Nappslut
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Nappslut

    Shit, hon bara slängde napparna... Vi har pratat till och från hela våren om att hon ska sluta med napp när hon fyller tre år, ibland skulle de slängas och ibland skulle de ges till kattungarna på Skansen. Så kom treårsdagen och vi hann knappt sjunga klart "ja må hon leva" förrän hon började samla in nappar och sen gick hon till soptunnan och slängde de allihopa. Jag och mannen var minst sagt lite tveksamma, men inte mot henne såklart. Sen har hon såklart velat ha dem när hon blivit ledsen och några ggn när hons kulle sova, men nu, fyra dagar senare är det som... borta. Så jäklar enkelt och lätt. Precis som med blöjslut - bara hon fick bestämma själv så!
  2. 1
    Nappslut Shit, hon bara slängde napparna... Vi har pratat till och från hela våren om att hon ska sluta med napp när hon fyller tre år, ibland skulle de slängas och ibland skulle de ges till kattungarna på Skansen. Så kom treårsdagen och vi hann knappt sjunga klart "ja må hon leva" förrän hon började samla in nappar och sen gick hon till soptunnan och slängde de allihopa. Jag och mannen var minst sagt lite tveksamma, men inte mot henne såklart. Sen har hon såklart velat ha dem när hon blivit ledsen och några ggn när hons kulle sova, men nu, fyra dagar senare är det som... borta. Så jäklar enkelt och lätt. Precis som med blöjslut - bara hon fick bestämma själv så!
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Härligt!! I bland fasar man för något och tror att det ska bli ett himla liv, men sen går det hur bra som helst Tuvis slängde sina nappflaskor i soptunnan strax innan lillebror föddes och har väl i princip aldrig frågat efter dem sen. På blöjfronten har det varit trögt, inget intresse alls, men nu härom veckan började hon helt plötsligt använda pottan och nu är hon nästan helt blöjfri (är mest jag som inte vågar låta henne vara utan om vi ska iväg i flera timmar) både dag och natt!
  4. 2
    Härligt!! I bland fasar man för något och tror att det ska bli ett himla liv, men sen går det hur bra som helst Tuvis slängde sina nappflaskor i soptunnan strax innan lillebror föddes och har väl i princip aldrig frågat efter dem sen. På blöjfronten har det varit trögt, inget intresse alls, men nu härom veckan började hon helt plötsligt använda pottan och nu är hon nästan helt blöjfri (är mest jag som inte vågar låta henne vara utan om vi ska iväg i flera timmar) både dag och natt!
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Visst är det skönt när det är så!
    Theo hotade nappfén med stryk varje kväll i två veckor när han ångrade sig och saknade napparna men med Tuva så var det som för er... hon glömde dem nästan direkt!
    Elliot har aldrig velat ta napp så vi slippe det problemet denna gång
  6. 3
    Visst är det skönt när det är så!
    Theo hotade nappfén med stryk varje kväll i två veckor när han ångrade sig och saknade napparna men med Tuva så var det som för er... hon glömde dem nästan direkt!
    Elliot har aldrig velat ta napp så vi slippe det problemet denna gång
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Men så skönt! Här ser det trögt ut med att sluta med napp. På dagis har hon slutat!! Men här hemma tjatas det om napp heeela tiden. Hon får dem när hon ska sova på dagen och sen till kvällen. Men däremellan är det ett himla tjat. Jag måste ha napp hela tiden säger hon. Jag ger ju inte henne nappen och då låtsas hon att hon gjort illa sig för då får man ju napp, eller......
  8. 4
    Men så skönt! Här ser det trögt ut med att sluta med napp. På dagis har hon slutat!! Men här hemma tjatas det om napp heeela tiden. Hon får dem när hon ska sova på dagen och sen till kvällen. Men däremellan är det ett himla tjat. Jag måste ha napp hela tiden säger hon. Jag ger ju inte henne nappen och då låtsas hon att hon gjort illa sig för då får man ju napp, eller......
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Vilken fantasi att hota nappfén med stryk :-D
  10. 5
    Vilken fantasi att hota nappfén med stryk :-D
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Noel slutade strax innan jul och det gick jättebra. Han var lite ledsen (eller mest arg) första natten, men redan nästa dag sa han själv att han inte behöver napp :-) Blöjfronten går det rätt trögt. Han gick på pottan tidigare i år och tog själv initiativ, men nu har han knappt något intresse. Funderar på att ta bort blöjan. Eller så väntar jag ut honom. Fast i sommar SKA blöjan bort. :-)
  12. 6
    Noel slutade strax innan jul och det gick jättebra. Han var lite ledsen (eller mest arg) första natten, men redan nästa dag sa han själv att han inte behöver napp :-) Blöjfronten går det rätt trögt. Han gick på pottan tidigare i år och tog själv initiativ, men nu har han knappt något intresse. Funderar på att ta bort blöjan. Eller så väntar jag ut honom. Fast i sommar SKA blöjan bort. :-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Här ryckte vi blöjan härromdagen. En treåring ÄR redo bestämde jag mig för. Han har inte visat intresse alls för toan tidigare men nu blir han ju så illa tvungen....olyckor blir det, men vi springer, så nåt hamnar iaf i toan.
  14. 7
    Här ryckte vi blöjan härromdagen. En treåring ÄR redo bestämde jag mig för. Han har inte visat intresse alls för toan tidigare men nu blir han ju så illa tvungen....olyckor blir det, men vi springer, så nåt hamnar iaf i toan.
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Åh vad underbart! Här håller vi på och laddar upp. Har varit på Skansen och pratat om att man kan lämna nappar till kattungar men det är det bara blankt nej till. Tror inte Elliot är så empatisk än så den sidan är nog ingen idé att vädja till. Däremot så tänkte vi försöka med någon form av muta. Han pratar fortfarande om Tomten ibland och då brukar jag svara att han bara kommer till jul, men att han kan titta in nån mer gång om man lämnar sina nappar till honom. Det senaste är dock att Elliot är sugen på en sparkcykel och då har jag sagt att vi åker och byter hans hink med nappar mot en sån. Han är inne på det, men jag vill att han ska vara helt med på att det då inte kommer finnas några nappar tills han ska sova.

    Blöjavvänjningen går okej här. Elliot är utan blöja dag och natt - MEN bajsar fortfarande i blöja och vill absolut inte sluta med det, samt att han har svårt att koppla av och kissa i potta/toa på förskolan och håller sig därför hela dagen (9-14). Hoppas han ska sluta med detta tills i höst eftersom han kommer gå längre dagar då.
  16. 8
    Åh vad underbart! Här håller vi på och laddar upp. Har varit på Skansen och pratat om att man kan lämna nappar till kattungar men det är det bara blankt nej till. Tror inte Elliot är så empatisk än så den sidan är nog ingen idé att vädja till. Däremot så tänkte vi försöka med någon form av muta. Han pratar fortfarande om Tomten ibland och då brukar jag svara att han bara kommer till jul, men att han kan titta in nån mer gång om man lämnar sina nappar till honom. Det senaste är dock att Elliot är sugen på en sparkcykel och då har jag sagt att vi åker och byter hans hink med nappar mot en sån. Han är inne på det, men jag vill att han ska vara helt med på att det då inte kommer finnas några nappar tills han ska sova.

    Blöjavvänjningen går okej här. Elliot är utan blöja dag och natt - MEN bajsar fortfarande i blöja och vill absolut inte sluta med det, samt att han har svårt att koppla av och kissa i potta/toa på förskolan och håller sig därför hela dagen (9-14). Hoppas han ska sluta med detta tills i höst eftersom han kommer gå längre dagar då.

Liknande trådar

  1. Nappslut här med!
    By Heidi.P in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 09:19
  2. Nappslut x 2...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 19:56
  3. Vilken ålder - nappslut
    By Klickann in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 07:24
  4. Nappslut!!
    By x-tjejen in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 06:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar