En fråga till alla som vill svara...
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    En fråga till alla som vill svara...

    Vilken vecka är du i och känner du bebisen/sparkar än?
    Hej
    Tjej som bor i Norra Småland.
    Har 3 barn sen innan och ett fjärde på väg .
  2. 1
    En fråga till alla som vill svara... Vilken vecka är du i och känner du bebisen/sparkar än?
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    precis gått ini v22 o både jag o sambon kan känna vår lilla mini. Kände första gången runt v19 tror jag d va o sambon bara här i förra veckan. Vårt första barn så fantastist att äntligen få känna också. Det blir så mycket verkligare då =)
  4. 2
    precis gått ini v22 o både jag o sambon kan känna vår lilla mini. Kände första gången runt v19 tror jag d va o sambon bara här i förra veckan. Vårt första barn så fantastist att äntligen få känna också. Det blir så mycket verkligare då =)
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    v.19+3. kände första rörelserna i v.16 eller var det v.17?!
    nu känner jag små buffar varje dag, och på lördag så kände sambon oxå en liten buff
  6. 3
    v.19+3. kände första rörelserna i v.16 eller var det v.17?!
    nu känner jag små buffar varje dag, och på lördag så kände sambon oxå en liten buff
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    v.19+3. kände första rörelserna i v.16 eller var det v.17?!
    nu känner jag små buffar varje dag, och på lördag så kände sambon oxå en liten buff
  8. 4
    v.19+3. kände första rörelserna i v.16 eller var det v.17?!
    nu känner jag små buffar varje dag, och på lördag så kände sambon oxå en liten buff
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    Går in i vecka 19 imorn,

    Kände första rörelserna i vecka 14 tror jag, och i vecka 16 första sparken.. Sambon kände första spark/buffen i vecka 17..
    Vårat andra barn detta, och första kände vi också tidigt..

    Kramen!
  10. 5
    Går in i vecka 19 imorn, Kände första rörelserna i vecka 14 tror jag, och i vecka 16 första sparken.. Sambon kände första spark/buffen i vecka 17..
    Vårat andra barn detta, och första kände vi också tidigt..

    Kramen!
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Går in i v.20 i morgon och i dag har jag äntligen börjat att känna
  12. 6
    Går in i v.20 i morgon och i dag har jag äntligen börjat att känna
  13. Medlem sedan
    May 2010
    #7
    Hej!

    Är i vecka 19+4 och väntar mitt första=)
    har precis börjat känna ordentliga sparkar =)
  14. 7
    Hej!

    Är i vecka 19+4 och väntar mitt första=)
    har precis börjat känna ordentliga sparkar =)
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Gått in i vecka 17 idag (16+0) och tror jag kände svaga rörelser igår kväll... Men vet inte riktigt hur det "ska" kännas då det är första barnet...

    Längtar tills det blir regelbundet och tills de blir så tydliga så sambon kan känna, just nu har jag annars ganska dåligt med symptom, känner mig ibland inte alls gravid... Spökveckor kallas det visst... "Tur" att jag har foglossningen (bara svaga känningar för det mesta, men riktigt jobbigt när jag har gjort nåt lite ansträngande), så att jag vet att jag är gravid...

    Men jag hade mer än gärna sluppit smärtorna i fogarna och känt lite mer rörelser istället som bekräftelse...
  16. 8
    Gått in i vecka 17 idag (16+0) och tror jag kände svaga rörelser igår kväll... Men vet inte riktigt hur det "ska" kännas då det är första barnet...

    Längtar tills det blir regelbundet och tills de blir så tydliga så sambon kan känna, just nu har jag annars ganska dåligt med symptom, känner mig ibland inte alls gravid... Spökveckor kallas det visst... "Tur" att jag har foglossningen (bara svaga känningar för det mesta, men riktigt jobbigt när jag har gjort nåt lite ansträngande), så att jag vet att jag är gravid...

    Men jag hade mer än gärna sluppit smärtorna i fogarna och känt lite mer rörelser istället som bekräftelse...
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9
    Går in i vecka 21 idag och känner bebisen varje kväll (ibland även under dagen om jag ligger stilla länge) Har känt av den sen ungefär 3 veckor tillbaks, fast nu känns det naturligtvis tydligare för varje dag!
  18. 9
    Går in i vecka 21 idag och känner bebisen varje kväll (ibland även under dagen om jag ligger stilla länge) Har känt av den sen ungefär 3 veckor tillbaks, fast nu känns det naturligtvis tydligare för varje dag!
  19. S-mamman
    #10
    v. 17+5 och jag känner tydliga sparkar flera ggr om dagen. Har gjort så i ca 1,5 vecka nu. Maken kände en spark utanpå magen i lördags!
  20. 10
    v. 17+5 och jag känner tydliga sparkar flera ggr om dagen. Har gjort så i ca 1,5 vecka nu. Maken kände en spark utanpå magen i lördags!
  21. Medlem sedan
    Sep 2007
    #11
    Fick första buffen i v.14 och sen lite sprattel innan dess. Är 16+0 idag och känner nån buff dagligen men inga sparkar som känns på utsidan än.
  22. 11
    Fick första buffen i v.14 och sen lite sprattel innan dess. Är 16+0 idag och känner nån buff dagligen men inga sparkar som känns på utsidan än.
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12
    Jag går in i vecka 20 imorgon, känner mer o mer rörelser nu men inte alls så mycket som men min son. Har dock moderkakan i framvägg så jag känner bara lite på sidorna.
    Kände ganska mycket för ett tag sen men nu som sagt så är det inte så mycket tyvärr..
  24. 12
    Jag går in i vecka 20 imorgon, känner mer o mer rörelser nu men inte alls så mycket som men min son. Har dock moderkakan i framvägg så jag känner bara lite på sidorna.
    Kände ganska mycket för ett tag sen men nu som sagt så är det inte så mycket tyvärr..
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Är i v 19+5 idag och jag känner bebis dagligen, gjort det i några veckor. Detta är första gången jag känner så tidigt, de andra tre har jag inte känt förrän kring v 20 då moderkakan låg i framvägg. Denna grav ligger den i bakvägg.
  26. 13
    Är i v 19+5 idag och jag känner bebis dagligen, gjort det i några veckor. Detta är första gången jag känner så tidigt, de andra tre har jag inte känt förrän kring v 20 då moderkakan låg i framvägg. Denna grav ligger den i bakvägg.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14

    20+2

    så nu är jag alltså i vecka 21

    Rörelse känner jag Sicken känsla! Dock är detta ett lugn knytte, precis som sin storasyster... Storebror var däremot livligare... men det kommer kanske
  28. 14
    20+2 så nu är jag alltså i vecka 21

    Rörelse känner jag Sicken känsla! Dock är detta ett lugn knytte, precis som sin storasyster... Storebror var däremot livligare... men det kommer kanske
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15
    menar 18+5 (v 19) ... önsketänkande
  30. 15
    menar 18+5 (v 19) ... önsketänkande
  31. Medlem sedan
    May 2010
    #16
    Är i vecka 20 (19+1). Känner fortfarande inga sparkar, eller så känner jag inte igen dem. Visst kan det bubbla i magen ibland och kanske är det bebisen jag känner?
  32. 16
    Är i vecka 20 (19+1). Känner fortfarande inga sparkar, eller så känner jag inte igen dem. Visst kan det bubbla i magen ibland och kanske är det bebisen jag känner?
  33. Medlem sedan
    Apr 2006
    #17
    Jag tror jag är i v.21+ (e inte riktigt säker) och jag känner små sparkar speciellt på kvällen!
  34. 17
    Jag tror jag är i v.21+ (e inte riktigt säker) och jag känner små sparkar speciellt på kvällen!
  35. Medlem sedan
    Mar 2010
    #18
    Jag är i vecka 18.
    Jag har inte känt av barnet ännu.
    Ibland kan jag tycka det men det är svårt att veta.
  36. 18
    Jag är i vecka 18.
    Jag har inte känt av barnet ännu.
    Ibland kan jag tycka det men det är svårt att veta.
  37. Medlem sedan
    May 2008
    #19

    Går just...

    in i v 17. Känner små knuffar sen ett par veckor. Ser fram emot när jag ska känna ordentliga sparkar . Förra gången kände jag inget förrän i vecka 20.
    Mamma till lilla S född juni -08 och lilla H född nov -10
  38. 19
    Går just... in i v 17. Känner små knuffar sen ett par veckor. Ser fram emot när jag ska känna ordentliga sparkar . Förra gången kände jag inget förrän i vecka 20.
  39. Medlem sedan
    Jul 2007
    #20
    Är i v 18+5 känner bara lite svagt då o då. Har moderkakan i framvägg så det gör ju att man inte känner så mycket. Med Lilly så hade jag inte det o kände henne i v 17 ungefär, men de var helt annorlunda.
  40. 20
    Är i v 18+5 känner bara lite svagt då o då. Har moderkakan i framvägg så det gör ju att man inte känner så mycket. Med Lilly så hade jag inte det o kände henne i v 17 ungefär, men de var helt annorlunda.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. SAGA!Jag vill också svara på din fråga
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 22:10
  2. Bara en liten fråga, om ni vill svara
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 99
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 08:31
  3. En ekonomisk fråga om ni vill svara
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 17:30
  4. Åhh vad jag vill svara alla!
    By runa in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 18:37
  5. Intim fråga..... svara den som vill....
    By Pao med V & V in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 09:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar