Det blev en pojk
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Det blev en pojk

    Jodå,visst var det på gång. Var slemproppen som gick på söndag 23/5 och sen fanns det ingen hejd. Grejade lite under dagen, var hos sambons föräldrar och åt mat. Kände inget speciellt förutom att jag var lite orolig och hur det var så småpackade jag lite i bb-väskan.
    Kvart över fyra på eftermiddagen sa det "knäpp" i magen och vattnet gick.
    Ringde till bb och fick komma in för koll, men det var ingen brådska sa dom.
    Var inne för koll vid sextiden, vid halv åtta började värkarna på riktigt och vid 21:49 föddes han, vår son Viggo. Ute på fem och en halv timme!
    Paus mellan värkarna? Skulle inte tro det!!!!!
    Vecka 36+3, lite för tidig så nu ligger vi inlagda på neonatal.
    Skriver mer en annan dag. Nu ska lillen sova och jag ska pumpa ur lite mjölk.
    Kram på er alla!!
  2. 1
    Det blev en pojk Jodå,visst var det på gång. Var slemproppen som gick på söndag 23/5 och sen fanns det ingen hejd. Grejade lite under dagen, var hos sambons föräldrar och åt mat. Kände inget speciellt förutom att jag var lite orolig och hur det var så småpackade jag lite i bb-väskan.
    Kvart över fyra på eftermiddagen sa det "knäpp" i magen och vattnet gick.
    Ringde till bb och fick komma in för koll, men det var ingen brådska sa dom.
    Var inne för koll vid sextiden, vid halv åtta började värkarna på riktigt och vid 21:49 föddes han, vår son Viggo. Ute på fem och en halv timme!
    Paus mellan värkarna? Skulle inte tro det!!!!!
    Vecka 36+3, lite för tidig så nu ligger vi inlagda på neonatal.
    Skriver mer en annan dag. Nu ska lillen sova och jag ska pumpa ur lite mjölk.
    Kram på er alla!!
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Grattis till lillpojken!!!
  4. 2
    Grattis till lillpojken!!!
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    GRATTIS!!!
    Låter som allt är bra med er... hoppas få läsa mera snart...
    Kram Kram o en extra till prinsen
  6. 3
    GRATTIS!!!
    Låter som allt är bra med er... hoppas få läsa mera snart...
    Kram Kram o en extra till prinsen
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Grattis till lillkillen. Och jösses vilken snabb förlossning! Hoppas allt är bra med er!
  8. 4
    Grattis till lillkillen. Och jösses vilken snabb förlossning! Hoppas allt är bra med er!
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Stort grattis!!
  10. 5
    Stort grattis!!
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Stort grattis till Viggo
  12. 6
    Stort grattis till Viggo
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Grattis till lilla pojken!
  14. 7
    Grattis till lilla pojken!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Stort grattis till pojken!
  16. 8
    Stort grattis till pojken!
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Åh! HÄRLIGT! Grattis grattis grattis!!!! Har suttit här hemma och hållt tummarna för dig efter att vi inte hörde något från dig efter inlägget om slemproppen
    Åh, du hade bf 16/6 (det är mitt första bf-datum jag fick åååh, då kan det vara nära för mig med *hoppas*)
  18. 9
    Åh! HÄRLIGT! Grattis grattis grattis!!!! Har suttit här hemma och hållt tummarna för dig efter att vi inte hörde något från dig efter inlägget om slemproppen
    Åh, du hade bf 16/6 (det är mitt första bf-datum jag fick åååh, då kan det vara nära för mig med *hoppas*)
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10
    Grattis till lillkillen! Var rädd om brösten i pumpen, tro mig det är bättre att ge några droppar extra med ersättning framför att få rejäla skavsår på brösten av pumpen för det gör sjukt ont och tar lång tid att läka (been there, done that)
  20. 10
    Grattis till lillkillen! Var rädd om brösten i pumpen, tro mig det är bättre att ge några droppar extra med ersättning framför att få rejäla skavsår på brösten av pumpen för det gör sjukt ont och tar lång tid att läka (been there, done that)
  21. Medlem sedan
    Feb 2010
    #11
    Stort grattis!! Härligt att höra att allt gick så bra.
  22. 11
    Stort grattis!! Härligt att höra att allt gick så bra.
  23. Medlem sedan
    Oct 2009
    #12
    GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jätte glad för din skull. Din bf var väl den 17 juni?? Alltså dagen innan mig. KOm tidigt men han ville väl ut till världen med storm fart! Sköt om er! kram
  24. 12
    GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jätte glad för din skull. Din bf var väl den 17 juni?? Alltså dagen innan mig. KOm tidigt men han ville väl ut till världen med storm fart! Sköt om er! kram
  25. Medlem sedan
    Nov 2009
    #13
    Åhh..... Grattis!!! fler Junibebisar som vill ploppa ut i Maj =)
  26. 13
    Åhh..... Grattis!!! fler Junibebisar som vill ploppa ut i Maj =)
  27. Medlem sedan
    Jan 2010
    #14
    GRATTIS! Vilken snabb förlossning och vad skönt att allt gick bra
  28. 14
    GRATTIS! Vilken snabb förlossning och vad skönt att allt gick bra
  29. Medlem sedan
    Mar 2010
    #15
    Grattis! Jag sa åt min mage att det kunde vara dags till helgen, för nu längtar jag bara efter att få se lillplutten! (BF 2/6)
  30. 15
    Grattis! Jag sa åt min mage att det kunde vara dags till helgen, för nu längtar jag bara efter att få se lillplutten! (BF 2/6)
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16
    Grattis! Det gick med fart och fläkt, minsann. Jag hoppas att ni snart får komma hem.
  32. 16
    Grattis! Det gick med fart och fläkt, minsann. Jag hoppas att ni snart får komma hem.
  33. Medlem sedan
    Nov 2009
    #17
    Grattis! Hoppas att ni mår bra och att allt går bra!
  34. 17
    Grattis! Hoppas att ni mår bra och att allt går bra!
  35. Medlem sedan
    Dec 2006
    #18
    Grattis till lillkillen! Oj, vad han hade bråttom ut!
  36. 18
    Grattis till lillkillen! Oj, vad han hade bråttom ut!
  37. Medlem sedan
    Mar 2010
    #19
    Tack för alla gratulationer. Förlossningsberättelse där jag skriver lite mer kommer senare, just nu har man så att säga lite annat att pyssla med. Verkar som vi blir kvar ett tag på sjukhuset men här är man omgiven av proffs så det känns tryggt. Har ju fortfarande lågt hb också så jag måste bli lite starkare plus att Viggo måste kunna äta mer själv innan vi få komma hem. Jag tar dock vara på tiden här där jag får massor av tips och råd, maten lagad och serverad och hjälp med ammningen.
    Håller tummarna för er andra som väntar på era där inne i magen.
  38. 19
    Tack för alla gratulationer. Förlossningsberättelse där jag skriver lite mer kommer senare, just nu har man så att säga lite annat att pyssla med. Verkar som vi blir kvar ett tag på sjukhuset men här är man omgiven av proffs så det känns tryggt. Har ju fortfarande lågt hb också så jag måste bli lite starkare plus att Viggo måste kunna äta mer själv innan vi få komma hem. Jag tar dock vara på tiden här där jag får massor av tips och råd, maten lagad och serverad och hjälp med ammningen.
    Håller tummarna för er andra som väntar på era där inne i magen.
  39. Medlem sedan
    Mar 2006
    #20
    Grattis till Viggo. Han var snabb till världen.
  40. 20
    Grattis till Viggo. Han var snabb till världen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En pojk!!
    By Anna med busarna )) in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 18:36
  2. Det blev en pojk! :)
    By myristate in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 18:14
  3. Vår pojk är här!
    By kids in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 21:27
  4. Min pojk!
    By sunimo in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 08:56
  5. Flickan som blev en pojk!
    By flisa in forum _0207 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar