Kör säkert!
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Kör säkert!

    Stötte på chefen i korridoren här om dagen.....han frågar om jag fått en "sån"?!och räcker mig ett platt paket-rött+m företagets logga....jag vänder på det och ser att det står "kör säkert"....ok tänkte jag vi kör ju spårvagnar så det var ju inte en konstig slogan,men vad 17 är det i paketet?!Chefen,utb. ledaren,alla tittar på medans jag öppnar....en kondom.....var svaret!!"Kör säkert"..... tyckte jag... tyckte chefen!!
    Han lämnar rummet,efter jag tackat snällt....jag tittar på utb. ledaren och skojar "ja du,hur ska man tolka detta?!När chefen delar ut k.... till oss som har 3 barn?!Ska det betyda "nu räcker det"?! "Nja" säger min kollega..."du får väl ge den till sonen!" "Ja!Bra ide,men inte än!Jag får väl lägga den i byrå lådan och ta fram den när tillfället dyker upp!" Varpå jag vänder mig om och ser/hör att min bitr. chef står/lyssnar och skrattar!Dvs hon hörde ju bara min sista kommentar och ser mig hålla i paketet!!
    Sånt sysslar vi med på jobbet!!
    Nä,nu ska det göras en massa innan vi tar en liten shopping runda o förhoppningsvis en trip till Hässelby Slott-firar dagen, innan vi avslutar dagen m grillning i våra gamla "hemtrakter" vällingby!
    Hoppas alla mår bra och får ett trevligt avslut på den ALLT för KORTA helgen!!
    !!
  2. 1
    Kör säkert! Stötte på chefen i korridoren här om dagen.....han frågar om jag fått en "sån"?!och räcker mig ett platt paket-rött+m företagets logga....jag vänder på det och ser att det står "kör säkert"....ok tänkte jag vi kör ju spårvagnar så det var ju inte en konstig slogan,men vad 17 är det i paketet?!Chefen,utb. ledaren,alla tittar på medans jag öppnar....en kondom.....var svaret!!"Kör säkert"..... tyckte jag... tyckte chefen!!
    Han lämnar rummet,efter jag tackat snällt....jag tittar på utb. ledaren och skojar "ja du,hur ska man tolka detta?!När chefen delar ut k.... till oss som har 3 barn?!Ska det betyda "nu räcker det"?! "Nja" säger min kollega..."du får väl ge den till sonen!" "Ja!Bra ide,men inte än!Jag får väl lägga den i byrå lådan och ta fram den när tillfället dyker upp!" Varpå jag vänder mig om och ser/hör att min bitr. chef står/lyssnar och skrattar!Dvs hon hörde ju bara min sista kommentar och ser mig hålla i paketet!!
    Sånt sysslar vi med på jobbet!!
    Nä,nu ska det göras en massa innan vi tar en liten shopping runda o förhoppningsvis en trip till Hässelby Slott-firar dagen, innan vi avslutar dagen m grillning i våra gamla "hemtrakter" vällingby!
    Hoppas alla mår bra och får ett trevligt avslut på den ALLT för KORTA helgen!!
    !!
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Ja du. Hur ska man ta den vinken?

    Idag är det första sommarlovsdagen och den ska vi njuta av. Jag ska börja med att städa..
  4. 2
    Ja du. Hur ska man ta den vinken?

    Idag är det första sommarlovsdagen och den ska vi njuta av. Jag ska börja med att städa..

Liknande trådar

  1. Plus=säkert??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 16:54
  2. Hur säkert
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 11:00
  3. Nån som vet SÄKERT?
    By Smygis m 1 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 12:24
  4. Nu vet jag säkert :-)
    By Annisen bf 14/2 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 13:03
  5. kan säkert
    By Sandra v 32 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 22:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar