Nu har "diagnosen" kommit
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Nu har "diagnosen" kommit

    Jag har skrivit här i tidigare inlägg om min snart 5 årige son som haft tal och språkstörningar. Varit på BVC och ALLA för att han ska få hjälp men ingen lyssnat. Nu lyssnar alla....
    Förra veckan var jag på dagis då jag träffade personal från dagis, talpedagog och specialpedagog för ett uppföljningssamtal coh jag var laddad ujuj. Och nu börjar det hända grejjer både positiva och negativa.
    Sonen har koncentrationssvårigheter och kommunicerar svårigheter!?. Talet har blivit betydligt bättre säger både talpedagog och logopeden
    MEN ...
    När allt kom fram, alla problem han har på förskolan kröp sanningen nog fram i mig att han nog har Asbergers (diagnos ej ställd).
    Efter 5 års kontrollen ska han få komma till ett ställe som heter Bryggan som är ett ställe där de ska se vad hans problem är så han ska få det lättare i skolan när han så börjar där.

    Det var en liten uppdatering från oss, jag borde skrivit tidigare men har haft det lite jobbigt efter mötet på förskolan. Men nu börjar det ljusna och jag hoppas de kommer fram till något där
    Jag har börjat spara på min andra miljon- den första misslyckades!!!
  2. 1
    Nu har "diagnosen" kommit Jag har skrivit här i tidigare inlägg om min snart 5 årige son som haft tal och språkstörningar. Varit på BVC och ALLA för att han ska få hjälp men ingen lyssnat. Nu lyssnar alla....
    Förra veckan var jag på dagis då jag träffade personal från dagis, talpedagog och specialpedagog för ett uppföljningssamtal coh jag var laddad ujuj. Och nu börjar det hända grejjer både positiva och negativa.
    Sonen har koncentrationssvårigheter och kommunicerar svårigheter!?. Talet har blivit betydligt bättre säger både talpedagog och logopeden
    MEN ...
    När allt kom fram, alla problem han har på förskolan kröp sanningen nog fram i mig att han nog har Asbergers (diagnos ej ställd).
    Efter 5 års kontrollen ska han få komma till ett ställe som heter Bryggan som är ett ställe där de ska se vad hans problem är så han ska få det lättare i skolan när han så börjar där.

    Det var en liten uppdatering från oss, jag borde skrivit tidigare men har haft det lite jobbigt efter mötet på förskolan. Men nu börjar det ljusna och jag hoppas de kommer fram till något där
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Bra att de nu lyssnar, man får kraft att fortsätta kämpa när man får hjälp. Undrar bara varför du tror att han har Asperger?
  4. 2
    Bra att de nu lyssnar, man får kraft att fortsätta kämpa när man får hjälp. Undrar bara varför du tror att han har Asperger?
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Jag hörde talas om den sjukdomen i ett annat syfte och det hon beskrev lät som min son. Sen tog jag upp det med både psykolog och specialpedagog och hon såg också drag av det. Men först ska vi ta oss ett steg i höst få se vad de kommer fram till.
  6. 3
    Jag hörde talas om den sjukdomen i ett annat syfte och det hon beskrev lät som min son. Sen tog jag upp det med både psykolog och specialpedagog och hon såg också drag av det. Men först ska vi ta oss ett steg i höst få se vad de kommer fram till.

Liknande trådar

  1. Har inte "kommit ut" på FB!
    By johveg in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 12:56
  2. nu har "mjölken" kommit
    By madelenee in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 05:15
  3. En ny "sjukdom" har kommit
    By anna197 in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 20:18
  4. "Har den inte kommit än??"
    By Minchi in forum _0705 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 16:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar