vilken vecka?
Efter Svårt att bli gravid/IVF
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    vilken vecka?

    måste fråga igen. Fattar aldrig det här med vilken vecka man är i. Orkar ngn vara riktigt riktigt pedagogisk?

    Det e lite annorlunda efter ivf också va?

    Hur och vad gäller för mig. Min första mensdag var 14 april, äp 4 maj, et 6 maj, testdag (18 rd dagen var 24/5).
    Vilken vecka är jag då i? 5? e det då 4 plus ngt?

    massa tack från himla lycklig och gravid mig
  2. 1
    vilken vecka? måste fråga igen. Fattar aldrig det här med vilken vecka man är i. Orkar ngn vara riktigt riktigt pedagogisk?

    Det e lite annorlunda efter ivf också va?

    Hur och vad gäller för mig. Min första mensdag var 14 april, äp 4 maj, et 6 maj, testdag (18 rd dagen var 24/5).
    Vilken vecka är jag då i? 5? e det då 4 plus ngt?

    massa tack från himla lycklig och gravid mig
  3. Medlem sedan
    Oct 2009
    #2
    Jag har alltid fått informationen om att räkna ÄP-dagen som v 2+0, så det har jag gjort.
    Så alltså om 4:e maj för dig är v 2+0 så är du nu v 5+1 (i vecka 6 kan man ju säga).

    Har ni andra räknat likadant som jag?

    Med min son verkade det i alla fall stämma och han föddes enligt den uträkningen exakt på v 40+0.

    Kramar från minst lika lyckliga och gravida mig
  4. 2
    Jag har alltid fått informationen om att räkna ÄP-dagen som v 2+0, så det har jag gjort.
    Så alltså om 4:e maj för dig är v 2+0 så är du nu v 5+1 (i vecka 6 kan man ju säga).

    Har ni andra räknat likadant som jag?

    Med min son verkade det i alla fall stämma och han föddes enligt den uträkningen exakt på v 40+0.

    Kramar från minst lika lyckliga och gravida mig
  5. Medlem sedan
    May 2010
    #3
    Jag har räknat som du Brumelisa, hoppas det är rätt
    Hade äp 5/5 och är idag i v6 alltså 5+0
    Sen har de bra graviduträkningar på alla sidor här på nätet om man är osäker.
    Grattis alla gravida och lycka till
  6. 3
    Jag har räknat som du Brumelisa, hoppas det är rätt
    Hade äp 5/5 och är idag i v6 alltså 5+0
    Sen har de bra graviduträkningar på alla sidor här på nätet om man är osäker.
    Grattis alla gravida och lycka till
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    TACK! då räknar jag så sålänge. De detä graviditetskalendrarna stämmer inte riktigt. Ofta står det "skriv in sista mensens första dag" och det stämmer inte med äp och så vidare...så detta var mkt bra tips!
    massa kramar fr gladis som e GRAVIIIID!)
  8. 4
    TACK! då räknar jag så sålänge. De detä graviditetskalendrarna stämmer inte riktigt. Ofta står det "skriv in sista mensens första dag" och det stämmer inte med äp och så vidare...så detta var mkt bra tips!
    massa kramar fr gladis som e GRAVIIIID!)
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Ja det är lite svårt att räkna ut när man inte har haft riktig mens det sista. Men ägget blev ju befruktat på Äp så det måste ju ha varit sista ägglossningen bara o räkna då 2v bakåt för sista mensen

    Kramar o lycka till
  10. 5
    Ja det är lite svårt att räkna ut när man inte har haft riktig mens det sista. Men ägget blev ju befruktat på Äp så det måste ju ha varit sista ägglossningen bara o räkna då 2v bakåt för sista mensen

    Kramar o lycka till
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Jag har räknat som du. äp= v2+0
    Mina barn har fötts exakt på dagen 9 månader efter äggåterföring, bägge två. (Vilket blir grav v 41+3)
  12. 6
    Jag har räknat som du. äp= v2+0
    Mina barn har fötts exakt på dagen 9 månader efter äggåterföring, bägge två. (Vilket blir grav v 41+3)

Liknande trådar

  1. Vilken vecka är ni i nu?
    By Älvan in forum _0806 Junibarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 17:53
  2. Vilken vecka?
    By sandhra79 in forum Gravidsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 19:51
  3. Vilken vecka!!
    By -Sunflower- in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 08:58
  4. Vilken vecka är ni i nu ?
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 22:17
  5. vilken vecka är ni i?
    By Maria in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar