Presenter på skolavslutningen?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Presenter på skolavslutningen?

    Har ni några speciella traditioner på ert barn/era barns skolavslutningar?
    Får barnet någon present eller blommor? Har ni tårta efteråt? Fest? Eller något annat kul?
    In order to recognize the taste of joy
    One must suffer
  2. 1
    Presenter på skolavslutningen? Har ni några speciella traditioner på ert barn/era barns skolavslutningar?
    Får barnet någon present eller blommor? Har ni tårta efteråt? Fest? Eller något annat kul?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Nej, inga presenter! Men hela friheten öppnar sig ju! Det är så mycket fikande på skolan i klasserna att ingen vill ha mer tårta när man kommer hem, vilket iofs är synd. Det hade annars varit en trevlig tradition. Ingen fest heller. Usch, vad tråkiga vi låter.
  4. 2
    Nej, inga presenter! Men hela friheten öppnar sig ju! Det är så mycket fikande på skolan i klasserna att ingen vill ha mer tårta när man kommer hem, vilket iofs är synd. Det hade annars varit en trevlig tradition. Ingen fest heller. Usch, vad tråkiga vi låter.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Olika för olika år och hur gamla de varit.. de har aldrig fått något på sina skolavslutningar. Ibland har vi haft fika efteråt ibland inte.. Ibland varit ute o ätit på kvällen.. Ibland bara åkt ut till hamnen o ätit glass..
    Inga bestämda grejer..
  6. 3
    Olika för olika år och hur gamla de varit.. de har aldrig fått något på sina skolavslutningar. Ibland har vi haft fika efteråt ibland inte.. Ibland varit ute o ätit på kvällen.. Ibland bara åkt ut till hamnen o ätit glass..
    Inga bestämda grejer..
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Om vädret tillåter ska vi ha picknick efteråt. Det blir nog saft, pizzabullar och lite frukt. Lagom avancerat för en som slutar 2an och en som slutar förskoleklass.
  8. 4
    Om vädret tillåter ska vi ha picknick efteråt. Det blir nog saft, pizzabullar och lite frukt. Lagom avancerat för en som slutar 2an och en som slutar förskoleklass.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Njaee...

    vi har käkat pizza eller nåt när de gick i grundskolan efter varje avslutning. Presenter har vi inte gett. Däremot har vi ju firat lite mer när de har gått ut gymnasiet. Då har vi bjudit in släkte på mat och de har fått lite presenter.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Njaee... vi har käkat pizza eller nåt när de gick i grundskolan efter varje avslutning. Presenter har vi inte gett. Däremot har vi ju firat lite mer när de har gått ut gymnasiet. Då har vi bjudit in släkte på mat och de har fått lite presenter.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Vi har alltid gått på cafe och ätit bakelser direkt efter skolavslutningen om jag kunnat vara ledig. Annars har jag köpt med mig bakelser hem. Under grundskolan alltså därefter har intresset för bakelse med mamma inte varit så värst vidare stort
  12. 6
    Vi har alltid gått på cafe och ätit bakelser direkt efter skolavslutningen om jag kunnat vara ledig. Annars har jag köpt med mig bakelser hem. Under grundskolan alltså därefter har intresset för bakelse med mamma inte varit så värst vidare stort
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    jomen visst...

    ...jag är väääldigt traditionsbyggande - kan det va så att jag försöker hitta på njutning så mkt som möjligt kanske?...

    Jo så varje gång fika på samma café & alltid en liten present... *snyft*...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  14. 7
    jomen visst... ...jag är väääldigt traditionsbyggande - kan det va så att jag försöker hitta på njutning så mkt som möjligt kanske?...

    Jo så varje gång fika på samma café & alltid en liten present... *snyft*...
  15. Medlem sedan
    Jan 1999
    #8
    Vi brukar inte ge barnen presenter, men de får presenter av mormor och morfar som också brukar vara med på avslutningen. Avslutningen är på skolgården, kl 18, så det brukar vara fullproppat med folk.
    I varje klass finns en tårtgrupp som ansvarar för att ha med sig rejält med jordgubbstårta samt kaffe och saft. Efter avslutningen äter alla tårta tills det sprutar ur öronen och sedan går man hem. Eftersom avslutningen är såpass sen blir det inget mer firande hemma, för då är det praktiskt taget sängdags.
  16. 8
    Vi brukar inte ge barnen presenter, men de får presenter av mormor och morfar som också brukar vara med på avslutningen. Avslutningen är på skolgården, kl 18, så det brukar vara fullproppat med folk.
    I varje klass finns en tårtgrupp som ansvarar för att ha med sig rejält med jordgubbstårta samt kaffe och saft. Efter avslutningen äter alla tårta tills det sprutar ur öronen och sedan går man hem. Eftersom avslutningen är såpass sen blir det inget mer firande hemma, för då är det praktiskt taget sängdags.
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Vi har alltid en tradition med att vi föräldrar är lediga och att mor & farfäräldrar kommer. Efter avslutningen i skolan blir det obligatorisk jordgubbstårta och presenter!
  18. 9
    Vi har alltid en tradition med att vi föräldrar är lediga och att mor & farfäräldrar kommer. Efter avslutningen i skolan blir det obligatorisk jordgubbstårta och presenter!
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Ja, vi brukar äta ute. Presenter fick de när de slutade nian. Sonen fick en Fred Perry tröja och dottern fick ett par nya converse
  20. 10
    Ja, vi brukar äta ute. Presenter fick de när de slutade nian. Sonen fick en Fred Perry tröja och dottern fick ett par nya converse
  21. Medlem sedan
    Nov 2009
    #11
    Vi äter alltid ute på kvällen och barnen brukar få någon liten present dessutom. Vi gillar att fira
  22. 11
    Vi äter alltid ute på kvällen och barnen brukar få någon liten present dessutom. Vi gillar att fira
  23. Medlem sedan
    Apr 2010
    #12

    Inga presenter...

    ...men jordgubbstårta blir det
  24. 12
    Inga presenter... ...men jordgubbstårta blir det

Liknande trådar

  1. Hur firar ni skolavslutningen?
    By _Maa_ in forum _00 Alla barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 06:54
  2. Kan inte gå på skolavslutningen..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 10:39
  3. Nationalsång på skolavslutningen...
    By groen in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:34
  4. Hur fira 1:a skolavslutningen?
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 22:06
  5. Hur gör ni på skolavslutningen?
    By klippotek in forum Styvfamiljer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar