Hur mycket recept är bra med recept i
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Hur mycket recept är bra med recept i

    en kokbok och vilka kategorier ska man ha med tycker ni?
    Missunna aldrig en människa dess lycka, du vet ingenting om dess sorger.....

    http://gammelbyn.blogspot.com/
    http://porr-ullet.blogspot.com/

    Vill du läsa min mer personliga blogg? PM:a mig då för lösen och åtkomst, den innehåller så pass privata saker om livet att den vill jag veta vem som läser. Men fråga på, det är alltid kul med någon som vill läsa det man skriver!
  2. 1
    Hur mycket recept är bra med recept i en kokbok och vilka kategorier ska man ha med tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    som present eller vardagshemmakokbok?!?
  4. 2
    som present eller vardagshemmakokbok?!?
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Nu hänger jag inte riktigt med eller jo.
    Ingen heltäckande mer med ett tema och blandade.
    Typ "mina matminnen från barndomen","sommaren i italien" eller "måsten till midsommar" eller som annaofanny boken när de hade kapitel för exvis choklad,citron och alla recept i det kapitlet baserades då givetvis på att de innehöll choklad eller citron.
    Annars blir det mer en husets kokbok.
    Gillar när det blir personligt och lite mer att läsa än recept.
  6. 3
    Nu hänger jag inte riktigt med eller jo.
    Ingen heltäckande mer med ett tema och blandade.
    Typ "mina matminnen från barndomen","sommaren i italien" eller "måsten till midsommar" eller som annaofanny boken när de hade kapitel för exvis choklad,citron och alla recept i det kapitlet baserades då givetvis på att de innehöll choklad eller citron.
    Annars blir det mer en husets kokbok.
    Gillar när det blir personligt och lite mer att läsa än recept.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Som i kokbok.
  8. 4
    Som i kokbok.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Jo med ett tema, men det är alla möjliga kategorier med, både fisk, bakverk o bröd, vilt men inte några skaldjur. Blir mer att läsa än bara recept.
  10. 5
    Jo med ett tema, men det är alla möjliga kategorier med, både fisk, bakverk o bröd, vilt men inte några skaldjur. Blir mer att läsa än bara recept.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    bonniers storakokbok

    och vegitariska kokboken är de två vi använder här hemma just nu båda är dessutom dotterns

    plus den kokbok jag fick under hemkunskapsundervisningen i högstadiet och den stora boken om bakning som jag fick då jag var runt 15-16 de två sista böckerna är otroligt välanvända, men i bokhyllan står några fler kokböcker som är skoj att titta i men som jag sällan använder
  12. 6
    bonniers storakokbok och vegitariska kokboken är de två vi använder här hemma just nu båda är dessutom dotterns

    plus den kokbok jag fick under hemkunskapsundervisningen i högstadiet och den stora boken om bakning som jag fick då jag var runt 15-16 de två sista böckerna är otroligt välanvända, men i bokhyllan står några fler kokböcker som är skoj att titta i men som jag sällan använder
  13. Medlem sedan
    Sep 2006
    #7
    Oj! Det där har jag tänkt på massor av gånger... jag är inte säker på att det skulle funka att sätta ihop det jag drömmer om

    Jag skulle vilja ha en bok, både med ämnesindelningar och massor av recept precis som -Dellen- skrev men sen skulle jag även vilja ha korshänvisningar vid alla möjliga grejjer, potatis, bröd, såser/röror, kött, grönsaker... för ibland kan jag bli galet sugen på "nånting" men VAD jag ska ha till det (som jag inte alltid har) DET är den svåra frågan... så jag hade velat haft ca 150 olika serveringsförslag på varje sida... och minst lika många förslag på tex. hur man tillagar olika grönsaker, varje grönsak lixom... inspiration inspiration inspiration... du inser att min ultimata kokbok inte kommer bli tryckt va

    JAG orkar då inte skriva den... *S*
  14. 7
    Oj! Det där har jag tänkt på massor av gånger... jag är inte säker på att det skulle funka att sätta ihop det jag drömmer om

    Jag skulle vilja ha en bok, både med ämnesindelningar och massor av recept precis som -Dellen- skrev men sen skulle jag även vilja ha korshänvisningar vid alla möjliga grejjer, potatis, bröd, såser/röror, kött, grönsaker... för ibland kan jag bli galet sugen på "nånting" men VAD jag ska ha till det (som jag inte alltid har) DET är den svåra frågan... så jag hade velat haft ca 150 olika serveringsförslag på varje sida... och minst lika många förslag på tex. hur man tillagar olika grönsaker, varje grönsak lixom... inspiration inspiration inspiration... du inser att min ultimata kokbok inte kommer bli tryckt va

    JAG orkar då inte skriva den... *S*
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    skulle jag köpa kokbok

    nu skulle jag gärna köpa en med recept som är ändringsbara och som ger insperation att prova sig fram alltså inte är så där stel och exakt utan grunden finns men det får gärna vara skrivet i marginalen att testa stoppa i 2 dl russin i degen osv. för jag är ingen exakt människa utan vill gärna testa lite nytt i recepten och gärna utveckla favoriter så en kokbok som inspererar en att testa nytt vore skoj
  16. 8
    skulle jag köpa kokbok nu skulle jag gärna köpa en med recept som är ändringsbara och som ger insperation att prova sig fram alltså inte är så där stel och exakt utan grunden finns men det får gärna vara skrivet i marginalen att testa stoppa i 2 dl russin i degen osv. för jag är ingen exakt människa utan vill gärna testa lite nytt i recepten och gärna utveckla favoriter så en kokbok som inspererar en att testa nytt vore skoj
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9
    Tack låter bra.Varför inte köra menyer som tema?
    Sen blir det en till med enbart skaldjur ;O)
  18. 9
    Tack låter bra.Varför inte köra menyer som tema?
    Sen blir det en till med enbart skaldjur ;O)
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10
    Menyer istället för kapitel menar jag.
  20. 10
    Menyer istället för kapitel menar jag.
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11
    Jag är ingen förrätts eller krångla-till-det-med-smårätter-männska. Jag vill ha en kokbok med lite nytänkande vardagsrecept, gärna MÅNGA, men det ska vara bild på varje maträtt. Jag avskyr när det inte är bilder till recepten. UlLis förslag om att uppmuntra till att pröva olika varianter av en rätt är också bra.

    Kategorier: Vegetariskt, kött & fågel, fisk & skaldjur samt efterrätter.
  22. 11
    Jag är ingen förrätts eller krångla-till-det-med-smårätter-männska. Jag vill ha en kokbok med lite nytänkande vardagsrecept, gärna MÅNGA, men det ska vara bild på varje maträtt. Jag avskyr när det inte är bilder till recepten. UlLis förslag om att uppmuntra till att pröva olika varianter av en rätt är också bra.

    Kategorier: Vegetariskt, kött & fågel, fisk & skaldjur samt efterrätter.
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    #12
    ställer mig här! =) inspiration är kul... recept är så där lagom skojjigt...
  24. 12
    ställer mig här! =) inspiration är kul... recept är så där lagom skojjigt...
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    bilder är ett måste

    annars provar jag sällan de receptet för från bilden kan man ju också få lite känsla hur det hela ska se ut om texten är småluddig som den ju är ibland.
  26. 13
    bilder är ett måste annars provar jag sällan de receptet för från bilden kan man ju också få lite känsla hur det hela ska se ut om texten är småluddig som den ju är ibland.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Tack för din fråga för nu fick jag massor förslag till min kokbok:-)
  28. 14
    Tack för din fråga för nu fick jag massor förslag till min kokbok:-)

Liknande trådar

  1. Recept chokladtårta (Mycket kaloririk)
    By Spirella in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 08:39
  2. Recept på Eye-Q???
    By april_mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 10:28
  3. Apotek recept/ byta apotek hämta recept
    By Creamcrackers in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 21:07
  4. med så mycket recept
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 16:03
  5. Recept ??
    By Mia&Elin in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 16:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar