Sår/utslag på tungan
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Sår/utslag på tungan

    Idag så jag ett sår eller något slags utslag som det var svullet lite kring mitt på Esters tunga. Blev såklart fundersam vad det kan vara. Ser ut som hon bitit sig men det är ju inte så troligt utan tänder.
    Antingen något utslag, eksem, något hon är allergisk mot? Eller bara att hon rivit sig själv med nageln, eller sugit för hårt på nappen?
    Någon som har några förslag?
  2. 1
    Sår/utslag på tungan Idag så jag ett sår eller något slags utslag som det var svullet lite kring mitt på Esters tunga. Blev såklart fundersam vad det kan vara. Ser ut som hon bitit sig men det är ju inte så troligt utan tänder.
    Antingen något utslag, eksem, något hon är allergisk mot? Eller bara att hon rivit sig själv med nageln, eller sugit för hårt på nappen?
    Någon som har några förslag?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Ser det vitt ut så kan det vara "torsk" som man kallar det, det är en typ av svamp. Vet att min lilleman fick det när han var mindre. Isåfall kan man prova badda med Ramlösa eller liknande.
    Röda prickar kan vara ett symtom på nån slags överkänslighet mot något födoämne.
    Jag har blivit van vid att föra matdagbok över vad min son äter då han har en del allergier. Men det kan vara svårt att veta exakt vad som orsakar allergi, därför att den allergiska reaktionen kan komma allt från på en gång till några dagar efteråt. Men det kanske kan vara ett tips!? Annars kan det ju bara vara så enkelt som att hon har ätit något surt vilket många reagerar på eller gjort illa sig på någonting.
    Annars får du väl lycka till!
  4. 2
    Ser det vitt ut så kan det vara "torsk" som man kallar det, det är en typ av svamp. Vet att min lilleman fick det när han var mindre. Isåfall kan man prova badda med Ramlösa eller liknande.
    Röda prickar kan vara ett symtom på nån slags överkänslighet mot något födoämne.
    Jag har blivit van vid att föra matdagbok över vad min son äter då han har en del allergier. Men det kan vara svårt att veta exakt vad som orsakar allergi, därför att den allergiska reaktionen kan komma allt från på en gång till några dagar efteråt. Men det kanske kan vara ett tips!? Annars kan det ju bara vara så enkelt som att hon har ätit något surt vilket många reagerar på eller gjort illa sig på någonting.
    Annars får du väl lycka till!
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Tack för svar!
    Eftersom hon ammar så är det ju i så fall något jag ätit som hon inte skulle tåla. Kanske är det svamp, jag ska hålla koll och badda med mineralvatten. Hon gråter en hel del nu men jag tror att det är magont för att vi missat minifom. Annars är det munnen hon gråter för. Vi får se hur det artar sig.
  6. 3
    Tack för svar!
    Eftersom hon ammar så är det ju i så fall något jag ätit som hon inte skulle tåla. Kanske är det svamp, jag ska hålla koll och badda med mineralvatten. Hon gråter en hel del nu men jag tror att det är magont för att vi missat minifom. Annars är det munnen hon gråter för. Vi får se hur det artar sig.

Liknande trådar

  1. Tungan ute
    By carin2010 in forum Downs Syndrom
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 14:12
  2. Sår på tungan?
    By Stora Familjen... in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 14:22
  3. Tungan
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 12:21
  4. Utslag på tungan!
    By Tvilling-72 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 14:31
  5. Utslag på tungan!
    By Tvilling-72 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 20:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar