Niferex vs. Duroferon
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Niferex vs. Duroferon

    Nu har jag provat båda och vilken skillnad det blev på min mage!
    Fick först rådet av bm att äta Niferex vilket jag tappert gjorde så gott jag kunde i nästan 3 veckor. Jag var dock tvungen att hålla upp i ett par dagar då och då för att överhuvudtaget kunna gå på toa...

    Eftersom mitt järnförråd tydligen är på upphällningen blev bm orolig och läkaren skrev ut Duroferon depottabletter istället - samma styrka. Dessa fungerar jättebra! Antar att det är just för att järnet portioneras ut under hela dygnet.

    Så - om ni har problem med Niferexen så testa Duroferon! Den är också receptfri - men recept är ju alltid bra.
  2. 1
    Niferex vs. Duroferon Nu har jag provat båda och vilken skillnad det blev på min mage!
    Fick först rådet av bm att äta Niferex vilket jag tappert gjorde så gott jag kunde i nästan 3 veckor. Jag var dock tvungen att hålla upp i ett par dagar då och då för att överhuvudtaget kunna gå på toa...

    Eftersom mitt järnförråd tydligen är på upphällningen blev bm orolig och läkaren skrev ut Duroferon depottabletter istället - samma styrka. Dessa fungerar jättebra! Antar att det är just för att järnet portioneras ut under hela dygnet.

    Så - om ni har problem med Niferexen så testa Duroferon! Den är också receptfri - men recept är ju alltid bra.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Aha, kan ju vara bra att veta. Inte för att jag orkar byta nu och gravid lär jag aldrig bli igen men när jag någon gång återupptar min karriär som blodgivare så kan det absolut vara bra att veta
  4. 2
    Aha, kan ju vara bra att veta. Inte för att jag orkar byta nu och gravid lär jag aldrig bli igen men när jag någon gång återupptar min karriär som blodgivare så kan det absolut vara bra att veta
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Ja, jag körde med Duroferon ett tag, men jag får omvänd effekt sas. Jag får springa på toa rätt ofta när jag tagit järntabletter...
    Nåja hellre det än tvärtom kanske...

    Sist hade jag iof 121 så hon tyckte jag kunde lugna mig ett tag med tabletterna..
  6. 3
    Ja, jag körde med Duroferon ett tag, men jag får omvänd effekt sas. Jag får springa på toa rätt ofta när jag tagit järntabletter...
    Nåja hellre det än tvärtom kanske...

    Sist hade jag iof 121 så hon tyckte jag kunde lugna mig ett tag med tabletterna..
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    hemofer - men samma här

    Samma här som för Helena. Av Hemofer drar tarmverksamheten igång, och det funkar alldeles utmärkt för järnvärderna också. Niferex ger mig hård mage, dock.
  8. 4
    hemofer - men samma här Samma här som för Helena. Av Hemofer drar tarmverksamheten igång, och det funkar alldeles utmärkt för järnvärderna också. Niferex ger mig hård mage, dock.

Liknande trådar

  1. testar duroferon
    By SvartaPantern in forum _0805 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 10:17
  2. Duroferon vs niferex?
    By SvartaPantern in forum _0805 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 09:27
  3. Niferex
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 18:09
  4. Niferex
    By Sanna__b m. L o L in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 08:53
  5. Skillnad på Niferex o Duroferon?
    By ~C med Thyra03 + bf 24/7~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar