart satt hene på toa innan blöjan åkte på igen, men nu har hon ju i alla fall gjort det en gång med lyckat resultat, så vem vet.
    (Vi provade bara för att hon sa att hon bajsat, men var hon uppenbart inte klar när jag fått av blöjan, där låg en harlort... Så då fick hon sitta framför mig på toan och hon både kissade och bajsade. Med fötjusning!)

    //A
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Men då!

    är det väl bara att fortsätta, jag tar allid med lillan på toa när jag själv går dit. Så uppmuntrar jag de andra barnen att ta med henne. Idag hade vi en "olycka" men det går flera dagar emellan dem inbland. Nu när vi inta haft blöjor så länge så tänker jag inte dra på igen. Idag handlade vi en långtur och pottan åkte med i bakluckan. Det gick galant.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Men då! är det väl bara att fortsätta, jag tar allid med lillan på toa när jag själv går dit. Så uppmuntrar jag de andra barnen att ta med henne. Idag hade vi en "olycka" men det går flera dagar emellan dem inbland. Nu när vi inta haft blöjor så länge så tänker jag inte dra på igen. Idag handlade vi en långtur och pottan åkte med i bakluckan. Det gick galant.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Igen!

    Har faktiskt beställt lite trainingpants, och nu i kväll bajsade hon i toan igen. Hon lyckades inte före badet, men sen kissade hon i baljan. Sen var hon utan blöja länge men sen när vi satte på den för natten såg jag direkt att hon var på g att bajsa så då gick vi lugnt och sansat till toa där alltihop kom istället.
    "Klad!" utbrast hon förtjust när hon tittade efter... Njäe, det är INTE choklad!
    Sen spolade vi och vinkade hejdå till bajset. Då såg hon lite snopen ut och utbrast, "Mitt bajs!"
    Knaso...
    Ja, det börjar kanske bli dax...

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  8. 4
    Igen! Har faktiskt beställt lite trainingpants, och nu i kväll bajsade hon i toan igen. Hon lyckades inte före badet, men sen kissade hon i baljan. Sen var hon utan blöja länge men sen när vi satte på den för natten såg jag direkt att hon var på g att bajsa så då gick vi lugnt och sansat till toa där alltihop kom istället.
    "Klad!" utbrast hon förtjust när hon tittade efter... Njäe, det är INTE choklad!
    Sen spolade vi och vinkade hejdå till bajset. Då såg hon lite snopen ut och utbrast, "Mitt bajs!"
    Knaso...
    Ja, det börjar kanske bli dax...

    //A
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Det är på G

    Klart att ni snart är blöjfria nu när det fungerar så bra.
    Här har vi haft en nattolycka, fast det händ på morgonkvisten. Den första. Blöjorna har vi inte haft på två veckor. Jag till och med lämnade tillbaks ett oöppnat paket.

    Nu är jag både tonårsmorsa och utan blöjbarn, en ny era liksom.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Det är på G Klart att ni snart är blöjfria nu när det fungerar så bra.
    Här har vi haft en nattolycka, fast det händ på morgonkvisten. Den första. Blöjorna har vi inte haft på två veckor. Jag till och med lämnade tillbaks ett oöppnat paket.

    Nu är jag både tonårsmorsa och utan blöjbarn, en ny era liksom.

Liknande trådar

  1. Äntligen fredag äntligen.. ♥
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:20
  2. Äntligen äntligen frammåt!!
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:02
  3. Äntligen äntligen funkar det...!
    By Libra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 21:12
  4. Äntligen glad, äntligen positivt!
    By hannsi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar