Flytta med problembarn när?
Språk- och talstörningar
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Flytta med problembarn när?

    Tjejen som ska börja 6års, ligger efter lite med språket mm och är känslig men har normalt ordförråd. Hon är supergeni på vissa områden och släpar med andra, exakt vad ska vi få veta nästa vecka.

    Nu dyker det upp en massa intressanta bostäder till salu och vi vill ha det lite bättre om det går. Men Barnens bästa bör alltid gå först om möjligt. Vi bor granne med hennes bästa kompis som även är på samma dagisavd. och nu hamnar de i samma klass, bara 3 från detta dagis hamnar där och satt intill varandra senast. Då blev vårt barn klart först med att rita men kunde inte hänga med i alla sånger såg jag.

    Nu eller före åk. 1 är det bäst att flytta hörde jag, men tills det är stabilt i skolan bör man kanske vänta lite nu?

    De skyfflas om till åk. 1 och hon har lätt med nya barn men kanske behöver harmoni.
  2. 1
    Flytta med problembarn när? Tjejen som ska börja 6års, ligger efter lite med språket mm och är känslig men har normalt ordförråd. Hon är supergeni på vissa områden och släpar med andra, exakt vad ska vi få veta nästa vecka.

    Nu dyker det upp en massa intressanta bostäder till salu och vi vill ha det lite bättre om det går. Men Barnens bästa bör alltid gå först om möjligt. Vi bor granne med hennes bästa kompis som även är på samma dagisavd. och nu hamnar de i samma klass, bara 3 från detta dagis hamnar där och satt intill varandra senast. Då blev vårt barn klart först med att rita men kunde inte hänga med i alla sånger såg jag.

    Nu eller före åk. 1 är det bäst att flytta hörde jag, men tills det är stabilt i skolan bör man kanske vänta lite nu?

    De skyfflas om till åk. 1 och hon har lätt med nya barn men kanske behöver harmoni.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Är det en logopedutredning ni skall få? Vi har en kille med språkstörning och vi flyttade till annan kommun när han var 11 år (diagnos när han var 9 år) därför att det inte fanns kompetens för barn med språkstörning i den kommun vi bodde. Om er tjej har en språkstörning är det väldigt viktigt att kolla kompetensen på den skola hon ska gå för språkstörning är väldigt okänt bland många lärare.
  4. 2
    Är det en logopedutredning ni skall få? Vi har en kille med språkstörning och vi flyttade till annan kommun när han var 11 år (diagnos när han var 9 år) därför att det inte fanns kompetens för barn med språkstörning i den kommun vi bodde. Om er tjej har en språkstörning är det väldigt viktigt att kolla kompetensen på den skola hon ska gå för språkstörning är väldigt okänt bland många lärare.

Liknande trådar

  1. Problembarn och problemföräldrar
    By Liz* in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 11:39
  2. Jag har ett problembarn
    By Anonym in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 21:46
  3. Bostadbyte m. problembarn olämpligt?
    By Omaster in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 23:04
  4. Problembarn.
    By Anonymus just nu. in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 10:29
  5. Problembarn? Jag???
    By mia* in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar