Kvällsvälling var inget för Lo
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Kvällsvälling var inget för Lo

    Jag har ju testat välling på Lo förut, men tyckte att hon kräktes lite mer än vanligt då så jag slutade igen. Hon äter ju specialersättning för barn med reflux annars, som ska göra att man inte kräks. Men ikväll tänkte jag att jag skulle testa Sempers (eller var det Nestlé? Strunt samma.) kvällsvälling, eftersom hon inte gått upp så mycket de senaste månaderna.

    Jag började mata, och Lo såg väl lite skeptisk ut, men jag hann knappt fundera över om jag skulle fortsätta mata ändå innan hon hade kräkt ner hela sig, mig och snuttefilten. Värsta kaskadspyan efter bara några klunkar alltså. Så nej tack, den tänker jag inte ge henne igen! Urk!

    Var bara att byta alla kläder på oss båda, och blanda en vanlig flaska ersättning. Först vågade hon inte dricka den, trodde väl att det var den äckliga vällingen igen. Men nu sover hon.
  2. 1
    Kvällsvälling var inget för Lo Jag har ju testat välling på Lo förut, men tyckte att hon kräktes lite mer än vanligt då så jag slutade igen. Hon äter ju specialersättning för barn med reflux annars, som ska göra att man inte kräks. Men ikväll tänkte jag att jag skulle testa Sempers (eller var det Nestlé? Strunt samma.) kvällsvälling, eftersom hon inte gått upp så mycket de senaste månaderna.

    Jag började mata, och Lo såg väl lite skeptisk ut, men jag hann knappt fundera över om jag skulle fortsätta mata ändå innan hon hade kräkt ner hela sig, mig och snuttefilten. Värsta kaskadspyan efter bara några klunkar alltså. Så nej tack, den tänker jag inte ge henne igen! Urk!

    Var bara att byta alla kläder på oss båda, och blanda en vanlig flaska ersättning. Först vågade hon inte dricka den, trodde väl att det var den äckliga vällingen igen. Men nu sover hon.
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Lilla stumpan! Hon ska nog hålla sig till sin ersättning ett tag till då eftersom hon reagerar så starkt.

    Vi har inte testat välling på ett tag nu så det börjar väl bli dags. Ska försöka ge Maja vällingen kall så kanske hon vill ha den för hon verkar inte gilla varm mat.
  4. 2
    Lilla stumpan! Hon ska nog hålla sig till sin ersättning ett tag till då eftersom hon reagerar så starkt.

    Vi har inte testat välling på ett tag nu så det börjar väl bli dags. Ska försöka ge Maja vällingen kall så kanske hon vill ha den för hon verkar inte gilla varm mat.
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Jobbigt när det blir sådana där kaskadkräkningar kan jag tänka mig, vad beror det på egentligen?
  6. 3
    Jobbigt när det blir sådana där kaskadkräkningar kan jag tänka mig, vad beror det på egentligen?
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Jag vet faktiskt inte. Reflux är ju att magmunnen inte stängs ordentligt, så att det lätt svämmar över när magen är full med vätska, men det här var ju något annat. Tror att hon helt enkelt tyckte vällingen var sjukt äcklig, och kräktes pga det.
  8. 4
    Jag vet faktiskt inte. Reflux är ju att magmunnen inte stängs ordentligt, så att det lätt svämmar över när magen är full med vätska, men det här var ju något annat. Tror att hon helt enkelt tyckte vällingen var sjukt äcklig, och kräktes pga det.

Liknande trådar

  1. Sluta med kvällsvälling??
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 21:14
  2. Istället för kvällsvälling?
    By ~Frida~ in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 14:17
  3. Sluta med kvällsvälling?
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 13:04
  4. Kvällsvälling?
    By Pippimamma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 19:29
  5. Kvällsvälling?
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar