Kan man lämna katt ensam 1 vecka?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Kan man lämna katt ensam 1 vecka?

    Jag är kattvakt åt en kompis som har två main coon, men jag vet inte om jag tycker det är helt ok att lämna två katter ensamma i en vecka med bara mig som kommer och ger mat och tömmer lådan? Men jag är ingen kattmänniska.. är det ok? Jag har ifrågasatt detta till min vän men hon verkar
    tycka det är ok så jag accepterade det..
  2. 1
    Kan man lämna katt ensam 1 vecka? Jag är kattvakt åt en kompis som har två main coon, men jag vet inte om jag tycker det är helt ok att lämna två katter ensamma i en vecka med bara mig som kommer och ger mat och tömmer lådan? Men jag är ingen kattmänniska.. är det ok? Jag har ifrågasatt detta till min vän men hon verkar
    tycka det är ok så jag accepterade det..
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Jo det tycker jag e rätt oki, du kommer ju dit o ger mat o vatten o byter i lådan så... Sen har de ju varandra till sällskap oxå...
  4. 2
    Jo det tycker jag e rätt oki, du kommer ju dit o ger mat o vatten o byter i lådan så... Sen har de ju varandra till sällskap oxå...
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Ja, det kan man absolut - med kattvakt förstås. Jag lämnar mycket hellre katterna hemma med kattvakt, än släpar med dem på semestern eller (ännu värre) till något gräsligt pensionat.
  6. 3
    Ja, det kan man absolut - med kattvakt förstås. Jag lämnar mycket hellre katterna hemma med kattvakt, än släpar med dem på semestern eller (ännu värre) till något gräsligt pensionat.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4

    Ja men då så, vad skönt

    Då känns allt mycket bättre
  8. 4
    Ja men då så, vad skönt Då känns allt mycket bättre
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    vi har haft både en och två katter som fått på sommaren vara ensamma i 1-2v (inte varje sommar då) men grannen kommer och matar och gosar lite, grannsonen brukade sitta och titta lite film hemma hos oss och ge katten sällskap när vi bara hade en, den katten trivdes bäst att vara ensam också.

    så det är inte fel så länge det komemr nån varje dag och ger mat och kelar lite
  10. 5
    vi har haft både en och två katter som fått på sommaren vara ensamma i 1-2v (inte varje sommar då) men grannen kommer och matar och gosar lite, grannsonen brukade sitta och titta lite film hemma hos oss och ge katten sällskap när vi bara hade en, den katten trivdes bäst att vara ensam också.

    så det är inte fel så länge det komemr nån varje dag och ger mat och kelar lite
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    exakt, våran siames bodde en gång borta när vi var till England och jäklar va han höll låda hela veckan, han var så arg över att inte vara hemma De som hade honom fick inte mycket sömn den veckan

    Hellre kattvakt än som du säger släpa katten till nåt annat ställe.
  12. 6
    exakt, våran siames bodde en gång borta när vi var till England och jäklar va han höll låda hela veckan, han var så arg över att inte vara hemma De som hade honom fick inte mycket sömn den veckan

    Hellre kattvakt än som du säger släpa katten till nåt annat ställe.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Nu ska jag vara kärringen mot strömmen och faktiskt säga att jag skulle INTE göra det, kan jag inte ta hand om min kisse ser jag till att någon annan verkligen kan det. Är jag borta mer än för en natt få jag välja mellan att ta med mig kissen eller att kissen får kattvakt (antingen hemma eller att hon får bo hos någon annan).

    Btw, lagen säger att de ska ha påhälsning minst 2 ggr/dygn..
  14. 7
    Nu ska jag vara kärringen mot strömmen och faktiskt säga att jag skulle INTE göra det, kan jag inte ta hand om min kisse ser jag till att någon annan verkligen kan det. Är jag borta mer än för en natt få jag välja mellan att ta med mig kissen eller att kissen får kattvakt (antingen hemma eller att hon får bo hos någon annan).

    Btw, lagen säger att de ska ha påhälsning minst 2 ggr/dygn..
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Jadå, bättre lösning än kattpensionat (iaf för min katt som är en rädd gammal gubbe). De är dessutom två..
    Vi har lämnat vår katt med kattvakt som matade och som tillbringade några timmar i lägenheten för att hålla honom sällskap.
    En annan gång var han hemma hos henne en vecka och han kom bara fram under badkaret på nätterna när hon sov så miljöombyte är värre än ensamhet för honom.
  16. 8
    Jadå, bättre lösning än kattpensionat (iaf för min katt som är en rädd gammal gubbe). De är dessutom två..
    Vi har lämnat vår katt med kattvakt som matade och som tillbringade några timmar i lägenheten för att hålla honom sällskap.
    En annan gång var han hemma hos henne en vecka och han kom bara fram under badkaret på nätterna när hon sov så miljöombyte är värre än ensamhet för honom.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Mina katter funkar det utmärkt för. När vi var borta en vecka i vintras så kom grannen över dagligen och såg till att de hade mat och vatten och tömde lådan.
    Eftersom jag vet att de inte hade trivts på ett kattpensionat (åtminstone inte en av dem) så var detta en suverän lösning.
  18. 9
    Mina katter funkar det utmärkt för. När vi var borta en vecka i vintras så kom grannen över dagligen och såg till att de hade mat och vatten och tömde lådan.
    Eftersom jag vet att de inte hade trivts på ett kattpensionat (åtminstone inte en av dem) så var detta en suverän lösning.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Hunden däremot hade givetvis inte klarat av att ha det så, honom inkvarterade vi hos bekanta där vi vet att han trivs.
  20. 10
    Hunden däremot hade givetvis inte klarat av att ha det så, honom inkvarterade vi hos bekanta där vi vet att han trivs.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    För mina katter

    är en vecka max. Sen blir de oroliga, rastlösa och inte sig själva.
    Är vi borta längre än en vecka får någon bo hos dem.
  22. 11
    För mina katter är en vecka max. Sen blir de oroliga, rastlösa och inte sig själva.
    Är vi borta längre än en vecka får någon bo hos dem.

Liknande trådar

  1. Lämna 15 åring hemma ensam en vecka
    By mamma24h in forum Tonåringar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 11:29
  2. Enkät om att lämna katt
    By SambaSamba in forum Hem & fritid
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 18:22
  3. Lämna ensam?
    By fundersam mamma in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 11:44
  4. Lämna ensam?
    By c m N o V in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 14:07
  5. Lämna hemma ensam???
    By Li in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 13:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar