Är så stolt över min dotter
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Är så stolt över min dotter

    Jag har fött och fostrat en liten glass-snobb!

    För några veckor sen ratade hon pinnglassen och valde B&J istället.

    Idag försökte jag lura på henne det sista ur en GB Big Pack - men hon tvärvägrade och skulle ha av Sia-glassen (båda var vanlig vanlijsmak men OK Sias var kanske liiiite godare ).

    Tyvärr innebär det här att hon äter av MIN glass. Attans osis
    Be the change that you want to see in this world!

    Ninjapower mot bröstcancer!

    Spenatmammans blogg
  2. 1
    Är så stolt över min dotter Jag har fött och fostrat en liten glass-snobb!

    För några veckor sen ratade hon pinnglassen och valde B&J istället.

    Idag försökte jag lura på henne det sista ur en GB Big Pack - men hon tvärvägrade och skulle ha av Sia-glassen (båda var vanlig vanlijsmak men OK Sias var kanske liiiite godare ).

    Tyvärr innebär det här att hon äter av MIN glass. Attans osis
  3. Salander
    #2
    Mäh, nu har du gjort feeel, nu måste du ju dela med dig av det gottiga
  4. 2
    Mäh, nu har du gjort feeel, nu måste du ju dela med dig av det gottiga
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Vilket oflyt... du borde ha tänkt på det där och dragit ut upplysningen om hennes medfödda glass-snobberi... nu blir det mindre glass till mamman, du får stå ditt kast

    sonen ratar glass rakt av - det är för kallt säger han.

    Isglass kan han äta nångång ibland, men inte så han går och tjatar om det.

  6. 3
    Vilket oflyt... du borde ha tänkt på det där och dragit ut upplysningen om hennes medfödda glass-snobberi... nu blir det mindre glass till mamman, du får stå ditt kast

    sonen ratar glass rakt av - det är för kallt säger han.

    Isglass kan han äta nångång ibland, men inte så han går och tjatar om det.

  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Ja jag vet! Det känns väldigt dumt det här. Men jag kan inte låta bli att känna en viss stolthet över hennes utvecklade glass-smaksinne, hon måste ha ärvt det av mig
  8. 4
    Ja jag vet! Det känns väldigt dumt det här. Men jag kan inte låta bli att känna en viss stolthet över hennes utvecklade glass-smaksinne, hon måste ha ärvt det av mig
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Kommenterade just till mina föräldrar häromdagen att den där som kallas Barnens favoriter så inte är MINA barns favoriter. Däremot gillar de storpacklådan med GB Sandwich, Nogger, 88:an, Piggelin och Päronsplitt (fast det är mamma Lillan som får äta upp splittarna...).

    Fast här har vi Klings Glace som favoritsort - storkonsumenter av halvlitersförpackningarna
  10. 5
    Kommenterade just till mina föräldrar häromdagen att den där som kallas Barnens favoriter så inte är MINA barns favoriter. Däremot gillar de storpacklådan med GB Sandwich, Nogger, 88:an, Piggelin och Päronsplitt (fast det är mamma Lillan som får äta upp splittarna...).

    Fast här har vi Klings Glace som favoritsort - storkonsumenter av halvlitersförpackningarna
  11. Salander
    #6
    Är glassen kall, hur menar han nu?
  12. 6
    Är glassen kall, hur menar han nu?
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Visst är det lite otursamt. Hädanefter får jag smyga med god-glassen .

    Du verkar ha haft mera tur med din avkomma, om du inte gillar isglass då förstås
  14. 7
    Visst är det lite otursamt. Hädanefter får jag smyga med god-glassen .

    Du verkar ha haft mera tur med din avkomma, om du inte gillar isglass då förstås
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    vad menar han med nej tack?!?!? vem är han egentligen släkt med?!? Bortbyting?!? Eller missade vi storken?! för nåt lurt är det... mig kan han då inte brås på och sin far är han då rakt inte lik.. i allafall inte i glasshänseende.. utseendemässigt är det skrattretande så lika de är
  16. 8
    vad menar han med nej tack?!?!? vem är han egentligen släkt med?!? Bortbyting?!? Eller missade vi storken?! för nåt lurt är det... mig kan han då inte brås på och sin far är han då rakt inte lik.. i allafall inte i glasshänseende.. utseendemässigt är det skrattretande så lika de är
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Päronsplit går bra här i brist på annat. Men kan man välja så...

    Klings Glace? Här har vi så uselt med sorter, den har jag aldrig sett.
  18. 9
    Päronsplit går bra här i brist på annat. Men kan man välja så...

    Klings Glace? Här har vi så uselt med sorter, den har jag aldrig sett.
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    Det är inte så mycket "gillar" isglass så mycket som att min mage "ogillar" vanlig glass, testade (igen) en kula från Triumf Glass... sprang på toa hela kvällen och var sååå dålig.
    Så det är väl för väl att calippo cola finns... *suckar*

    och då kunde jag alltså muffla i mig glass förr om åren.
  20. 10
    Det är inte så mycket "gillar" isglass så mycket som att min mage "ogillar" vanlig glass, testade (igen) en kula från Triumf Glass... sprang på toa hela kvällen och var sååå dålig.
    Så det är väl för väl att calippo cola finns... *suckar*

    och då kunde jag alltså muffla i mig glass förr om åren.
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    Ahhh usch stackars dig! Maken klarar inte B&J. Så han kan bara äta lite lite. Så tar jag resten. Och så N då förstås. *muttrar surt*
  22. 11
    Ahhh usch stackars dig! Maken klarar inte B&J. Så han kan bara äta lite lite. Så tar jag resten. Och så N då förstås. *muttrar surt*
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Den kommer från Mariestad och har uuuunderbar citronrippel, gudomlig kaffekonjak och andra "vuxna" smaker. Mycket spritaromer... Man kan hitta den på söder i Stockholm, men annars brukar vi säga att Laxå är sista utposten norrut/österut
  24. 12
    Den kommer från Mariestad och har uuuunderbar citronrippel, gudomlig kaffekonjak och andra "vuxna" smaker. Mycket spritaromer... Man kan hitta den på söder i Stockholm, men annars brukar vi säga att Laxå är sista utposten norrut/österut
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    Ska hålla utkik efter den glassen, låter gott
  26. 13
    Ska hålla utkik efter den glassen, låter gott
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Vaddå, hrm menar du att det finns bättre och liksom sämre glass? *petar undan hello kitty-glasspappret och visslar lite*
  28. 14
    Vaddå, hrm menar du att det finns bättre och liksom sämre glass? *petar undan hello kitty-glasspappret och visslar lite*
  29. Medlem sedan
    May 2009
    #15
    Du vet. Sån som är gjord på äkta grädde och har svarta prickar i...? Äkta Banilj och grejer

    Fast just Hello Kitty funkar för N:s del. Skulle tro att det har mycket litet med smaken att göra dock
  30. 15
    Du vet. Sån som är gjord på äkta grädde och har svarta prickar i...? Äkta Banilj och grejer

    Fast just Hello Kitty funkar för N:s del. Skulle tro att det har mycket litet med smaken att göra dock

Liknande trådar

  1. Så stolt liten dotter!
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 14:29
  2. MYCKET stolt dotter!
    By -jenna- in forum _98 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 20:30
  3. Stolt över min dotter
    By AnJoJeLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 07:20
  4. stolt över min dotter
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 18:39
  5. Stolt över min olydiga dotter
    By Kajan in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 19:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar